printlogo


کد خبر: 246496تاریخ: 1401/2/21 00:00
رکوردهایـی که فرو ریخت

1 ذوب‌آهن برای اولین بار در این فصل موفق به گلزنی در ۱۵ دقیقه ابتدایی شد. پرسپولیس که برای ششمین مرتبه در این دوره گل اول بازی را دریافت می‌کرد، باز هم در رسیدن به پیروزی در این شرایط ناکام ماند. پرسپولیس که نیاز شدید به ۳ امتیاز این بازی داشت، با وجود داشتن مالکیت بالای توپ حتی به اندازه یک گل هم امیدگل نداشت. حبیب‌فر عباسی بزرگترین مانع بر سر راه سرخپوشان برای پیروزی در این مسابقه و با ۵ مهار بهترین بازیکن زمین شد.

 
2 *در 42 بازی اخیر، پرسپولیس 16 بار موفق شده تیم فوتبال ذوب آهن را شکست دهد و جالب اینکه ذوب آهن در تاریخ لیگ برتر به هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس نباخته است.
 
3 *سریال نبردن‌های ذوب آهن برابر پرسپولیس باز هم ادامه یافت. آخرین پیروزی ذوب‌آهن برابر پرسپولیس به لیگ نوزدهم برمی‌گردد که شاگردان بوناچیچ در دیداری تشریفاتی موفق شدند در تهران قرمزها را از پیش رو بردارند. پیش از آن تیم امیر قلعه‌نویی نیز در بازی تشریفاتی شاگردان برانکو ایوانکوویچ را مغلوب کرده بود.
 
4 *ذوب آهن چهل و هشتمین گل خود را در تاریخ بازی‌های رودررو با پرسپولیس وارد دروازه سرخ‌ها کرد تا رکورد جالب بیشترین گل زده مقابل یک حریف لیگ برتری را در برابر پرسپولیس حفظ کند. ذوبی‌ها تا به امروز به هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از پرسپولیس گل نزده‌اند.
 
5 *نوار شکست‌های سریالی مهدی تارتار برابر یحیی گل‌محمدی سرانجام در این بازی پاره شد. تارتار تا پیش از این بازی 5 شکست متوالی با تیم‌های مختلف برابر یحیی گل‌محمدی داشت اما با تساوی در این بازی سریال شکست‌های متوالی تارتار برابر یحیی به پایان رسید.
 
6 *نوار بردهای متوالی پرسپولیس در فولادشهر برابر ذوب آهن در این بازی پاره شد. سرخ‌ها در 3 بازی آخر خود برابر ذوب آهن در فولادشهر به پیروزی رسیده بودند و جالب اینکه در تمامی این بردها بیشتر از 2 گل به حریف زده بودند اما با تساوی این هفته، سریال بردهای متوالی سرخ‌ها در فولادشهر برابر ذوب آهن به پایان رسید.
 
7 *ذوب آهن کمترین تساوی را در لیگ امسال در میان تیم‌های لیگ برتری داشته. آنها تا قبل از بازی با پرسپولیس تنها 4 تساوی در لیگ را تجربه کرده بودند و با تساوی مقابل پرسپولیس تساوی پنجم خود را در جریان لیگ بیست و یکم ثبت کردند اما کماکان با 5 تساوی کمترین تساوی را در این فصل در میان لیگ برتری‌ها داشته‌اند.
 

Page Generated in 0.0059 sec