printlogo


کد خبر: 187772تاریخ: 1398/3/13 00:00
بهترین شروع والیبالیست‌ها در تاریخ لیگ ملت‌ها
سوغات چین؛ 9 امتیاز شیرین!

محسن آجرلو

تیم ملی والیبال در سالی که بهترین شروع خود در تاریخ لیگ ملت‌ها را پشت سر می‌گذارد، در سومین مسابقه هم حریف خود را شکست داد تا با کسب 9 امتیاز به کار خود در هفته اول بازی‌ها پایان دهد. شاگردان کولاکوویچ که پس از دو پیروزی برابر ایتالیا و چین، در روز سوم برابر آلمان قرار گرفته بودند، توانستند یک برد سه‌امتیازی دیگر را کسب کنند و با بهترین نتیجه ممکن یعنی کسب هر 9 امتیاز، هفته اول کارشان در چین را تمام کنند. ملی‌پوشان ایران در دیداری که اگرچه در دو ست اول خیلی نزدیک و حساس دنبال شد اما در سه ست پیاپی آلمان را شکست دادند تا در سه بازی اول خود تنها یک ست را آن هم به ایتالیا واگذار کنند

تیم ملی والیبال ظهر دیروز در سومین رقابت خود در لیگ ملت‌ها به مصاف آلمان رفت. ایران پس از دو برد خوب راهی این رقابت‌ شده بود و آلمان پس از برد خفیف مقابل چین و شکست سنگین از ایتالیا. با کنار هم قرار دادن همین نتایج هم شاید می‌شد پیش‌بینی یک برد دیگر برای ایران را کرد؛ پیش‌بینی که از قضا درست از آب درآمد اما نه به این سادگی‌ها.
 
دو ست ماراتن‌وار
آلمانی‌ها به‌هیچ‌وجه مثل چین میزبان دست و پا بسته‌ای نبودند. آنها هرگاه دریافت‌هایشان به‌خوبی به پاسور رسید یا به عبارت بهتر سرویس‌های ایران زهر لازم را نداشت، خط حمله بی‌رحم آلمان‌ها توپ را تبدیل به امتیاز کرد. در ست اول اگرچه تا وقت استراحت فنی دوم از ایران عقب بودند اما قبل از امتیاز 20 بازی را مساوی کردند و حتی از تیم ایران پیش هم افتادند. در نهایت هم دو تیم در امتیاز 24 برابر قرار گرفتند و در یکی از طولانی‌ترین ست‌های لیگ ملت‌های امسال، به امتیاز برابر 28 رسیدند و پس از آن، این ایران بود که 30 - 28 به پیروزی رسید.
در ست دوم هم شرایط به همان منوال بود. خیلی‌ها شاید فکر می‌کردند آلمانی‌ها تمام زورشان را در ست اول زده‌اند و حالا تیم ایران کار ساده‌تری برای پیروزی دارد. با این حال دقیقا در زمان‌هایی که تیم ایران سرویس‌های خوب و زهرداری نمی‌زد، آلمان‌ها بازی را برابر پیش می‌بردند و در برهه‌هایی از بازی هم اگر می‌توانستند دفاع کنند، شرایط بهتری از شاگردان کولاکوویچ پیدا می‌کردند.
در ست دوم هم در میانه‌های ست، امیر غفور سه‌بار پشت سر هم دفاع شد و اگر سرویس‌های خوب موسوی نبود، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد. تمام اینها البته برای تساوی بازی کافی بود و دو تیم یک‌بار دیگر از امتیاز 25 گذشتند تا بالاخره یکی اختلاف دو امتیازی را ایجاد کند و برنده بازی شود.
در چنین شرایطی قطعا فاکتور تجربه و تمرکز تعیین‌کننده‌ترین عامل است؛ عاملی که به‌وضوح در تیم ایران بیشتر بود و باعث شد ست سوم هم به سود شاگردان کولاکوویچ به پایان برسد.
 
ست سوم و هت‌تریک
در ست سوم اما شرایط برای ایران تا حدودی ساده‌تر شد. آن حدسی که برای شرایط بازی پس از ست اول زده می‌شد، در ست سوم اتفاق افتاد و آلمانی‌ها دیگر انگیزه و توان آن بازی پرفشار را نداشتند. از طرف دیگر والیبالیست‌های ایران هم راحت‌تر و با خیال آسوده بازی کردند و باعث شد شرایط این ست دیگر آنقدر نزدیک و حساس نباشد.
شاگردان کولاکوویچ در این ست از میانه‌های بازی اختلاف خوبی با حریف ایجاد کردند؛ اختلافی که در امتیازهای پایانی بیشتر هم شد. در نهایت هم این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید تا همزمان با ست سوم، سومین پیروزی هم به والیبالیست‌های ایران برسد.
به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ با کسب سومین مسابقه و هت‌تریک برد در هفته اول، به کار خود در چین پایان دادند و حالا باید برای رقابت‌های هفته دوم به دیگر کشور شرق آسیا یعنی ژاپن سفر کنند؛ هفته‌ای که جمعه هفته آینده آغاز می‌شود و تیم ایران باید با تیم‌های برزیل، ژاپن و آرژانتین رقابت کند.

کولاکوویچ: با سرویس‌های خوب برنده شدیم
سرمربی تیم ملی والیبال ایران معتقد است که تیم ملی ایران برای بازی‌های بعد می‌تواند بهتر از بازی برابر آلمان ظاهر شود.
ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران پس از پیروزی سه بر صفر مقابل آلمان در جمع خبرنگاران گفت: «پیروزی در سه بازی متوالی و تنها با واگذاری یک ست، نتیجه بسیار خوبی برای ما در شروع مسابقات بود. حقیقتاً انتظار بازی‌های خوب را از تیمم قبل از مسابقات داشتم ولی به نظرم خیلی بهتر از سطح انتظارمان کار کردیم.»
او ادامه داد: «دیدار با آلمان بازی سختی برای ما بود و فکر می‌کنم آنها در دریافت خیلی خوب بودند. ما با سرویس‌های خوب پیروز شدیم البته قدری در حمله اشتباه داشتیم اما فکر می‌کنم به تدریج می‌توانیم بهتر شویم. امیدوارم مردم ایران از تماشای یک بازی خوب لذت برده باشند زیرا این مساله برای ما مهم‌تر از هر چیز است.»
کولاکوویچ همچنین گفت: «ما برای هر مسابقه می‌جنگیم. امروز انرژی زیادی گذاشتیم تا در سومین مسابقه هم پیروز شویم و از این بابت خوشحالم.»
 


Page Generated in 0.0054 sec