printlogo


کد خبر: 246499تاریخ: 1401/2/21 00:00
بالاخره گل زده در خانه حریف مهم است یا نه؟
ماجرای بازی رو در رو در اروپا

لیگ برتر در شرایطی به هفته‌های پایانی خودش رسیده که رقابت بر سر قهرمانی همچنان میان دو تیم استقلال و پرسپولیس برقرار است و با وجود افزایش اختلاف دو تیم به 6 امتیاز در صدر جدول هنوز هم احتمالاتی برای تغییر در صدر جدول در 4 بازی پایانی لیگ برتر وجود دارد.
از ابتدای فصل جاری مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند طبق مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون قرار است از امسال به جای تفاضل گل، اولویت رتبه‌بندی تیم‌ها در صورت تساوی امتیاز، بازی رو در رو باشد و بدین ترتیب اگر امتیاز دو تیم مساوی بود، تیمی که در مجموع دیدارهای رفت و برگشت نتیجه بهتری گرفته باشد، جایگاه بالاتری کسب می‌کند. اما این موضوع شفاف نشد که در لحاظ کردن نتیجه بازی رو در رو، گل زده در خانه حریف هم در نظر گرفته می‌شود یا نه. اگر این قانون در نظر گرفته شود، استقلال در شرایط مساوی هم قهرمان می‌شود اما اگر گل زده در خانه حریف، در نظر گرفته نشود، آن وقت همه چیز مساوی است و در صورت هم‌اندازه شدن امتیازها کار به تفاضل گل می‌رسد.
البته حسن کامرانی‌فر دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر عنوان کرد قانون گل زده در خانه حریف ملاک نیست و تفاضل گل بین سرخابی‌ها در صورت تساوی امتیاز حکم خواهد کرد اما این در حالی بود که تا پیش از این چیز دیگری از سوی مسئولان لیگ اعلام شده بود. بد نیست نگاهی داشته باشیم به وضعیت مشابه در لیگ‌های معتبر اروپایی و ببینیم آنجا در صورت مساوی شدن امتیازات چه تیمی بالاتر قرار می‌گیرد.
 
لیگ برتر انگلیس
1 تفاضل گل کلی
2 گل زده
3 تفاضل گل در بازی رو در رو (با اعمال گل زده در خانه حریف)
4 پلی آف
لالیگای اسپانیا
1 تفاضل گل در بازی رو در رو (بدون اعمال گل زده در خانه حریف)
2 تفاضل گل کلی
3 گل زده
4 بازی جوانمردانه (کارت زرد و قرمز)
 
 سری آ ایتالیا
1 تفاضل گل در بازی رو در رو (بدون اعمال گل زده در خانه حریف)
2 تفاضل گل کلی
3 گل زده
4 قرعه‌کشی
 
بوندس‌لیگا
  1 تفاضل گل
2 تفاضل گل در بازی رو در رو (با اعمال گل زده در خانه حریف)
3 گل زده در خانه حریف در کل فصل
4 پلی آف

Page Generated in 0.0055 sec