printlogo


کد خبر: 262261تاریخ: 1401/9/26 00:00
سوژه

هیجانات کاذب مانع واقع‌بینی نشود
حضور سرخابی‌ها در ماراتن جهانی با کدام زیرساخت؟
باز هم انتشار یک خبر فوتبالدوستان را دچار هیجان کاذب کرد. متن خبر این بود: «طبق اعلام رئیس فیفا جام باشگاه‌های جهان از سال 2025 به جای 7 تیم (از 6 کنفدراسیون فوتبال) با حضور 32 تیم برگزار می‌شود. در صورت افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت سهم قاره آسیا که تنها قهرمان آسیا مجوز حضور در این مسابقات را دارد افزایش پیدا می‌کند و بدین ترتیب شانس باشگاه‌های ایرانی برای حضور در جام باشگاه‌های جهان زیاد می‌شود.» تصور اینکه استقلال و پرسپولیس در چنین جام بزرگی قرار است به میدان بروند چنان اهالی فوتبال را ذوق‌زده کرده که اصل ماجرا را از یاد برده‌اند. مهم‌ترین مسأله که طی این یکی دو سال اخیر اتفاق افتاده این است که فصل پیش سرخابی‌ها به‌دلیل اینکه مجوز حرفه‌ای کسب نکردند از حضور در بازی‌های آسیایی محروم شدند و در فصل جاری هم صدور چنین مجوزی برای این دو باشگاه پرطرفدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در چنین شرایطی هیجان‌زدگی نمی‌تواند با منطق جور دربیاید. نکته دیگر اینکه حضور در چنین ماراتنی نیاز به برنامه‌ریزی کلان و جذب بازیکنان بزرگی دارد که در مقابله با حریفان بزرگ دچار مشکل نشویم. شاید صورت ماجرا فوتبالدوستان را تا اینجای کار هیجان‌زده کرده باشد؛ اما چنین مسابقاتی نیاز به بسترهای مناسبی دارد که تاکنون تیم‌های ایرانی از آن محروم بوده‌اند.

انتقاد پاشازاده از تغییرات مدیریتی
مهدی پاشازاده، پیشکسوت خوشنام باشگاه استقلال درباره تغییرات متعدد در مدیریت استقلال این جملات را به زبان آورده است: «هوادار استقلال گناهی نکرده که باید هر سال از تبعات مشکلات باشگاه عذاب بکشد. این حجم از تغییر مدیریت قابل قبول نیست. با این روش هیچ برنامه‌ای نمی‌توان ارائه داد. نمی‌دانم چه بگویم. متأسفانه مدیرانی که می‌آیند یا نمی‌توانند تصمیم بگیرند یا تصمیمات اشتباه می‌گیرند. مشکل اصلی آن است که هیچ فرد فوتبالی در رأس امور باشگاه نیست.»

فردا ؛ تصمیم‌گیری درباره تماشاگران
قرار است مسئولان مربوطه درباره اینکه در دربی 99 تماشاگر به ورزشگاه خواهد آمد یا خیر تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. در همین راستا باشگاه استقلال نیز نظر نهایی خود را به سازمان لیگ اعلام کرده و خواستار حضور تماشاگرانش در این بازی شده است. بدون شک اگر تماشاگران در این دربی حضور نیابند در دربی نیم‌فصل دوم نیز نباید تماشاگری در ورزشگاه حضور داشته باشد مگر آنکه حق استفاده نیمی از ورزشگاه برای دو تیم محفوظ باشد و تیم میزبان گنجایش بیشتری از ورزشگاه را مال خود نکند. مسئولان سازمان لیگ فردا درباره این موضوع نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.گفته شده وضعیت آب و هوا در تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان اثرگذار است.
 


Page Generated in 0.0047 sec