printlogo


کد خبر: 262292تاریخ: 1401/9/26 00:00
آماده‌سازی ملوان با شکست سنگین
انزلی‌چی‌ها با توپ پر می‌آیند؟


اکبر منتشلو
روزنامه نگار

شاگردان مازیار زارع لیگ برتر را خیلی خوب شروع نکردند و در حالی که با قهرمانی در لیگ دسته اول فوتبال به این رقابت‌ها رسیدند اما در جریان بازی‌ها نتوانستند خوب ظاهر شوند.
روزها برای انزلی‌چی‌ها به سختی می‌گذشت و شاید منتظر تعطیلات لیگ برتر بودند تا بتوانند خود را جمع و جور کنند، اما قبل از رسیدن به تعطیلات توانستند روزهای بهتری را سپری کنند و روند رو به رشدی داشته باشد. آنها با وجود اینکه اصلاً شرایط خوبی نداشتند، توانستند در رویارویی با صنعت نفت آبادان به یک برد باارزش دست پیدا کنند، هر چند بعد از این برد ملوان دو بار طعم شکست را در رویارویی با هوادار و پرسپولیس چشید، اما هر دو شکست ملوان تنها با یک گل خورده بود و این امیدواری برای شاگردان مازیار زارع همچنان وجود داشت که می‌توانند به شرایط بهتری دست پیدا کنند.
آنها در مسابقه با تراکتور آماده و قبراق توانستند به یک تساوی بیرون از خانه یک بر یک دست پیدا کنند که باز هم برای انزلی‌چی‌ها روحیه بخش بود، اما اوج کار شاگردان زارع در بازی معوقه و در رویارویی با فولاد بود، ملوانی‌ها توانستند در برابر تیم خوب فولاد با زدن سه گل به یک پیروزی بسیار خوب دست پیدا کنند و با شادی و برد به تعطیلات لیگ برتر بروند. شاید بعد از این بازی ملوانی‌ها اصلاً دوست نداشتند بازی‌ها تعطیل شود، اما به هر حال این اتفاق رخ داد و لیگ برتر به خاطر تیم ملی تعطیل شد. در طول تعطیلات کادر فنی ملوان تلاش کرد بتواند از این فرصت استفاده کرده و ملوان را بهتر از گذشته آماده کند.
برگزاری اردوی آمادگی و بازی‌های تدارکاتی از جمله برنامه‌های مازیار زارع برای تیمش بود که البته خیلی خوب برای ملوان سپری نشد و در حالی که انزلی‌چی‌ها در دیداری تدارکاتی به مصاف استقلال رفتند نتیجه بسیار بدی برای آنها رقم خورد. شکست سنگین ملوان مقابل استقلال آن هم چند روز مانده تا شروع بازی‌ها، کار را برای ملوانی‌ها سخت خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد شاگردان مازیار زارع با توپ پر پا به میدان بگذارند، هر چند آنها شکست سنگینی مقابل استقلال داشتند، اما به نظر می‌رسد آنها هنوز در فضای برد مقابل فولاد هستند و با روحیه بالایی پا به میدان مسابقات خواهند گذاشت. برای نیمکت ملوان هم بهتر است که این تیم در ادامه بتواند به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند، چرا که پیش از تعطیلی لیگ برتر فوتبال، زارع جایگاه متزلزلی داشت و در صورتی که بعد از شروع بازی‌ها، ملوان نتواند به نتایج خوبی دست پیدا کند، حتماً جایگاه کادر فنی دچار تزلزل شده و شاید شاهد تغییراتی روی نیمکت باشیم.
هر چند این احتمال هم وجود دارد همدلی و دوستی که در این تیم از مجموعه مدیریتی گرفته تا روی نیمکت تیم وجود دارد، مانع از تغییرات روی نیمکت شود، اما به هر حال اگر آنچه که مدنظر مدیران و هواداران تیم هست، اتفاق نیفتد، خیلی زود نفراتی که مدت‌ها، منتظر رسیدن به ملوان بودند، پا پیش خواهند گذاشت و مدیران را مجبور به تغییرات روی نیمکت خواهند کرد، به همین دلیل مازیار زارع بخوبی می‌داند که چقدر وقت دارد و ملوان تا کی پای او و دستیارانش خواهد ایستاد.
انزلی‌چی‌ها در اولین دیدار بعد از تعطیلات و در هفته دوازدهم باید یک بازی سخت را مقابل سپاهان برگزار کنند که در خانه خودشان برگزار خواهد شد و اگر بتوانند مثل بازی با فولاد، از این بازی برنده خارج شوند، به احتمال زیاد روزهای بهتری را پیش رو خواهند داشت و در غیر این‌صورت خیلی نمی‌توان به هفته‌های بعدی رقابت‌ها امیدوار بود. دیدار با سپاهان برای ملوان سرنوشت‌ساز خواهد بود و این را بهتر از هر کسی نیمکت ملوان درک می‌کند.


Page Generated in 0.0054 sec