printlogo


کد خبر: 262310تاریخ: 1401/9/26 00:00
کهنه‌سربازان و ستاره‌های شکست خورده



ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار ورزشی

کرواسی در جام جهانی به لقب «پادشاه وقت‌های اضافه» شهرت پیدا کرد. آنها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ژاپن عملکرد قانع کننده‌ای نداشتند اما در ضربات پنالتی موفق شدند کار را تمام کنند. فینالیست‌ 2018 در مرحله یک چهارم نهایی بار دیگر استاد بودن خود را در ضربات پنالتی نشان داد و برزیل مدعی را از گردانه رقابت‌ها خارج کرد.
اما در مرحله نیمه نهایی عملکرد بد خط دفاعی کمر کروات‌ها را شکست و عدم تمرکز لوورن و یک فروپاشی فاجعه‌بار جمعی دفاعی در مواجهه با جولیان آلوارز، امیدهای رسیدن به فینال را در تیم دالیچ کشت.
در نیمه دوم لیونل مسی با به بازی گرفتن گواردیول زمینه‌ساز گل سوم تیمش شد و رویای کروات‌ها را نقش بر آب کرد.
شاکله اصلی تیم دالیچ در قطر همان بازیکنان اصلی فینالیست 2018 روسیه بودند. لوکا مودریچ علیرغم اینکه 37 سال سن دارد، نشان داده که فوتبال همچنان در پاهای این بازیکن جاری است البته بعید به نظر می‌رسد که مودریچ جام جهانی دیگری را در دوران حرفه‌ای خود ببیند.
دومینیک لیواکوویچ نیز یکی دیگر از بازیکنانی بود که در این جام جهانی به خوبی خود را نشان داد و مشتریان زیادی را برای خودش دست و پا کرد. عملکرد بی‌نظیر او در ضربات پنالتی یکی از کلیدهای اصلی کروات‌ها برای رسیدن به نیمه نهایی جام به حساب می‌آمد.
 مراکشی‌ها اما داستان شگفت‌انگیز این جام جهانی بودند که با وجود شکست مقابل فرانسه می‌توانند با سری بالا پا به بازی رده‌بندی بگذارند. آنها اولین کشور آفریقایی و عربی بودند که به نیمه نهایی جام‌جهانی رسیدند و به نوعی در این جام تاریخ‌سازی کردند.
قبل از اینکه آنها اسپانیا و پرتغال را بدون گل خورده شکست دهند، هیچ کشوری در مرحله گروهی امتیاز بیشتری نسبت به تیم رکراکی به دست نیاورده بود.
در نیمه نهایی ثابت شد که برای رسیدن به فینال چیزی بیشتر از شگفتی لازم است و تیر دروازه نیز مانع رسیدن آنها به مرحله نهایی این رقابت‌ها شد.


Page Generated in 0.0048 sec