printlogo


کد خبر: 187720تاریخ: 1398/3/13 00:00
ترابی بالاتر از همه خریدهای پرسپولیس

 از بین همه خریدهای نیم‌فصل پرسپولیس، مهدی ترابی موفق‌ترین بود. او با پیراهن پرسپولیس 1003 دقیقه در لیگ بازی کرد که در این مدت یک گل زد و 4 پاس‌گل داد. بهترین نمایش ترابی در لیگ برتر مقابل سایپا بود که در حضور یک نیمه‌ای‌اش هم گل زد و هم پاس‌گل داد. مهمترین پاس گل را هم او در بازی پایانی لیگ به بودیمیر داد.
ترابی در آخرین بازی لیگ قهرمانان هم عملکرد بی‌نظیری داشت و بعد از گلزنی به السد با شوتی تماشایی، یک پاس‌گل داد. حال آنکه حاصل حضور 684 دقیقه‌ای ماریو بودیمیر در لیگ برتر یک گل و 2 پاس‌گل بود. در لیگ قهرمانان آسیا هم این مهاجم کروات یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند.
سروش رفیعی فقط یک گل زد اما پاس‌گل نداد و آمار باورنکردنی فقط 3 پاس‌کلیدی در نیم‌فصل دوم را به ثبت رساند.
مهدی شیری هم اگر چه تنها یک پاس‌گل داد اما نقش مدافع راست را به خوبی در پرسپولیس ایفا کرد. حال آنکه مهدی شریفی هیچ شباهتی به ستاره‌ها نداشت. او در چهار بازی لیگ برتری‌ خود برای پرسپولیس (149 دقیقه) نه گل زد و نه پاس گل داد. درست مثل عملکردش مقابل سپیدرود و سپاهان در جام حذفی.
 

 


کاهش نرخ باخت‌های پرسپولیس

آمار باخت پرسپولیس نسبت به فصل گذشته در عدد و رقم تغییری نکرده اما درصد آن کاهش یافته چرا که قرمزها تعداد بازی بیشتری را نسبت به فصل 97-96 انجام دادند.
البته فینال جام حذفی در این آمار گنجانده نشده و باید بگوییم نرخ شکست‌های پرسپولیس در این فصل 04/13 درصد از کل بازی‌ها بود که این آمار در صورت شکست‌ناپذیری برابر داماش به 12 درصد می‌رسد.
فصل پیش هم پرسپولیس برابر الهلال و السد شکست خورد و 4 باخت را هم در لیگ تجربه کرد اما با توجه به تعداد بازی کمتر، نرخ شکست آنها بیش از 15 درصد بود. پرسپولیس در طول فصل 6 بار شکست خورد. مقابل الدحیل، کاشیما، فولاد، الاهلی، السد و پاختاکور اما هیچ‌کدام از این شکست‌ها در ورزشگاه آزادی رقم نخورد و مهمتر اینکه تنها کاشیما و الاهلی توانستند بیش از یک گل به تیم برانکو بزنند.
در این 6 شکست، پرسپولیس 9 گل خورده و جالب اینکه هیچکدام از این گل‌ها را مهاجمان نزده‌اند. شکست‌ناپذیری در 29 بازی لیگ، 4 بازی جام حذفی و 7 بازی لیگ قهرمانان نکته‌ای است که پرسپولیس را از دیگر تیم‌ها متمایز کرده؛ 40 بازی بدون شکست.

 

 


بشار رسن به پرسپولیس تخفیف می‌دهد؟

 «ما با بشار رسن برای تمدید قرارداد به توافق رسیده‌ایم اما باید روی جزییات قرارداد با هم جلسه‌ای داشته باشیم. قطعا باید روی موارد مالی بحث بیشتری کنیم چون همانطور که می‌دانید بازار ارز وضعیت خاصی دارد و باید شرایط باشگاه را در این مذاکرات حتما در نظر بگیریم. مشکلی برای تمدید قرارداد نداریم و به محض بازگشت بشار به تهران در این مورد جلسه خواهیم داشت.»
این‌ها را ایرج عرب درباره هافبک عراقی پرسپولیس گفته بود و حالا خبر رسیده که این بازیکن تا چند ساعت دیگر به تهران می‌آید.
هدف اول بشار رسن از بازگشت، پیگیری مراحل درمانی‎اش در ایران است و پس از آن همانطور که خودش گفته بود راهی قطر خواهد شد اما پرسپولیسی‌ها هم می‌خواهند با استفاده از این فرصت او را بنشانند پای میز مذاکره. البته مذاکرات اصلی را دو طرف چند ماه پیش انجام دادند و قرارشان این شد که هر وقت باشگاه طلب 70 هزار دلاری این بازیکن عراقی را پرداخت کرد، او هم قرارداد دو ساله جدیدی را امضا ‌کند.
حالا هم چیزی عوض نشده چرا که پرسپولیسی‌ها همچنان پول ندارند اما هدف‌شان این است که با پرداخت بخشی از مطالبات رسن و تخفیف گرفتن از او، قراردادش را تمدید کنند.
 



 


Page Generated in 0.0048 sec