printlogo


کد خبر: 246614تاریخ: 1401/2/24 00:00
وداع بدون جام بانوی پیر با پیرمرد ایتالیایی

 آخرین باری که یوونتوس یک فصل را بدون جام به پایان رساند، میلان قهرمان سری A شد و اینتر جام حذفی ایتالیا را فتح کرد، سال 2011 بود، که امسال هم می‌تواند آن اتفاق تکرار شود. 
دو باشگاه شهر میلان در صدر جدول با هم برای تصاحب اسکودتو می‌جنگند و اینتر دو امتیاز کمتر از رقیب همشهری‌اش دارد. میلان یکشنبه میزبان آتالانتا است، کمی قبل از آنکه اینتر - تیمی که از قهرمانی‌اش در جام حذفی با غلبه بر رقیب سنتی یوونتوس سرخوش است، - در خانه تیم قعر جدولی کالیاری به میدان برود. یوونتوس هم دوشنبه در حالی از لاتزیو پذیرایی می‌کند که می‌داند نهایت افتخاری که می‌تواند در این فصل به دست آورد، عنوان سومی است که آن هم دور از دسترسش به نظر می‌رسد.
 تنها نکته مثبت قضیه برای بانوی پیر این است که سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرده است. ابتدای فصل وقتی که ماسیمیلیانو آلگری به نیمکت یوونتوس برگشت، انتظار می‌رفت که او اقتداری که در 5 فصل دوره اول حضورش به این تیم داده بود را احیا و خیلی از چیزهایی که یووه با دو مربی بعد از او، مائوریتزیو ساری و آندره‌آ پیرلو از دست داده بود، به این تیم برگرداند. آلگری معمار 5 تا از 9 قهرمانی متوالی یوونتوس و چهار قهرمانی متوالی‌اش در جام حذفی بود و آن را 2 بار به فینال لیگ قهرمانان رساند.
 با این حال او فصل اول از دوره دوم مربیگری‌اش در این تیم را بدون جام به پایان خواهد رساند. پیرلو فصل گذشته حداقل دو جام برای یوونتوس کسب کرد؛ جام حذفی و سوپرجام ایتالیا. امسال با آلگری اما یوونتوس نه تنها در کورس قهرمانی سری A جایی نداشت بلکه در بازی سوپرجام ایتالیا و اکنون فینال جام حذفی به اینتر باخت.
این یعنی که کاپیتان، جورجو کیه‌لینی باید آخرین فصل حضورش در یوونتوس را بدون جام به پایان برساند. او پس از باخت 4 بر 2 یووه به اینتر در وقت‌های اضافه فینال کوپا ایتالیا گفت:«کاملاً مشخص است که یک جای کارمان می‌لنگد اما ما در چند روز اخیر هم به این موضوع اشاره داشتیم. با این حال باید اعتراف کنیم که ما الان تا رسیدن به سطح قوی‌ترین تیم که اینتر است،فاصله داریم.»
کیه‌لینی که سال 2004 به یوونتوس پیوست و حتی این تیم را در سری B (مجازات تبانی با داوران) همراهی کرد، گفت: «هر تیمی یک چرخه دارد. من هم قبل از آغاز چرخه موفقیت‌های‌مان دو سال با یووه در لیگ هفتم شدم. حالا هم باید یک یوونتوس جدید متولد شود و این هم بخشی از زندگی است. دوشنبه من جشن می‌گیرم و مقابل لاتزیو با استادیوم یوونتوسم خداحافظی می‌کنم. من دیگر باید کنار بروم تا جوان‌ترها وارد شوند.»

Page Generated in 0.0056 sec