printlogo


کد خبر: 262303تاریخ: 1401/9/26 00:00
خبر


مقصران گل‌های خورده از سپاهان
پرسپولیس مقابل سپاهان و در بازی تدارکاتی دو گل بد خورد که روی هر دو گل می‌توان رد پای مدافعان و دروازه‌بان سرخ‌ها را پیدا کرد. علیرضا بیرانوند در گل اول نتوانست واکنش مناسبی روی شوت زمینی مغانلو داشته باشد و توپ با برخورد به دست او کمانه کرد و به طاق دروازه چسبید. اما مهم‌تر از بیرانوند، گولسیانی و اسماعیلی‌فر مقصر بودند که مغانلو از بین آنها به توپ رسید و ضربه نهایی را نواخت.
در صحنه گل دوم هم به نظر می‌رسد هر دو مدافع میانی پرسپولیس که ظاهراً علی نعمتی و فرشاد فرجی بودند مقابل مغانلو عملکرد خوبی نداشتند و به او اجازه ضربه زدن دادند. بیرانوند هم در این گل مقصر بود چرا که خروج بیهوده‌ای داشت و همین خروج باعث شد مغانلو با شوتی دقیق توپ را از بالای سر او وارد دروازه کند.


تماشاگر بیاید ساعت دربی تغییر می‌کند
سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره تغییر ساعت دربی گفت: اگر امکان حضور تماشاگران در دربی فراهم شود، به سمت زودتر برگزار شدن بازی خواهیم رفت. ایده‌آل این بود بازی در ساعت 15 برگزار شود اما اگر بازی بدون تماشاگر باشد و چون وسط هفته است، خیلی‌ها از دیدن دربی محروم خواهند شد.
وی با اعلام اینکه تا یکشنبه صبح ساعت نهایی دربی مشخص می‌شود در رابطه با بحث آلودگی هوا هم گفت: همیشه در این فصل با خطر آلودگی هوا روبه‌رو هستیم و میزان آلودگی هوا می‌تواند در حضور یا عدم حضور تماشاگران در این بازی تأثیرگذار باشد.


بیرانوند دنبال کلین شیت ششم
پس از دو سال غیبت در شهرآورد، علیرضا بیرانوند در مقابل استقلال به دروازه تیمش باز خواهد گشت. این نهمین باری است که بیرانوند در شهرآورد از دروازه تیمش محافظت خواهد کرد. در هشت بازی قبلی، او ۵ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا با آمار ۶۳ درصد کلین‌شیت، بهترین آمار را در میان گلرهای دربی داشته باشد.
بالاتر از او، مهدی رحمتی (۹) و احمدرضا عابدزاده (۸) حضور دارند. ناصر حجازی و وحید قلیچ دو دروازه‌بان دیگر با پنج کلین‌شیت هستند که بیرانوند در صورت بسته نگه داشتن دروازه، از آنها عبور خواهد کرد. البته عابدزاده پنج بار با پیراهن پرسپولیس و سه بار با پیراهن استقلال توانسته دربی را بدون گل خورده سپری کند و از این نظر، بیرانوند در پایان این بازی فرصت این را دارد تا بیشترین کلین‌شیت میان گلرهای پرسپولیس را هم ثبت کند.
گلر شماره یک پرسپولیس و تیم‌ملی، تنها در ۳ بازی دربی گل خورده و امیدوار است با ادامه این روند، به رکورد رحمتی هم برسد.


Page Generated in 0.0055 sec