printlogo


کد خبر: 246505تاریخ: 1401/2/21 00:00
مصاحبه

 تارتار: بعضی استقلالی‌ها را هیچ‌وقت حلال نمی‌کنم
مهدی تارتار سرمربی تیم ذوب‌آهن درباره حواشی پیش آمده قبل از بازی با پرسپولیس و اتهاماتی که به او زدند بسیار ناراحت است. او می‌گوید: «در رختکن به بچه‌ها گفتم هیچ‌وقت در زندگی‌ام این‌قدر تحت فشار قرار نگرفته بودم، نه به‌خاطر این تهمت‌ها، به‌خاطر فحاشی‌ها و بی‌احترامی‌هایی که شد. به هر حال ما خانواده داریم، پسران ما همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌ در موردم دنبال می‌کنند، واقعاً دوست ندارم ناراحتی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینم. آنها دوست دارند پدرشان موفق باشد و در موردش خوب صحبت شود، به همین خاطر بعد از کنفرانس هم شرایطم ناراحت‌کننده بود و آنها که دیدند، شاید تا حالا من را آن‌طور ندیده باشند. رفتارهایی بخصوص از سمت بعضی هواداران استقلال صورت گرفت، همه را‌‌‌‌‌‌‌‌ جمع نمی‌بندم. بین آنها هم افراد خوب، کم نیست، اما بعضی آنقدر فحاشی کردند که آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خدا واگذار کردم. به هیچ‌وجه حلال‌شان نمی‌کنم. جالب است بعد از بازی در فضای مجازی آمدند و حلالیت طلبیدند اما به هیچ‌وجه این اهانت‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها قابل بخشش نیست. هیچ سالی فضای مجازی مثل امسال نبوده، احساس می‌کنم افرادی از بدنه خود فوتبال چه مربی و چه مدیر در این مسأله دخیل‌اند و در فضای مجازی هزینه می‌کنند.»
او در دفاع از همکارانش این‌طور می‌گوید:«ما مربیان همیشه دوست داریم برنده باشیم. هر کس دوست دارد موفق شود، اگر بگویم شما را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از خودم دوست دارم، مطمئناً دروغ گفته‌ام. ما به‌دنبال موفقیت هستیم و برای موفقیت باید پیروز شویم، اما فشار روی ما زیاد بود، با توجه به نتایجی که مقابل پرسپولیس داشتیم انگیزه مضاعفی داشتیم که این شکست‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ تمام کنیم. بازیکنان هم تحت تأثیر قرار گرفتند. آنها کارشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ دوست دارند و ما این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌ امسال در چند بازی کاملاً لمس کردیم. در شرایطی که روی لبه تیغ بودیم و در چند بازی شرایطمان خیلی بحرانی بود، احساس کردیم بچه‌ها در آن وضعیت سخت تلاش بیشتری از خودشان نشان دادند. دیروز هم آنها واقعاً خیلی زحمت کشیدند و باید نهایت تشکر را‌‌‌‌‌‌‌‌ از بازیکنان داشته باشم.»
به نظر می‌رسد تارتار فصل آینده هم سرمربی تیمش خواهد بود: «یک تشکر هم باید داشته باشم به‌خاطر پیشنهاد تمدید قرارداد برای سال آینده. چندین بار صحبت کردیم، اما فعلاً بازی‌ها فشرده است. امکان وجود همکاری هست و من خودم هم افتخار می‌کنم که در تیم بزرگ ذوب‌آهن فعالیت می‌کنم.»
 
 
تارتار بیشتر از مدعیان، پرسپولیس را شکست داده است
نورمحمدی: مربیان استقلالی به استقلال راه می‌دهند؟
ذوب‌آهن موفق شد یک امتیاز از دیدار با پرسپولیس کسب کند. حامد نورمحمدی مدافع این تیم می‌گوید: «خیلی خوب بازی را شروع کردیم و در نیمه اول خیلی بهتر بودیم. به هر حال پرسپولیس در کورس قهرمانی بود و تمام زورش را برای این بازی گذاشته بود. در نیمه اول می‌توانستیم به گل‌های بیشتری هم برسیم ولی بچه‌ها مقداری بی‌دقت بودند. در نیمه دوم پرسپولیس هر چه در چنته داشت گذاشت و تمام بازیکنان هجومی‌اش را به زمین فرستاد؛ فشار زیادی آوردند و توانستند یک گل بزنند. در مجموع تساوی عادلانه بود چون در نیمه دوم آنها سوار بازی بودند و در نیمه اول هم ما موقعیت‌های خوبی داشتیم.
بعد از اینکه ما گل زدیم داور تمام صحنه‌ها را به نفع پرسپولیس گرفت. در یک صحنه میلاد سرلک توپ را با دست گرفت و هند اعلام شد اما یکباره پرسپولیس بازی را شروع کرد و داور هم ادامه داد. نمی‌دانم به چه چیزی اعتراض داشتند؛ فقط یک صحنه آفساید بود که آن را هم من دقیق ندیدم. اما در مجموع داور تمام خطاهای ۵۰-۵۰ را هم به نفع پرسپولیس می‌گرفت و مسأله خاصی وجود نداشت. به هر حال پرسپولیس در کورس قهرمانی است و به‌خاطر از دست دادن امتیاز عصبانی بودند و داور هم مزید بر علت شد.» او می‌گوید برخوردی با وحید امیری نداشته است: «من همان لحظه با ایشان صحبت کردم و گفتم من نزدم و خودشان هم گفتند از قبل از ناحیه کمر مصدومیت داشتند. برخورد ما طوری نبود که منجر به مصدومیت او شود؛ کمر آقای امیری در صحنه قبل هم درد گرفته بود و مصدومیتش پس از برخورد با من تشدید شد.» نورمحمدی درباره فشارهایی که پیش از این بازی در اعضا و بخصوص کادرفنی ذوب‌آهن وجود داشت این‌طور می‌گوید: «تمام کسانی که فوتبالی هستند و کسانی که با آقای تارتار کار کرده‌اند می‌دانند که این وصله‌ها به ایشان نمی‌چسبد. حتی بازیکنانی که با آقای تارتار رابطه خوبی نداشته‌اند هم اذعان دارند که ایشان به این مسائل فکر هم نمی‌کند. نه تنها آقای تارتار بلکه هیچ سرمربی این کار را نمی‌کند؛ ما مربی‌های استقلالی هم در لیگ داریم اما آیا مقابل استقلال راه می‌دهند؟ هیچ‌کس این کار را نمی‌کند. آقای تارتار حرف خوبی زدند؛ آدم‌ها همیشه خودشان را از همه بیشتر دوست دارند.
در یک تیم کادرفنی، مدیریت و ۲۲ بازیکن حضور دارند؛ چطور می‌شود صحبت کرد و گفت راه بدهید؟ باید با ۴۰ نفر هماهنگ کنی که بروید راه بدهید. این بحث خنده‌دار است. حتی دامن زدن به این مسائل هم خوب نیست. هفته قبل دیدیم که آقای مجتبی حسینی که بی‌حاشیه و اخلاق‌مدار هستند چقدر از این بحث‌ها ناراحت بودند. آقای تارتار در گسترش، پرسپولیس را بردند و پرسپولیس قهرمان نشد. الان هم با تساوی، این تیم از کورس عقب افتاد. آدم‌هایی که آن حرف‌ها را زدند الان چه حرفی دارند؟ خود استقلال و سپاهان در این چند سال چند بار پرسپولیس را بردند؟ فقط دنبال این هستند که حاشیه ایجاد کنند. این موضوع اصلاً ارزش صحبت کردن هم ندارد.»
 

 


Page Generated in 0.0058 sec