printlogo


کد خبر: 262267تاریخ: 1401/9/26 00:00
خبر


امروز اعزام آزادکاران به قرقیزستان
امامی سرشاخ با سیداکوف
۴ کشتی‌گیر عنواندار ایران برای مبارزه با ۴ حریف خارجی راهی قرقیزستان می‌شوند. در پایان جام‌جهانی کشتی آزاد به عنوان آخرین مسابقه رسمی سال 2022، قرقیزستان برگزارکننده مسابقه‌ای با حضور ستارگان کشتی دنیاست که با جوایز دلاری خوب در این کشور برگزار می‌شود. از ایران چهار آزادکار همراه با پژمان درستکار و بهنام احسان‌پور امروز (شنبه 26 آذر) به سوی قرقیزستان پرواز می‌کنند تا کشتی‌گیران کشورمان 29 آذر مقابل حریفان قرار بگیرند. در حالی که پیش از این عنوان شده بود بشیر ماگمادوف و تیمور بیژیف روس حریفان نمایندگان دو وزن 61 و 74 کیلوگرم ایران هستند اما تغییری در نام حریفان ایجاد شده است. به این ترتیب رضا اطری قرار است با آرسن هاراتونیان ارمنی که در بلگراد صاحب نشان برنز جهان شد، کشتی بگیرد. یونس امامی به مصاف سیداکوف روسی می‌رود. مجتبی گلیج هم قرار است با سرگئی کوزیرف روس کشتی بگیرد و حریف امیرحسین زارع حریف لخاگواگرل مونختور مغول است.

تکرار سرنوشت فوتبال 5 نفره برای گلبال
حذف از جهانی و از دست رفتن سهمیه پارالمپیک  
در ادامه رقابت‌های گلبال قهرمانی جهان در پرتغال، تیم ملی گلبال مردان ایران از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در پرتغال بازماند. در ادامه رقابت‌های جهانی گلبال مردان در پرتغال، تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های گلبال قهرمانی مردان جهان به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۵ شکست خورد. به این ترتیب این تیم هم مانند فوتبال 5 نفره از رسیدن به سهمیه پارالمپیک بازماند. تیم ایران که در مرحله گروهی، چهار برد برابر کلمبیا، مصر، آرژانتین، اوکراین و سه باخت برابر چین، امریکا و لیتوانی کسب کرده بود با شکست برابر برزیل در جایگاه چهارم ایستاد. در پایان این رقابت‌ها سهمیه پارالمپیک پاریس بین تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان توزیع می‌شود که تیم گلبال مردان ایران از کسب سهمیه بازماند.

سالن وزنه‌برداری همچنان پلمب
ابهام در قرارداد قبلی  
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد قراردادی که برای اجاره دادن سالن وزنه‌برداری بسته شده بود اصلاً صرفه مالی برای ما نداشته است. یکی از چالش‌های فدراسیون وزنه‌برداری با پیمانکار شرکتی است که سالن مسابقات وزنه‌برداری را برای برگزاری کنسرت و همایش اجاره کرده است. این قرارداد در زمان ریاست علی مرادی بسته شد که همان زمان ابهامات زیادی داشت و حتی بخشی از مجموعه وزنه‌برداری از دست فدراسیون خارج شد. مدتی پیش به درخواست فدراسیون، سالن پلمب شد تا دو طرف تعیین تکلیف کنند. هنوز هم دو طرف به توافق نرسیده‌اند، از این رو فدراسیون هم سالن را بسته است و تنها برای برگزاری لیگ از این سالن استفاده شد و پس از آن دوباره بسته شد.


Page Generated in 0.0044 sec