printlogo


کد خبر: 262249تاریخ: 1401/9/26 00:00
خبر



سرطان سرانجام میهایلوویچ را شکست داد
درگذشت گلزن یوگسلاوی به ایران
فوتبال جهان در آستانه فینال جام جهانی، با خبر ناراحت‌کننده‌ای، به شوک فرو رفت. سینیشا میهایلوویچ بازیکن سابق اینتر، لاتزیو و تیم‌های ملی یوگسلاوی و صربستان و مونته نگرو، دیروز پس از مدت‌ها مبارزه با یک بیماری سخت درگذشت.
میهایلوویچ از سال 2019 به سرطان خون (لوسمی میلوئید حاد) مبتلا بود و در سن 53 سالگی درگذشت. او، همسرش آریانا و 6 فرزندش را به جا می‌گذارد که اخیراً از یکی از آنها، نوه‌دار شده بود.
خانواده میهایلوویچ با انتشار اطلاعیه‌ای، خبر درگذشت بازیکن سابق لازیو و اینتر را اینگونه اعلام کردند: «سینیشا مردی بی‌نظیر، یک حرفه‌ای فوق‌العاده، کمک‌کننده و برای همه مهربان بود. او شجاعانه با یک بیماری وحشتناک مبارزه کرد. ما از پزشکان و پرستارانی که در طول سال‌ها از او مراقبت کردند، با عشق و احترام تشکر می‌کنیم. سینیشا همیشه با ما خواهد بود.»
همه چیز از جولای 2019 و در مقر کاسته ده‌بوله، مرکز آموزشی بولونیا شروع شد. سینیشا میهایلوویچ چند روز قبل، زمانی که هنوز در تعطیلات در ساردینیا به سر می‌برد، احساس درد می‌کرد. او بازی پدل را مقصر می‌دانست، تمرینات سختی که حتی در سن 50 سالگی انجام می‌داد.
پزشکان بولونیا اصرار داشتند که او تجزیه و تحلیل و آزمایشات عمیقی انجام دهد و آنها با هزاران احتیاط، نتیجه را به او ارائه کردند: سرطان خون. میهایلوویچ امروز پس از سه سال تلاش و امید به بهبودی سرانجام دیروز درگذشت.
در فوتبال ایران میهایلوویچ را با بازی ایران – یوگسلاوی در جام جهانی 98 به یاد دارند که با ضربه ایستگاهی تک گل بازی را وارد دروازه نیما نکیسا کرد.


نکته دلگرم‌کننده برای فرانسه؛
امباپه به مسی نمی‌بازد!
کیلیان ‌امباپه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف لئو مسی خواهد رفت که چهارمین تقابل این دو خواهد بود. آنها قبلاً سه بار به مصاف هم رفته‌اند و بازیکن فرانسوی هرگز شکست نخورده است (دو برد و یک تساوی.)
 اولین بار تقابل دو ستاره در بازی فرانسه و آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که آن دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع فرانسوی‌ها به پایان رسید، امباپه برابر مسی که گلی به ثمر نرساند دو پاس گل داد و یک گل زیبا زد. دو دیدار بعدی در سطح باشگاهی در لیگ قهرمانان بود. در بازی رفت، پاری‌سن‌ژرمن در نیوکمپ مقابل بارسلونا ۴ بر یک برنده شد که بازیکن آرژانتینی از روی نقطه پنالتی دروازه را باز کرد اما کیلیان عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت و هت‌تریک کرد. بازی برگشت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ‌امباپه باز هم گل زد این بار از روی نقطه پنالتی و مسی نیز گل زد اما یک پنالتی را از دست داد.

 


Page Generated in 0.0058 sec