printlogo


کد خبر: 246511تاریخ: 1401/2/21 00:00
رفتاری که همه پاس گل‌ها را از یاد برد
یحیی با رضاییان برخورد انضباطی می‌کند؟

جدا از آنچه در حوزه فنی برای پرسپولیس در فولادشهر رخ داد و از جهات مختلف می‌تواند مورد نقد قرار بگیرد، رفتار عجیب و غیر‌قابل هضم رامین رضاییان در مواجهه با تعویض بود. بازیکنی که طی 5 فصل گذشته در لیگ بلژیک و قطر با بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای تنه به تنه شده و زیر نظر مربیان بین‌المللی کار کرده در مواجهه با تعویضش قصد بیرون آمدن از زمین را نداشت و جلوی چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی مثل بازی‌های محلی و آماتور از مربیانش می‌خواست فقط چند ثانیه بیشتر در زمین بماند! در اینکه رضاییان با حسن نظرش قصد داشت به تیم کمک کند و احیاناً سازنده گل برتری تیمش در آن لحظات حساس باشد، شکی نیست اما این رفتار غیر حرفه‌ای از سوی او عجیب بود و واکنش‌های زیادی را برانگیخت.
هر چند رامین در میکس‌زون ورزشگاه فولادشهر بر احساساتی شدنش تأکید و از کادر فنی تیمش عذرخواهی کرد اما این رفتار با واکنش‌های تندی همراه شد و برخی پیشکسوتان هم در مصاحبه‌های خود به او تاختند. دیروز در بین صحبت‌های پیشکسوتان و هواداران به این نکته اشاره شده بود که همین رفتارهای رضاییان باعث شد تا برانکو او را کنار بگذارد و حالا رامین با تکرار همان رفتارهای غیرحرفه‌ای نشان داده 5 سال پیش برانکو حق داشت کنارش بگذارد و حتی در یکی از قهرمانی‌های پرسپولیس شریک نباشد.
رامین رضاییان که همین هفته قبل با ارسال پاس گل مقابل پیکان دوباره مورد تعریف و تمجید هواداران و کارشناسان قرار گرفته بود خیلی زود مورد انتقادهای تند و تیز قرار گرفت تا جایی که هم برخی پیشکسوتان و هم هواداران معتقدند یحیی باید او را تنبیه کرده و در بازی بعد در ترکیب قرار ندهد.
یحیی گل‌محمدی نشان داده در مواجهه با چنین رفتار‌هایی شوخی ندارد و بعضاً سختگیری می‌کند اما بازی بعدی مقابل سپاهان برگزار خواهد شد و شرایط خاص و پیچیده‌ای دارد و شاید استفاده نکردن از این بازیکن تا حدی ریسک باشد و بعداً مورد انتقاد همین هواداران و پیشکسوتان قرار بگیرد. در عین حال امکان دارد یحیی و کادر فنی به خاطر عذرخواهی رامین رضاییان از تنبیه او در این شرایط حساس بگذرند اما با درصد پایین‌تر احتمال این وجود دارد که سیامک نعمتی جای رامین رضاییان را بگیرد.
البته باید این نکته را هم در نظر داشت که رضاییان از وقتی به پرسپولیس آمده در تمام باز‌ی‌ها فیکس بوده و صفروف و نعمتی را به نیمکت چسبانده اما واقعیت این است که غیر از سه چهار پاس گلی که او در ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها داشته بعضاً نمایش‌های ضعیفی ارائه داده؛ نمونه‌اش همین بازی ذوب‌آهن که او براحتی اجازه داد ابراهیم‌زاده سانتر کند و پایه‌گذار گل حریف باشد و در ادامه آنقدر خوب نبود که بالاخره تعویض شد.
به نظر می‌رسد اگر یحیی در بازی با سپاهان، رضاییان را بیرون بنشاند کسی بر او خرده نخواهد گرفت چرا که حالا رامین با رفتاری که نشان داد باعث شده همه آنهایی که از کلاس بالای فوتبالش حرف می‌زدند و با پاس گل‌هایش به‌به و چه‌چه می‌کردند تمام آن اتفاقات خوب را فراموش کرده و بر ایجاد نظم در تیم و تنبیه این بازیکن تأکید داشته باشند.

Page Generated in 0.0063 sec