printlogo


کد خبر: 262241تاریخ: 1401/9/26 00:00
سهیل مهدی: شاید به خاطر تماشاگران بازی سه‌شنبه لغو شود
دربـــــی در چنگ آلودگــــی

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
برگزاری دربی بعد از مدت‌ها تعطیلی لیگ آن قدر همراه خود هیجان می‌آورد که قطعاً می‌تواند مسئولیت رؤسای فدراسیون و سازمان لیگ را سنگین کند و مسئولان فدراسیون باید آن قدر هوشیار باشند که برگزاری مسابقه‌ای با این همه دورنمای جذاب و هیجانی حواشی را نیز زیاد می‌کند و باید در این خصوص تمام جزئیات را در نظر بگیرند. به همین دلیل هر چه ثانیه‌ها به زمان برگزاری دربی 99 نزدیک می‌شوند، این مسئولیت سنگین خودش را بیشتر نشان می‌دهد و طبیعی است که حول این اتفاق بزرگ هم حواشی باشد که هم جذابیت آن را زیاد کند و هم لیگ را با اتفاقات غیر منتظره مواجه کند. با این مقدمه چینی به سراغ اصلی‌ترین موضوعاتی می‌رویم که این روزها حول محور دربی مطرح می‌شود.
 
بدون تماشاگر یا با تماشاگر؟
اصلی‌ترین موضوعی که قبل از دربی 99 بارها مطرح شده و تاکنون پاسخ‌های متفاوتی به آن از سوی مسئولان سازمان لیگ داده شده؛ این است که دربی 99 با حضور تماشاگر برگزار می‌شود و یا اینکه دو تیم با سکوهای خالی مواجه شده و در غیاب طرفداران خود این بازی حساس را برگزار می‌کنند؟ پاسخ اولیه سهیل مهدی مسئول سازمان لیگ این بود: «در خصوص برگزاری بازی دربی با تماشاگر تصمیم‌گیرنده اصلی افراد دیگری هستند.» پاسخ هوشیارانه سهیل مهدی خودش گویای همه چیز بود و نشان می‌داد دربی 99 بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود و سازمان لیگ هم نقش زیادی در اجرایی کردن این تصمیم ندارد. اما همین که مدتی از این ماجرا گذشت و دو تیم استقلال و پرسپولیس بارها تمایل خود را برای حضور تماشاگر در این بازی نشان دادند، نحوه پاسخگویی مسئولان سازمان لیگ به سؤال برگزاری دربی با تماشاگر کاملاً فرق کرد و مردان ساختمان سئول سعی کردند با دوپهلو پاسخ دادن به این سؤال به نحوی قسر در بروند.
 
لغو بازی به‌دلیل آلودگی هوا
 در حالی که همچنان اهالی فوتبال مانده‌اند که بازی دربی با تماشاگر برگزار می‌شود یا خیر؟ یک خبر جدید کلاً صورت ماجرا را عوض کرد. خبر این بود: «بازی دربی به‌دلیل آلودگی هوا لغو می‌شود.» انتشار چنین خبری ذهن‌ها را از دغدغه قبلی به سمتی پرت کرد که بعد از تعطیلی طولانی مدت لیگ، این بار هم به‌دلیل آلودگی هوا نباید منتظر برگزاری بزرگترین بازی هفته دوازدهم باشند. در چنین شرایطی قطعاً هوادارانی که برای برگزاری بازی تیم‌های محبوب خود روزشماری می‌کردند دچار سرخوردگی شده و باید منتظر بمانند تا شاید مسأله آلودگی هوا تا روز بیست و نهم از بین برود تا دربی 99 برگزار شود.
 
باز هم تماشاگران نقش اصلی را بازی می‌کنند
 پاسخ این سؤال که دربی به‌دلیل آلودگی هوا لغو می‌شود یا خیر را بهتر از هرکسی سهیل مهدی مسئول سازمان لیگ می‌داند. اما پاسخ این مقام مسئول به سؤال مطرح شده این است: «لغو دربی به‌دلیل آلودگی هوا را حضور یا عدم حضور تماشاگران تعیین می‌کند.» مهدی در ادامه توضیحات خود را این‌طور کامل می‌کند: «سلامتی مردم برای ما از هر چیزی واجب‌تر است و چون سنین حساسی تماشاگر دربی هستند و باید روی سکوها قرار بگیرند، در صورت اینکه آلودگی ادامه داشته باشد و بازی هم با تماشاگر قرار باشد برگزار شود، لغو می‌شود؛ اما اگر دربی بدون حضور تماشاگر باشد، بعید است که تعطیل شود.» مهدی ادامه می‌دهد: «باید منتظر بمانیم و ببینیم که تا روز سه‌شنبه شرایط آلودگی هوا به چه صورت هست و مسئولان در این خصوص چه دستوری می‌دهند.»
 
برگزاری دربی
در هاله‌ای از ابهام
 با توجه به نحوه پاسخ دادن سهیل مهدی در نهایت برگزاری یا لغو دربی به‌دلیل آلودگی هوا در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند و مشخص نیست که این بازی حساس در روز بیست و نهم آذرماه در ساعت مقرر برگزار می‌شود یا خیر؟ چون مسئولان برگزاری این بازی نیز همچنان خودشان باید منتظر اعلام سازمان هواشناسی باشند. اما آنچه می‌توان از شواهد امر به طور قطع گفت این است که بعید به نظر می‌رسد دربی 99 حتی اگر روز سه‌شنبه برگزار شود با حضور تماشاگر باشد و باید به این نکته اشاره کنیم که علاقه‌مندان به فوتبال باید با تصور اینکه دربی را از پای گیرنده‌های تلویزیونی می‌بینند منتظر اعلام نهایی سازمان لیگ برای برگزاری دربی 99 باشند.

ZOOM

در حالی که همچنان اهالی فوتبال مانده‌اند که بازی دربی با تماشاگر برگزار می‌شود یا خیر؟ یک خبر جدید کلاً صورت ماجرا را عوض کرد. خبر این بود: «بازی دربی به‌دلیل آلودگی هوا لغو می‌شود.» انتشار چنین خبری ذهن‌ها را از دغدغه قبلی به سمتی پرت کرد که بعد از تعطیلی طولانی مدت لیگ، این بار هم به‌دلیل آلودگی هوا نباید منتظر برگزاری بزرگترین بازی هفته دوازدهم باشند.


Page Generated in 0.0050 sec