printlogo


کد خبر: 262286تاریخ: 1401/9/26 00:00
ادعای جواد و معادله‌ای برای یافتن پرتقال فروش
نکونام: پیشنهاد رسمی برای تیم ‌ملی نداشتم



مرتضی طهوری
روزنامه نگار
مهدی تاج و کارلوس کی‌روش پس از بازگشت به فوتبال ایران بارها و با جدیت اعلام کردند که سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان نخستین و تنها گزینه برای دستیاری در تیم ‌ملی فوتبال ایران است و جایگزین دیگری برای مربیگری در تیم ملی نمی‌بینند.
اما همان‌اندازه که فدراسیون فوتبال مشتاق حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم‌ ملی ایران برای جام‌ جهانی است، باشگاه فولاد خوزستان با آن مخالفت می‌کرد  و کوتاه نمی‌آمد. با وجود اینکه تاج اعلام کرده بود موافقت باشگاه فولاد را برای حضور نکونام در تیم ‌ملی خواهد گرفت و همچنین وی به‌صورت پاره‌وقت و کوتاه‌مدت در تیم‌ ملی دستیار خواهد بود اما فولاد به‌طور کامل با این ماجرا مخالفت کرد.
حتی مهدی تاج اول آبان در جمع خبرنگاران لرستانی مدعی شد که «نگاه فدراسیون به حضور نکونام برنامه‌ای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و نکونام اکنون تحت قرارداد تیم فولاد خوزستان است و باید شرایطش در این تیم محترم شمرده شود. ما اعلام کردیم که شرایط نکونام باید محترم شمرده شود و به‌دنبال این هستیم که تعاملی با فولاد خوزستان برقرار کنیم که این اتفاق بیفتد و نظرمان با کی‌روش بر این است که اگر این اتفاق بیفتد به نفع فوتبال کشور خواهد بود.»
در همین راستا مجری یکی از برنامه‌های ورزشی در بخش پایانی به نقل قولی از احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال استناد کرد و گفت: «فرصت نداشتیم با آقای اصولی صحبت کنیم. با ایشان گپی زدیم، می‌گفتند که قصه آقای جواد نکونام قطعی شده و ایشان احتمالاً با حفظ سمت در فولاد، تیم ملی را همراهی خواهند کرد و در کنار کارلوس کی‌روش خواهند بود.»
کی‌روش هم در حاشیه تمرین روز پنجشنبه 24 آبان در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره حضور نکونام صراحتاً گفت: «من انتخاب اول، دوم و سوم ندارم؛ من انتخاب دارم، انتخاب‌های مختلف. همان‌طور که این مطلب مطرح شد انتخاب من جواد نکونام است و گزینه دیگری هم ندارم. البته به‌صورت شفاف باید بگویم که نکونام در حال حاضر سرمربی یک باشگاه است و یک مسئولیت سنگین روی دوشش. در آخر باید اتفاقی بیفتد که به نفع هر دو طرف باشد. در حال کار کردن روی این مسأله هستیم. هنوز هیچ چیز قطعی نیست، ولی اعتقاد بالایی دارم که ما بهترین راهکار را برای هر دو طرف پیدا می‌کنیم.»
سرمربی فولاد آن روزها هیچ وقت نگفت که پیشنهاد رسمی از فدراسیون و کی‌روش ندارد و حتی در صفحه شخصی‌اش ضمن تشکر از سرمربی تیم ملی و مهدی تاج انصرافش را اعلام کرد. با این حال باز هم بارقه‌های امید فدراسیون فوتبال برای قبول پیشنهاد مربیگری تیم ‌ملی توسط نکونام و باشگاه فولاد زنده بود تا اینکه در نهایت جواد نکونام با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود این پیشنهاد را رسماً رد کرد و نوشت: «گرچه پیش از این بارها باشگاه فولاد خوزستان، مخالفتش با پیوستن من به تیم‌ ملی را اعلام کرده بود، لازم می‌دانم شخصاً موضوع را پایان یافته اعلام کنم‌. از کارلوس کی‌روش عزیز، سرمربی بادانش و محترم تیم ‌ملی و همچنین آقای مهدی تاج رئیس فدراسیون و دیگر اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون تشکر می‌کنم که نیمکت پرافتخار تیم ملی را به من پیشنهاد دادند. تصور می‌کنم که ادامه بحث درباره حضورم در تیم ‌ملی، نه به نفع این تیم است و نه به نفع فولاد. برای من فولاد خوزستان مثل تیم ملی خواهد بود، برای تیم ‌ملی کشورم، آینده‌ای روشن آرزو دارم. امیدوارم این تیم همانی باشد که مردم ایران می‌خواهند.»
جالب‌تر اینکه مدیرعامل باشگاه فولاد هم به دفعات مخالفتش را با حضور نکونام در تیم ملی اعلام می‌کرد. او در گفت‌و‌گوی رادیویی سه‌شنبه 10 آبان هم باز موضع باشگاهش را تکرار کرد: «وقتی بحث حضور نکونام در تیم ملی مطرح شد، این موضوع چندان روی او تأثیر نگذاشت چون او حرفه‌ای است. نکونام هم گفت هدفش حضور در لیگ قهرمانان است و به هیچ وجه جدا نمی‌شود. خود نکونام هم اعلام کرد می‌ماند اما قبل از هر بازی باز هم این بحث از سوی فدراسیون باز می‌شد. ما باید این موضوع را مدیریت می‌کردیم. ما و خود نکونام مخالف این موضوع هستیم. نمی‌دانم با چه زبانی بگوییم. این موضوع تمام شده است و او مربی ما است. امیدوارم بتوانیم جبران کنیم و به هواداران قول می‌دهیم این فولاد به همان تیمی تبدیل خواهد شد که هواداران انتظارش را دارند.»
حالا جواد نکونام در جدیدترین اظهار نظرش گفته که پیشنهاد رسمی از فدراسیون نداشته است: «درباره تیم ملی هیچ صحبتی ندارم و درست هم نیست در این زمینه صحبت کنم. امیدوارم تیم ملی ایران موفق باشد. اما کسی لطفاً جای من در این زمینه صحبت نکند. زیرا اولاً پیشنهادی به دست من نرسیده است و اصلاً فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای به من نداده است و دفعه اولی هم که صحبت شد هیچ برنامه‌ای نبود که بخواهد قاطعیت داشته باشد و الان هم به همین صورت است. متأسفانه دوستان بیخودی صحبت‌هایی انجام می‌دهند که نکونام به تیم ملی برود یا نرود که باید بگویم کسی به من پیشنهادی نداده است و صحبتی هم نکرده است. هر زمان اتفاقی افتاد خودم رسماً در خصوص آن صحبت می‌کنم و اگر لازم باشد باشگاه بیانیه‌ای بدهد با هماهنگی انجام می‌دهیم و اگر نیاز به جواب باشد جواب می‌دهیم. یک سری دوستان صحبت‌هایی در این زمینه می‌کنند که اصلاً نه نیاز به تکذیب است نه نیاز به صحبت، زیرا پیشنهادی که رسمی است وجود نداشته است و کسی با من صحبت نکرده است. تیم ملی کشورمان است و مسئولان باید تصمیم بگیرند و آرزوی هر کسی است که پیراهن تیم ملی را بپوشد و یا مربی تیم ملی شود اما وقتی صحبتی نشده است نباید یک سری صحبت‌های بیخودی و بی‌جهت داشته باشیم.»
اما سؤال اینجا است که پس همه آن صحبت‌ها بر چه اساسی مطرح می‌شد و مدیرعامل باشگاه فولاد هم چطور و به خاطر کدام شنیده‌ها مخالفتش را اعلام می‌کرد.


Page Generated in 0.0054 sec