printlogo


کد خبر: 262318تاریخ: 1401/9/26 00:00
خبر


توصیه حکیمی به الرکراکی
بازی را سمت من بیاور
اشرف حکیمی یکی از بازیکنان کلیدی مراکش در جام جهانی 2022 بود که البته مقابل فرانسه نتوانست همان بازیکن همیشگی باشد. در اواسط نیمه اول و وقتی مراکش از سمت چپ حمله می‌کرد، اشرف حکیمی الرکراکی را صدا زد و با حرکات دست به او تأکید که بازی را به سمت راست، جایی که خودش حضور داشت بیاورد. اتفاقی که تا پایان بازی هم رخ داد و مراکش بخصوص در نیمه دوم از سمت راست خط دفاعی و میانی خود فشار زیادی روی دروازه فرانسه آورد اما در مسیر گلزنی ناموفق بود و نتوانست هوگو لوریس را مغلوب کند.
 

پیروزی مقابل الخور
استارت شجاع و کنعانی با الاهلی
شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو مدافع تیم ملی که با نمایشی موفق در دیدارهای مقدماتی انتخابی جام‌جهانی قطر، نقش ویژه‌ای در صعود ایران داشتند، در اتفاقی عجیب در جام جهانی اما فرصتی برای خودنمایی به دست نیاوردند. خلیل‌زاده که بعد از مدت‌ها دوری از تیم ملی توانسته بود بازگشتی موفق را به نام خود کند، در کنار کنعانی‌زادگان که از هماهنگی بالایی با توجه به حضور چند ساله در کنار یکدیگر در پرسپولیس و الاهلی برخوردارند، به نظر می‌رسید در جام‌جهانی قطر نیز فرصت لازم را از سوی کارلوس کی‌روش به دست بیاورد.
با این حال شجاع طی سه بازی تیم ملی روی نیمکت نشست‌ و کنعانی‌زادگان نیز تنها یک نیمه فرصت بازی یافت. این دو مدافع ملی‌پوش ایرانی بعد از حذف زودهنگام تیم ملی و استراحتی کوتاه، اکنون به اردوی تیم باشگاهی خود بازگشتند. آنها در دیداری تدارکاتی برابر الخور قرار گرفتند تا در روند آماده‌سازی حاضر شوند. الاهلی در این دیدار توانست با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست بدهد. حسین کنعانی‌زادگان توانست یکی از گل‌های الاهلی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. او همچنین بهترین گلزن الاهلی در لیگ ستارگان قطر در فصل کنونی محسوب می‌شود.
 

جشن و پایکوبی مغربی‌ها ادامه دارد
مراکش میزبان جام‌جهانی!
مراکش به فرانسه باخت و به فینال نرسید اما طرفداران مراکش بعد از بازی چنان جشنی در شهر دوحه به پا کرده بودند که انگار تیم‌شان قهرمان جام‌جهانی شده است. در دوحه به هر جای شهر که سرک می‌کشی، مراکشی‌ها را با پرچم این کشور می‌بینی که در حال شادی و آواز خواندن هستند. بجز هوادارانی که از مراکش به قطر آمده‌اند تا تیم خود را حمایت کنند، اهالی قطر و دیگر کشورهای عربی که در دوحه حضور دارند هم این روزها هوادار مراکش محسوب می‌شوند و با شال و پرچم این کشور در خیابان‌ها و مترو تردد می‌کنند. فضای دوحه آنقدر تحت تأثیر موفقیت مراکش است که انگار آنها میزبان جام‌جهانی هستند و در خانه خودشان بازی می‌کنند.

 


Page Generated in 0.0045 sec