printlogo


کد خبر: 187776تاریخ: 1398/3/13 00:00
نخستین تمرین تیم ملی بدون مربی اسپانیایی، سردار و پرسپولیسی‌ها
ویلموتس با گل و لبخند شروع کرد

سرانجام موعدش فرا رسید. هفته گذشته مارک ویلموتس رسما قرارداد سرمربیگری‌اش در تیم ملی فوتبال ایران را امضا کرد و بعد از معارفه خیلی سریع دست به کار شد اما برای بازی دوستانه تیم ملی مقابل سوریه تمرین از دیروز (یکشنبه) شروع شد. در اردوگاه ملی همه منتظر بودند تا کادر فنی تازه‌وارد را کنار نفرات دعوت شده ببینند اما اتفاقاتی افتاد که تیم ویلموتس چه روی نیمکت چه در زمین کامل نشد. رشید مظاهری که گفت نمی‌آید و جای او سیدحسین حسینی دعوت شد، سردار آمد اما مصدوم بود و با تایید آسیب‌دیدگی‌اش در اردوگاه ماند تا مداوا کند‌. از جمع مربیان هم مانو فرارا اسپانیایی به اهواز رفت تا بازی فینال جام حذفی را از نزدیک ببیند و خبری از آنالیزور ویدئویی هم در تمرین اول نشد.
از آنجا که سختگیری‌های زیادی برای اصحاب رسانه صورت گرفته بود پیش از شروع تمرین، خبرنگاران رسانه‌های گروهی با حضور در دفتر حراست مرکز ملی فوتبال کارت‌های مخصوص خود را برای پوشش تمرین دریافت کردند. همچنین جایگاه‌های مخصوصی برای خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های تصویری و عکاسان در نظر گرفته شده بود تا آنها در جایگاه مخصوص خود مستقر شده و تمرین تیم ملی را پوشش دهند.
شروع نخستین تمرین با مرد بلژیکی با یک اتفاق ویژه همراه بود. ویلموتس در هنگام ورود به اردوگاه تیم‌های ملی به همراه سایر بازیکنان، ساکت به‌عنوان مدیر تیم و اعضای کادرفنی با شاخه گل به سمت خبرنگاران و عکاسان رفتند تا به این شکل از آنها پذیرایی کنند.
تمرین راس ساعت 18 در زمین شماره 2 اردوگاه آغاز شد. در این تمرین 21 بازیکن حضور داشتند و غیر از سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی و مهدی ترابی که همراه پرسپولیس در فینال جام حذفی حضور داشتند غایبان تمرین به حساب می‌آمدند.
در شروع تمرین بازیکنان حلقه‌ای تشکیل داده و سرمربی بلژیکی تیم ملی دقایقی برای آنها صحبت کرد که وحید هاشمیان، صحبت‌های ویلموتس را به بازیکنان انتقال می‌داد.
بخش ابتدایی تمرینات زیر نظر کوین مینی، مربی بدنساز تیم ملی آغاز شد که دویدن دور زمین و انجام کارهای کششی روی تشک‌های مخصوص انجام شد. بازیکنان سپس با پاسکاری‌های آرام و ضربه نرم به توپ خود را آماده تمرینات تاکتیکی کردند. ویلموتس و هاشمیان که هنگام بخش ابتدایی تمرین با یکدیگر صحبت می‌کردند، این بخش از تمرین را با دقت زیر نظر گرفتند.
در ادامه تمرین، بازیکنان سه دسته شدند و به پاسکاری‌های ترکیبی و سریع پرداختند. هاشمیان در این بخش به بازیکنان تأکید داشت تا سرعت پاس‌های خود را متناسب با بازیکنی که صاحب توپ می‌شود، تنظیم کنند. ویلموتس هم تمرینات تاکتیکی را زیر نظر داشت و نکات لازم را به دستیارانش و بازیکنان انتقال می‌داد.
اللهیار صیادمنش مهاجم فنرباغچه و فصل گذشته استقلال که تازه‌واردترین و جوان‌ترین چهره تیم ملی به حساب می‌آید با چهره‌ای آرام در تمرین حضور داشت و در کنار سایر بازیکنان برنامه‌های تاکتیکی را مرور کرد.
در غیاب بیرانوند سه دروازه‌بان دیگر تیم ملی زیر نظر لورن استینوسی مربی جدید گلرهای تیم ملی تمرین کردند ضمن اینکه سرژ بورلی فردی که رسانه‌های بلژیکی از او به‌عنوان محافظ ویلموتس یاد کردند در تمرین تیم ملی در کنار مربی بلژیکی حضور داشت و مورد توجه عکاسان حاضر در تمرین قرار گرفت.
رسانه‌ها پس از گذشت 30 دقیقه از تمرین از زمین شماره دو آکادمی بیرون رفتند تا ادامه تمرین تیم ملی پشت درهای بسته برگزار شود.

 


Page Generated in 0.0055 sec