printlogo


کد خبر: 215770تاریخ: 1399/7/3 00:00
استیلی: مقایسه برانکو و یحیی به پرسپولیس لطمه می‌زند
نباید از الشارجه بترسیم
آرمان رمضانی از نظر من بهتر از اوساگوناست و قول می‌دهم در ادامه بازی‌ها می‌تواند به پرسپولیس کمک کند

ناصرقراگزلو     

حمید استیلی، مربی و بازیکن سابق پرسپولیس از بازی‌های پرسپولیس در آسیا دفاع می‌کند و معتقد است پرسپولیس قادر است از مصاف با الشارجه هم دست پر خارج شده و به دور بعد صعود کند. به بهانه دیدارهای قبلی پرسپولیس در آسیا و همچنین بازی سرنوشت‌سازش مقابل الشارجه و بازیکنان جدیدی که باشگاه پرسپولیس به خدمت گرفته گپ و گفتی با حمید استیلی داشتیم که ماحصل آن از نظرتان می‌گذرد.
 
در خصوص بازی‌های پرسپولیس با التعاون چه صحبتی دارید؟
 پرسپولیس در بازی با التعاون خیلی خوب بازی کرد و با وجود آنکه 5 بازیکنش را تغییر داده بود بازی با التعاون را خوب شروع کرد و موقعیتی به تیم عربستانی نداد. در این دو دیدار خوشبختانه بازیکنان جدید هم در کنار سایر بازیکنان عکس‌العمل‌های خوبی داشتند و اجازه ندادند جای خالی بیرانوند به چشم بیاید. در دفاع چپ هم سعید آقایی در بازی با التعاون و در بازی برگشت مقابل این تیم خوب کار کرد و بهتر از بازی اول بود. سیامک انصاری، دیگر مدافع کناری پرسپولیس هم در دفاع راست خوب بود و هر زمان که دو مدافع کناری خوب کار کردند پرسپولیس در حمله بسیار خوب عمل کرد.
عملکرد هافبک‌های دفاعی تیم را چگونه ارزیابی کردید؟
 میلاد سرلک خیلی خوب کار کرد و نوراللهی هم در هر بازی که به میدان رفت بهترین بود و در کار‌های تهاجمی و دفاعی و در هر دو فاز نظم خوبی به خط میانی داد. کمال هم مانند اکثر بازی‌هایی که به میدان می‌رفت هربار که بازی کرد کیفیت خوب و قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.
در خط حمله اما از خریدهای پرسپولیس انتقادات زیادی شد چون خط حمله پرسپولیس برای گلزنی زور لازم را نداشت!
 نه من معتقدم بازیکنان خط حمله پرسپولیس بازیکنان خوبی بودند. عیسی آل‌کثیر بازیکن خوب و تأثیرگذاری بود و آرمان رمضانی هم با توجه به فیزیک خیلی خوب و قدرت سرزنی‌اش در خط حمله بازیکنی خوب محسوب می‌شود. در کنار این بازیکنان، هافبک تهاجمی مانند احسان پهلوان هم حضور دارد که یک بازیکن خیلی خوب و تکنیکی است که حتماً می‌تواند به خط میانی و کارهای تهاجمی پرسپولیس کمک کند چون توانایی این کار را دارد و قادر است از عهده کارهای بزرگ برآید. بازیکنان جدید با همه وجود در زمانی که به میدان رفتند برای پرسپولیس بازی کردند؛ بازیکنانی که باید بدانند حفظ پیداهن پرسپولیس خیلی سخت است و آنها باید بیشتر تلاش کنند تا بیشترین کارآیی و پیشرفت را در تیم بزرگ پرسپولیس داشته باشند.
اما بعضی منتقدان معتقدند آرمان رمضانی مهاجم متوسطی است و در حد تیم بزرگی مانند پرسپولیس نیست؟
 نه، اینطور نیست. به نظرم آرمان رمضانی مهاجمی است که از قدرت سرزنی بسیار بالا و فیزیک خیلی خوبی برخوردار است. از این حیث جزو دو سه بازیکن برتر کشورمان است، ضمن اینکه آرمان رمضانی از نظر من بهتر از اوساگوناست و من قول می‌دهم در ادامه بازی‌ها بازیکنی مانند رمضانی خیلی بهتر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و شرایط تیم را بهبود ببخشد.
اما مهاجمان پرسپولیس در چند بازی اخیر پرسپولیس در آسیا اصلاً موفق نبودند!
 مهاجمان پرسپولیس همگی بازیکنان خوبی هستند که باید در زدن ضربات آخر خیلی دقت کنند و من خیلی امیدوارم با گذشت زمان و جا افتادن در ترکیب تیم با زحمت زیادی که می‌کشند بتوانند بیشترین کارآیی را در خط حمله پرسپولیس داشته باشند، چه‌بسا که خوشبختانه در حال حاضر پرسپولیس از هافبک‌هایی مانند بشار بهره می‌برد که در بهترین فرم ممکن است و حتماً می‌تواند در فاز سازندگی بهترین کارآیی را داشته باشد و برای مهاجمان در کنار نوراللهی بیشترین فرصت‌ها را برای مهاجمان پرسپولیس مهیا سازند و خودشان و تیم‌شان را در بهترین شرایط ممکن قرار دهند.
در دفاع چپ هم پرسپولیس با مشکلات زیادی مواجه است.
 بله، متأسفانه انصاری که شرایط بازی را ندارد و نادری هم فعلاً به دلایل شخصی بازی نمی‌کند، جدا از اینها آقایی هم هنوز مصدومیتش بهبود نیافته به همین دلیل پرسپولیس در جناح چپ به‌ناچار به شجاع بازی داد؛ بازیکنی متعصب و بسیار خوب که جزو بهترین‌هاست، اما همه می‌دانند او بازیکنی است که در خط دفاع میانی کارآیی به‌مراتب بهتری نسبت به حضور در دفاع کناری دارد. تیم پرسپولیس در نیمه اول بسیار خوب کار کرد و دو سه فرصت خوب هم برای گلزنی داشت که از دست داد و در نیمه دوم با یک ضربه پنالتی نتیجه را از دست داد.
اما قبول دارید پرسپولیس فعلی قدرت پرسپولیس زمان برانکو را ندارد؟
 من فکر می‌کنم. نباید فراموش کنیم در زمان برانکو هم به الدحیل در قطر باختیم و در تهران پیروز شدیم. این‌بار هم در بازی با الدحیل فرصت خوبی داشتیم اما از فرصت‌های گلزنی‌مان استفاده نکردیم، از سوی دیگر یحیی هم در اولین حضورش در پرسپولیس موفق شد برای پرسپولیس قهرمانی کسب کند و این تیم را به پوکر برساند.
پنالتی الدحیل درست بود؟
 داوری امری سلیقه‌ای است و داور می‌توانست برخورد شجاع را پنالتی نگیرد، اما چون کمک‌داور تلویزیونی نبود داور نظرش را پنالتی اعلام کرد.
و حضور پرحرف و حدیث بن عطیه!
 بالاخره قطری‌ها از میزبانی‌شان به‌نحو احسن استفاده کردند و محرومیت بن عطیه را شکستند؛ موضوعی که از لحاظ روحی-روانی تأثیر بسیار منفی روی تیم پرسپولیس و کادر فنی این تیم گذاشت.
و بازی با شارجه ؟
 ما نباید از الشارجه بترسیم. پرسپولیس در سه بازی قبلی‌اش خوب کار کرد، اما شاید خستگی و بدشانسی اجازه نداد مقابل الدحیل هم مانند دو بازی رفت و برگشت مقابل التعاون موفق شود. در دیدار مقابل الشارجه پرسپولیس باید از حداقل موقعیت‌ها بیشترین استفاده را ببرد و صعود کند. بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس توانایی بالایی دارند و حتماً می‌توانند از سد تیم الشارجه هم به سلامت بگذرند.
فکر نمی‌کنید خلأ وجود بازیکنانی مانند علیپور، ترابی و بیرانوند در پرسپولیس محسوس است؟
 من گفتم بازیکنان جدید بازیکنان باکیفیتی هستند و نباید آنها را با بازیکنان جداشده مقایسه کرد چون این مقایسه جز ضربه و لطمه زدن به پرسپولیس هیچ فایده دیگری ندارد.
 

Page Generated in 0.0059 sec