printlogo


کد خبر: 246514تاریخ: 1401/2/21 00:00
امیری قطعاً به جام جهانی می‌رسد

دکتر وجیه الله چشمه‌سری،‌پزشک سابق پرسپولیس و فعلی نساجی می‌گوید: ‌«اگر دیسک باشد باید دید چقدر بیرون زده و آیا نیاز به جراحی دارد. برای این کار روش‌هایی وجود دارد. مثلاً با تزریق ژل که دیسکو ژل گفته می‌شود دوران نقاهت خیلی پایین‌تر است. یا یک موقع مثلاً می‌گویند فقط با تزریق داخل عصب رو بلاک می‌کنیم یعنی ازون تراپی می‌کنیم که در این مورد هم خیلی زود برمی‌گردد. اما اگر قرار است جراحی کند دوران نقاهتش طول می‌کشد. جراحی دیسک جهت ترمیم آن صورت می‌گیرد ولی فکر نکنم جام جهانی را از دست بدهد. البته نوع عمل، اینکه چه کسی عمل کند و شرایط عمل مهم است. ضمناً اینکه کدم مهره باشد هم اهمیت زیادی دارد. معمولاً مهره‌های پشت قفسه سینه حرکتی ندارند اما هر چه پایین‌تر بیاید و به مهره‌های آخر نزدیکتر شود یعنی بین L4 و L5 یا بین L5 و S1 باشد، چون کمی حرکت زیادتر است دوران نقاهتش یک مقدار بیشتر خواهد شد.
طبق اطلاع موثق ایران ورزشی مشکل دیسک وحید مربوط به فاصله بین L5 و S1 است یعنی مهره آخر و این کارش را سخت خواهد کرد.
وحید امیری امروز در بیمارستان آرمان و زیر نظر دکتر بصام‌پور تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. دکتر سیدعلیرضا بصام‌پور فلوشیپ جراحی ستون فقرات و متخصص جراحی استخوان و مفاصل (ارتوپدی) است. گفته می‌شود امیری یک تا ۳ ماه دور از میادین خواهد بود. امروز و در اتاق عمل تشخیص داده می‌شود استخوان او تخلیه شود یا نه. اگر نیاز به تخلیه باشد دوری وحید سه ماهه خواهد بود وگرنه یکماهه است و او جام‌جهانی را از دست نمی‌دهد.
این پزشک سابق پرسپولیس در ادامه می‌گوید: «معمولاً در مورد دیسک، پزشکان به سختی به این نتیجه می‌رسند که عمل جراحی صورت بگیرد چرا که 80 تا 90 درصد خود دیسک بازگشت خواهد داشت. جراحی تنها در شرایطی صورت می‌گیرد که فرد بعد از سه هفته استراحت، درد شدید داشته باشد و دردش به پا بزند یا مشکلات ادراری و مدفوعی داشته باشد. با این حال چون امیری بازیکن حرفه‌ای است و جام جهانی را در پیش داریم پزشکان تصمیم به جراحی او گرفته‌اند و با توجه به جوانی و شرایط بدنی او، این بازیکن می‌تواند دوران نقاهتش را کوتاه‌تر طی کند و بموقع آماده شود.»
وی همچنین می‌گوید: «مهم‌ترین مسأله در مورد امیری بحث فیزیوتراپی در آب بعد از عمل جراحی است. من پیشنهاد می‌کنم فدراسیون فوتبال این بازیکن ملی و کارساز را برای مدت یک ماه به مرکز اسپای در قطر بفرستد چرا که در این مرکز آب درمان متخصص که همراه بیمار در آب باشد حضور دارد و از دستگاه‌های مخصوص لیزری سود می‌برند که بازیکنانی مثل نیمار و اومتیتی هم به این مرکز مراجعه کردند. البته در کشور خودمان هم مرکز ایفمارک وجود دارد که شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند سرویس بسیار خوبی به این بازیکن ملی بدهد.»

Page Generated in 0.0050 sec