printlogo


کد خبر: 262283تاریخ: 1401/9/26 00:00
 خاطره بازی با درخشش‌های ملی لئو
بهترین روزهای آرژانتینی مسی

لیونل مسی خود را برای آخرین بازی‌اش در جام جهانی آماده می‌کند و تا به حال همه چیز خوب پیش رفته. آخرین بازی او مقابل کرواسی عالی بود که با گلزنی از روی نقطه پنالتی و پاس گل استثنایی‌اش برای خولین آلوارس همراه بود. او بعد از هشت سال خود را برای دومین فینال جام جهانی آماده می‌کند و قصد داریم به بهترین بازی‌های او برای تیم ملی آرژانتین اشاره کنیم:

آرژانتین 3- کرواسی صفر، 13 دسامبر 2022
مسی الهام‌بخش آرژانتین در پیروزی درخشان نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 بود. او با 25 بازی در ادوار جام جهانی رکورددار مشترک است و با درخشش در این بازی نخستین بازیکنی شد که در یک دوره جام جهانی در چهار بازی هم گل زده و هم پاس گل داده. مسی پاس گل سوم را به خولین آلوارس داد در حالی که یوشکو گواردیول یکی از بهترین مدافعان این جام را تحقیر کرد. حالا او فقط یک بازی تا عنوان بهترین بازیکن تاریخ فاصله دارد.

آرژانتین 6- صربستان و مونته نگرو
 18 ژوئن 2006
مسی هشت روز تا 19 سالگی فاصله داشت که اولین بازی در جام جهانی را زیر نظر خوسه پکرمن تجربه کرد. آلبی سلسته با سه گل پیش بود که در دقیقه 75 به جای ماکسی رودریگس به زمین آمد و روی سه گل بعدی تیمش مؤثر بود. بعد از سه دقیقه به هرنان کرسپو پاس گل داد، روی گل کارلوس توس نقش داشت و دو دقیقه مانده به پایان گل آخر را زد.

آرژانتین 3- مکزیک صفر، 11 جولای 2007
دوران ملی مسی چگونه می‌شد اگر می‌توانست کمی بیشتر خوان رومن ریکلمه را کنار خود داشته باشد. از شروع مسی تا بازنشستگی ریکلمه در سال 2009 به‌دلیل اختلاف نظر با دیگو مارادونا، فاصله زیادی نبود اما همان سال‌های کوتاه پرثمر بود و یکی از آنها نیمه‌نهایی کوپا امریکای 2007 بود که هر دو گل زدند. گل دوم آرژانتین در آن بازی توسط ستاره جوان بارسلونا یکی از بهترین گل‌های ملی او به حساب می‌آید.

آرژانتین 4- برزیل 3، 9 ژوئن 2012
اولویت با بازی‌های رسمی است اما یکی از بهترین بازی‌های مسی را نمی‌توان نادیده گرفت. در ورزشگاه مت لایف نیویورک با حضور 80 هزار تماشاگر مسی شاهکار کرد و برزیل، رقیب دیرینه‌اش را شکست داد. او سه گل زد که آخری باعث پیروزی تیمش بود و با حرکتی از وسط زمین شروع شد. سابیا بعد از بازی گفت: «ما خوش‌شانس هستیم که او آرژانتینی است.»

آرژانتین 2- بوسنی یک
 15 ژوئن 2014
مسی در جام جهانی آفریقای جنوبی ناامیدکننده بود و حتی یک گل نزد تا تیم مارادونا از یک‌چهارم‌ نهایی بالاتر نرود. او مصمم بود جبران کند و در اولین بازی یک گل انفرادی فوق‌العاده زد. خودش درباره آن گل گفت: «برای دومین گلم در جام جهانی هشت سال انتظار کشیدم. خوشبختانه یک و دو با گونسالو ایگواین جواب داد.»

آرژانتین 3- نیجریه 2
 25 ژوئن 2014
انتخاب یک لحظه در دوران پرافتخار مسی ممکن نیست اما جام جهانی برزیل برای او خاص بود. به بوسنی و ایران گل زده بود و تولد 27 سالگی خود را در آخرین بازی مرحله گروهی جشن می‌گرفت. نیجریه تیم آلخاندرو سابیا را تحت فشار گذاشته بود اما پاسخی برای مسی که دو تا از گل‌های تیمش را زد، نداشت تا آرژانتین با 9 امتیاز به مرحله یک‌هشتم ‌نهایی برود.

آرژانتین 4- امریکا صفر
 21 ژوئن 2016
یکی از ویژگی‌های بزرگ مسی این است که نه تنها در گلزنی از بهترین‌ها است بلکه براحتی هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. در نیمه‌نهایی تورنمنت ویژه کوپا امریکا به مناسب صدسالگی این رقابت‌ها برابر میزبان قرار گرفت و هر دو را داشت، یک گل عالی زد و دو پاس گل داد تا آلبی سلسته به فینال برسد.

اکوادور یک- آرژانتین 3
10 اکتبر 2017
مأموریت غیرممکن به نظر می‌رسید. در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 آرژانتین باید در ارتفاع کوییتو میزبانش را شکست می‌داد تا به روسیه برود. میزبان در دقیقه اول به گل رسید تا کار تیم خورخه سامپائولی سخت‌تر شود اما آرژانتین مسی را داشت. کاپیتان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های ملی خود هت‌تریک کرد و تیم به جام جهانی رفت.

برزیل صفر- آرژانتین یک
 10 جولای 2021
این شاید بهترین بازی مسی با پیراهن آرژانتین نباشد اما به انتظار طولانی او برای رسیدن به جام قهرمانی ملی پایان داد آن هم بعد از چند ناکامی. آنخل دی‌ماریا تنها گل این بازی را زد اما بعد از سوت پایان همه سراغ کاپیتان رفتند که اشک شادی می‌ریخت و نفس راحتی می‌کشید. مسی قبل از این بازی در چهار فینال شکست خورده بود.

آرژانتین 3- اکوادور صفر، 3 جولای 2021
پنج سال از آخرین گل ملی آرژانتین در مراحل حذفی می‌گذشت که تیم لیونل اسکالونی در یک‌چهارم‌ نهایی کوپا امریکا مقابل اکوادور قرار گرفت. ستاره بارسلونا روی گل‌های رودریگو دی پائول و لوتارو مارتینس نقش داشت و در وقت‌های تلف‌شده با خطا روی آنخل دی‌ماریا پنالتی اعلام شد. با بازبینی صحنه توسط VAR ضربه ایستگاهی اعلام شد اما برای کاپیتان فرقی نمی‌کرد و او گل سوم تیمش را زد.

آرژانتین 2- استرالیا یک، 3 دسامبر 2022
یک بازی خاص و یک نمایش فردی عالی در الریان. مسی در هزارمین بازی دوران حرفه‌ای خود در بزرگترین عرصه درخشید. او نه تنها نخستین گل خود در مراحل حذفی جام جهانی را زد بلکه در طول مسابقه مدافعان تنومند استرالیا را به زحمت انداخت. او در 35 سالگی نمایشی خیره‌کننده داشت و یک تنه آرژانتین را به جمع هشت تیم آخر جام جهانی قطر برد.









 


Page Generated in 0.0064 sec