printlogo


کد خبر: 187749تاریخ: 1398/3/13 00:00
امیدهای مدال‌آوری جوانان از امروز در فیجی روی تخته می‌روند
تلاش سلطانی، عزیزی و طاهری برای طلا

ایران ورزشی - حسین سلطانی، امیرعزیزی و افشین طاهری قبل از روی تخته رفتن علی داودی امید نخست کاروان وزنه‌برداری ایران، برای کسب مدال طلا و رکوردشکنی در این رویداد جهانی تلاش می‌کنند.
از امروز حسین سلطانی، افشین طاهری و امیر عزیزی تلاش می‌کنند تا صاحب سکوهای قهرمانی و مدال‌های خوشرنگ جهانی شوند.  در این مسابقات ۴۲ کشور در بخش مردان حضور دارند که تنها سه کشور ایران، ژاپن و آمریکا با ترکیب کامل ۱۰ نفر شرکت کرده‌اند. با این اوصاف اما از امروز دوشنبه (13 خرداد ) تا روز جمعه (17 خرداد) به ترتیب در اوزان 73، 81، 89، 96، 102 و 109 کیلوگرم، روح‌ا... بیرالوند، حسین سلطانی، محمد حسینی، افشین طاهری، امیرعزیزی، علی قاسمی و علیرضا لطفی روی تخته رفته و شانس خود را برای کسب مدال‌های خوشرنگ جهانی آزمایش می‌کنند. از بین وزنه‌برداران حاضر در این رویداد بدون شک شانس سلطانی، طاهری و عزیزی برای طلایی شدن بیشتر از بقیه است. البته سوای علی داودی فوق سنگین قدرتمند کشورمان که در جدول مسابقات فوق سنگین بی‌رقیب در صدر گروه خود قرار دارد.

پایان کار نخستین وزنه‌بردار جوان با ناکامی
حسین نجفی نخستین وزنه‌بردار جوان کشورمان که در رقابت‌های جهانی 2019 به‌عنوان نماینده دسته 61 کیلوگرم درکشور فیجی میزبان این دوره از مسابقات روی تخته رفته بود، با ثبت مجموع 249 کیلوگرم در رده هشتم قرار گرفت.
در دومین روز از چهل و پنجمین دوره رقابت‌های جهانی جوانان در دسته 61 کیلوگرم مردان، حسین نجفی در حرکت یک ضرب با مهار وزنه‌های 108 و 113 کیلوگرمی نتوانست جایگاهی بهتر از رتبه هفتم دنیا را به خود اختصاص دهد. البته نجفی در حرکت سوم خود نیز به وزنه 119 کیلوگرمی حمله کرد تا شاید جایگاه و رتبه بهتری را در مجموع به خود اختصاص دهد اما او در مهار این وزنه ناکام ماند تا همان 113 کیلوگرم برای او ثبت شود. توپتاس و دونن از ترکیه با مهار وزنه‌های 125 و 121 کیلوگرم مدال‌های طلا و نقره حرکت یکضرب را تصاحب کردند.
در حرکت دو ضرب نیز با اینکه پیش‌بینی می‌شد او بتواند با مهار وزنه‌های قابل قبول رتبه خود را در جدول امتیازی مسابقات ارتقا دهد اما این اتفاق نیفتاد. این وزنه‌بردار جوان در حرکت اول خود اگرچه وزنه 136 کیلوگرمی را مهار کرد تا در جدول امتیازی مسابقات ماندگار شود اما به خاطر ناکامی در مهار وزنه‌های 146 و 147 کیلوگرم در رده دهمی دنیا در این حرکت ماند و در مجموع نیز با ثبت مجموع 249 کیلوگرم موفق نشد رده بهتری از هشتمی دنیا را به خود اختصاص دهد. در این وزن کانر توپتاس از ترکیه با ثبت مجموع 273 کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد و مونسو بای از کشور کره جنوبی با مجموع 270 کیلوگرم نقره‌ای شد و در نهایت نیز دوگان دونن مجددا از کشور ترکیه با مجموع 269 کیلوگرم مدال برنز جهان را در این وزن به خود اختصاص داد.
اگرچه حسین نجفی نتوانست عنوانی بهتر از هشتمی جهان را به خود اختصاص دهد اما وزنه‌هایی که او ثبت کرد، بیانگر انگیزه بالا و شرایط خوبی است که او برای مطرح شدن در دنیای وزنه‌برداری دارد. نجفی نخستین بار بود که در یک میدان رسمی بین‌المللی در حد و اندازه مسابقات جهانی با دوبنده تیم ملی روی تخته حاضر می‌شد. بنابراین همین که موفق شد در جدول امتیازی باقی بماند و از نظر رکوردی نیز فاصله خیلی زیادی با قهرمانان این وزن نداشته باشد، می‌توان امیدوار بود که او در سال‌های آتی با تمرین بیشتر بتواند جایگاه ایده‌آلی را در این وزن به خود اختصاص دهد.


Page Generated in 0.0044 sec