printlogo


کد خبر: 187721تاریخ: 1398/3/13 00:00
سوژه روز

ادامه همکاری با پرسپولیس یا جدایی؟
 برانکو هنوز تصمیم نگرفته


هواداران پرسپولیس نگرانند و باشگاه بی‌خیال که این از بی‌پولی‌شان هم بدتر است. البته پیشنهاد مدیران پرسپولیس به برانکو برای تمدید قرارداد را نادیده نگرفته‌ایم اما یادمان هم نرفته که این پیشنهاد را برای سرپوش گذاشتن روی تعویق یک‌ماهه حق و حقوق مرد کروات پیش‌روی او گذاشتند.
یک سال می‌شد که برانکو حقوق نگرفته بود و وقتی این ماجرا رسانه‌ای شد، باشگاه به یک‌باره موضوع همکاری طولانی‌مدت با او را بر سر زبان‌ها انداخت. پیشنهاد امضای یک قرارداد سه ساله که البته آقای سرمربی هنوز آن را نپذیرفته است اما مخالفتش هیچ ربطی به پیشنهادهای او ندارد. پیشنهادهایی از مصر و چین و عربستان که به گفته خودش به هیچکدام از آنها پاسخ نداده.
پاسخ او به پیشنهاد تازه باشگاه پرسپولیس اما به اندازه کافی شفاف است. آقای سرمربی از مدیران پرسپولیس خواسته که ابتدا تکلیف مسائل مالی این باشگاه را که در تصمیم او برای قطع یا ادامه همکاری در فصل آینده بی‌تأثیر نیست، روشن کنند و بعد برای مذاکره پا پیش بگذارند. درستش هم همین است. با توجه به اینکه هنوز یک سال دیگر از قرارداد برانکو ایوانکوویچ باقی مانده و این مربی در صورت پرداخت نشدن مطالباتش می‌تواند یکطرفه فسخ کند، انتظار می‌رود که پرسپولیسی‌ها ابتدا با او تسویه حساب کنند و بعد سر فرصت بنشینند و با او درباره همکاری در سال‌های آینده حرف بزنند.
مدیران باشگاه اما تا اینجای کار که فصل تمام شده نه به تعهدات مالی‌‌شان عمل کرده‌اند و نه حتی در کوچک‌ترین مسائل توانسته‌اند حق پرسپولیس را بگیرند و برای اینکه جایی برای پنهان شدن از انتقادها داشته باشند، برانکو را جلو انداخته‌اند و مدام پیشنهاد تمدید قرارداد او را به رخ می‌کشند تا شاید اینگونه خود و عملکردشان را توجیه کرده باشند.
آنها با یک سال تأخیر، ۵۰۰ هزار یورو از طلب 700 هزار یورویی ایوانکوویچ را پرداخت کردند و هنوز همین‌قدر به او بدهکارند. 200 هزار تا بابت مطالبات معوقه او و 200 و خورده‌ای هم به‌عنوان پاداش قهرمانی در لیگ هجدهم. به برانکو وعده داده بودند که این ۵۰۰ هزار یورو را هم پیش از سفر او به کرواسی پرداخت خواهند کرد اما خوش‌قولی‌شان کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.
برانکو ایوانکوویچ سه‌شنبه تهران را ترک می‌کند و بازگشتن یا بازنگشتنش به باشگاه بستگی دارد که ظاهرا پرداخت چنین پولی فعلاً در توانش نیست و البته اشتیاقی هم برای پرداختش نشان نداده. در واقع مهمتر از بی‌پولی و بدحسابی باشگاه، مخالفت دو عضو موثر هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با ادامه حضور برانکو است که باعث شده این مربی هم متقابلا به جدایی فکر کند وگرنه او در همین یک سالی که حقوق نگرفته بود، به راحتی می‌توانست قراردادش را فسخ کند و برود.
این همان چیزی است که احتمال جدایی برانکو ایوانکوویچ را قوت می‌بخشد و رفتنش وقتی جدی‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم او و دستیارانش چمدان‌هایشان را که حامل وسایل شخصی آنهاست، عصر امروز به کرواسی فرستادند. خود برانکو هم دو سه روز دیگر می‌رود و بازگشتش منوط به پرداخت مطالبات او و دستیارانش خواهد بود.
البته او هنوز آپارتمانش را تحویل نداده تا اگر باشگاه برای پرداخت مطالبات او و همکارانش دست به جیب شد، برای آماده‌سازی پرسپولیس به تهران برگردند که مشاور مدیرعامل باشگاه با اطمینان از این بازگشت گفته: «طبیعی است که برانکو و دستیارانش مثل سایر مربیان و حتی بازیکنان بعد از یک فصل سخت می‌خواهند به مرخصی بروند و استراحت کنند اما اینکه شایعه شده برانکو دیگر به ایران برنمی‌گردد، صحت ندارد. در جلسه‌ای که آقای برانکو در باشگاه پرسپولیس داشت، فهرست بازیکنان مدنظر و مازاد خود را اعلام کرد و حتی برنامه کاری فصل آینده را هم ارائه داد. آقای برانکو حتی برنامه‌های اردوی کانادا را هم به باشگاه ارائه داده و اینها نشان‌دهنده این است که او به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد.»
آقای مشاور اما برای این سوال که مطالبات برانکو و بقیه کروات‌ها بالاخره چه زمانی پرداخت می‌شود، پاسخ روشنی ندارد: «برای پرداخت مطالبات آقای برانکو و دستیارانش اقدامات خوبی انجام شده است.»

.
 


Page Generated in 0.0059 sec