printlogo


کد خبر: 265373تاریخ: 1401/11/8 00:00
مجتبی میرزاجانپور: نتایج عطایی در هراز چه ربطی به تیم ملی دارد؟
قرار نیست همه بازی‌ها را ببریم

محسن آجرلو
روزنامه نگار
 رقابت حساس پیکان و آمل در هفته 21 لیگ برتر والیبال، یک چهره خاص داشت. مجتبی میرزاجانپور بازیکن با تجربه تیم هراز آمل که هر زمان به میدان آمد عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و کمک کرد تا هراز بازی را به ست پنجم بکشاند. چهره‌ای با تجربه سال‌ها بازی در تیم ملی و اروپا که وزنه قابل اتکایی در تیم جوان بهروز عطایی به حساب می‌آید و معتقد است چنین باخت‌هایی‌ در طول فصل اجتناب‌ناپذیر است و مهم این است که تیم در پلی‌آف چه نتیجه‌ای بگیرد. گفت‌و‌گوی ما با میرزا از همین بازی با پیکان و چرایی کم بازی کردنش آغاز شد و در ادامه هم به مشکلات لیگ و مسیر تیم هراز رسید.
  در بازی با هراز از ابتدا در زمین نبودی اما هر زمان که به بازی آمدی تیم را نجات دادی. علت کم بازی کردنت چه بود؟
لطف دارید اما ماجرا این‌طور نیست که کم بازی کرده باشم. به خاطر مصدومیت رضا قرا در چند بازی اخیر به‌عنوان بازیکن رزرو در پست پشت خط‌زن قرار دارم. پست غیر تخصصی که در این بازی هم وقتی سرمربی تیم دید که آن‌طور که باید و شاید جواب نمی‌دهد، من را در پست تخصصی خودم به میدان فرستاد که خوشبختانه توانستم کمک کنم. در نهایت البته بازی در ست پنجم به سود حریف به پایان رسید.
 وضعیت قرا چطور است؟ کی به ترکیب برمی‌گردد؟
مصدومیت او خیلی قدیمی است و پارگی در کتفش دارد که التهاب فراوانی ایجاد کرده. با این حال در تلاش است تا با درمان‌های مختلف طی هفته‌های آتی به ترکیب اضافه شود و به بازی‌های پلی‌آف برسد.
 به جز خودت و قرا، سایر بازیکنان تیم خیلی جوان هستند. اتفاقی که در مواقع نبود شما بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
بله خب ترکیب خیلی جوانی داریم اما این جوان‌ها هم بالاخره باید میدان ببینند و آبدیده شوند. میانگین سنی تیم‌مان فکر نمی‌کنم بیشتر از 23 – 22 سال باشد که خیلی جوان است و به همین خاطر هم بروز چنین نوسان‌هایی در فشار لیگ طبیعی به نظر می‌رسد.
 به جز بحث مصدومیت که تیم‌هایی نظیر هراز را آزار داده، برخی به فشار مسابقات و سفرهای پشت سر هم نیز معترض هستند.
بحث خیلی تأثیر‌گذاری است. بخصوص سفر به بعضی شهرها مانند مریوان که حداقل برای ما چهار روز طول می‌کشد. البته من در عجبم که تیم‌هایی مانند مریوان چند بار در طول لیگ برنامه خود را عوض می‌کنند و مشخص نیست این هفته در شهر خودشان بازی می‌کنند یا در تهران. انگار که هر زمان دلشان بخواهد مکان بازی را عوض می‌کنند و فدراسیون هم کاری به کارشان ندارد.
 خیلی‌ها معتقدند که هراز دچار بحران شده و در آستانه پلی‌آف شرایط حساسی را سپری می‌کند. خودت چطور فکر می‌کنی؟
اینطور نیست. ما تیم جوانی داریم و چنین بالا و پایین‌هایی برای‌مان عادی است. کجا قرار گذاشتیم که تمام بازی‌ها را ببریم؟ به نظرم اتفاق خاصی نیفتاده و مهم این است که در پلی‌آف بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.
 شاید به‌عنوان تیمی که اکثر لیگ را در صدر جدول حضور داشته، انتظارات بیشتری از تیم شما دارند!
صدرنشینی در طول لیگ امتیاز خاصی محسوب نمی‌شود. خود من در دو فصل گذشته در تیم‌هایی بودم که کل فصل را صدرنشین بودند اما در پلی‌آف نتیجه نگرفتند. در لیگ ایران پلی‌آف یک تورنمنت جداگانه به حساب می‌آید که باید برای آن آماده شویم.
 و در ظاهر فشار زیادی هم روی بهروز عطایی وجود دارد...
هواداران هراز که همگی از او حمایت می‌کنند اما رسانه‌ها هم مدام در حال گره زدن این ماجرا با حضور او در تیم ملی هستند. این اتفاق اگرچه قدری اجتناب‌ناپذیر است و باید مدیریت شود اما رسانه‌ها هم قدری کم لطفی می‌کنند.


Page Generated in 0.0055 sec