printlogo


کد خبر: 246518تاریخ: 1401/2/21 00:00
منافی: برد مقابل سپاهان و شکست استقلال مقابل فولاد معادلات را به سود پرسپولیس تغییر می‌دهد
کادر و بازیکنان پرسپولیس عصبی بودند و تمرکز لازم را نداشتند

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
جواد منافی بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است سرخپوشان برای دیدار مقابل ذوب‌آهن از آمادگی روحی و روانی لازم و آرامش کافی در دیدارهای دشوار پایان فصل برخوردار نیستند و به همین دلیل نتوانستند نمایش پر قدرت سال‌های قبل را داشته باشند و مدعی اول قهرمانی باشند. پس از تساوی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن گفت‌و‌گویی با  منافی داشتیم.
   
چرا پرسپولیس در دقایق اولیه، بازی پر انتقادی را مقابل ذوب‌آهن ارائه داد؟
 پرسپولیس در بیشتر بازی‌های این فصلش ثبات لازم را نداشته است. تیم از آرامش و تمرکز کافی به دور بوده و  به همین دلیل در دقیقه یک، گل ناباورانه‌ای را متحمل شد. بازیکنی مانند رامین رضاییان که باید به تیم آرامش بدهد از آن آمادگی لازم به دور است و جز دو سه سانتر کار خاص و مهم دیگری انجام نمی‌دهد و در دقیقه 85 هم با غر و لند از زمین بیرون می‌رود که حاشیه‌هایی را برای تیم و نیمکت در آن دقایق درست می‌کند. این در حالی است که شاهد بودیم سیدجلال اگر دقیقه 90 هم به میدان رفته همیشه مطیع بوده و هیچ زمانی اعتراض نکرده و همواره در خدمت تیم بوده است. بازیکنان پرسپولیس آرامش لازم سال‌های قبل را نداشته و ندارند، به همین دلیل بازیکنان در طول بازی با نوسانات زیادی به لحاظ فنی و کارآیی مواجه هستند.
همه ایرادات تیم پرسپولیس همین مواردی بودند که آنها را برشمردید؟!
 تمیروف بعد از مدت‌ها حضورش بالاخره گل زد اما این بازیکن باز هم چند فرصت دیگر را از دست داد. در یک جمله بخواهم حرف بزنم باید بگویم که کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس عصبی بودند و آرامش کافی در تیم وجود نداشت.
چرا حامد لک به عنوان دروازه‌بانی با‌تجربه چند اشتباه بزرگ را متحمل شد؟!
  بازیکنی که در طول سال شرایط خوبی نداشته و مدت زیادی را هم دور از میادین بوده نمی‌تواند خودش را بازیاید، به همین دلیل است که لک هنوز تمرکز لازم را ندارد و شرایطش حتی در بازگشت آن شرایط ایده‌آل نبوده است.
با توجه به چهار بازی باقی‌مانده و شش امتیاز فاصله، چقدر به قهرمانی پرسپولیس امیدوارید؟
 فوتبال و قهرمانی کمی سخت‌تر شده اما من معتقدم فولاد تیمی است که قادر است از سد استقلال بگذرد و پرسپولیس هم تیمی است که می‌تواند سپاهان را شکست دهد چون پرسپولیس با همه مشکلاتی که داشته معمولاً در شرایط سخت خوب نتیجه گرفته است، از همین رو من به پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان و شکست استقلال مقابل فولاد و به هم خوردن معادلات قهرمانی به سود پرسپولیس خیلی امیدوارم.
بعد از تساوی بد قبلی کادر فنی می‌تواند بازیکنان را به لحاظ روانی بازگرداند؟
 باید کادر فنی بازیکنان را به لحاظ روحی روانی ریکاوری کند و آنها را به بهترین شکل مهیای بازی با سپاهان سازد. البته سازمان لیگ هم باید بازی پرسپولیس مقابل سپاهان را با تماشاگر برگزار کند. این حق تماشاگران فوتبال است که از تماشای ال‌کلاسیکوی فوتبال بهره ببرند. پرسپولیس بیشترین تعداد تماشاگر را دارد و اگر اجازه بازی با تماشاگر داده شود قطعاً بیشتر سکوها در تسخیر تماشاگران پرسپولیس قرار خواهد گرفت و بازیکنان با روحیه بالاتری به مصاف حریف می‌روند. پرسپولیس به عنوان پرهوادار‌ترین تیم ایران و آسیا در این فصل بیشترین ضرر را از نداشتن تماشاگر در بازی‌هایش کرده است، به همین دلیل بهتر است سازمان لیگ این بار و شاید به نوعی در حساس‌ترین دیدار فصل و ال‌کلاسیکوی وطنی حقی از پرسپولیس ضایع نکند و اجازه دهد بازی در سیرجان با تماشاگر برگزار شود.

Page Generated in 0.0043 sec