printlogo


کد خبر: 246485تاریخ: 1401/2/21 00:00
تابع: سرمربی پاراتکواندو طبق آیین‌نامه نباشد؛ تغییر می‌کند
خداحافظی سه قهرمان پارالمپیک را پیگیری می‌کنیم

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک نشست خبری برگزار کرد تا درباره برخی از مشکلات به وجود آمده در ورزش جانبازان و معلولان توضیحاتی را ارائه بدهد. محمد تابع، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری خود با اشاره به مشکلات به وجود آمده در دو رشته پاراوزنه‌برداری و پاراتکواندو که منجر به خداحافظی سه مدال‌آور ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو شد، از بررسی این مشکلات در روزهای آینده خبر داد. دبیر کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به سکوتی که این روزها در این‌باره وجود داشته، واکنش نشان داد و مدعی شد که پیگیر ماجرای خداحافظی هر سه مدال‌آور پارالمپیکی هستند.
 
آسیا هنوز به ما نامه نزده
 محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک صحبت‌های خود را با اشاره به تعویق بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شروع کرد:«تعویق بازی‌های پاراآسیایی هنوز قطعی اعلام نشده و نامه نزده‌اند. قاعدتاً بازی‌های پاراآسیایی هم از بازی‌های آسیایی تبعیت می‌کند. البته آخرین نامه از کمیته بین‌المللی پارالمپیک این بود که برنامه مسابقات داخلی را خواسته بودند که تا یکی دو روز دیگر برایشان ارسال می‌کنیم. ما بر اساس همین تعویق باید برنامه‌ریزی خود را تغییر بدهیم و در ستاد بازی‌های پاراآسیایی این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سیاست‌های جدید بررسی می‌شوند. همچنین باید برای مسابقات انتخابی پارالمپیک هم بررسی لازم را داشته باشیم.» تابع ادامه داد:«تنها یک نامه از IPC به دست ما رسیده که خواهان اعلام برنامه‌های داخلی ما شده است. به هر حال تعویق بازی‌های پاراآسیایی ناخواسته بود و این رویداد عقب افتاد، مهم این است که برنامه‌ریزی صحیح داشته باشیم و از فرم ایده‌آل خارج نشویم. اگر هدف ما پارالمپیک پاریس است، رسیدن به آن از پاراآسیایی می‌گذرد و باید تمرکز کنیم.»
 تغییرات در فدراسیون‌ها دست ما نیست
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سؤال که آیا از این تعویق خوشحال هستند یا ناراحت؟چون به نظر می‌رسد، به‌دلیل برخی از مشکلات آمادگی لازم برای حضور در این رویداد وجود نداشت؛ از اختیار فدراسیون‌ها به انجام تغییرات گفت:«تغییرات در فدراسیون‌ها دست ما نیست. البته نباید این تغییرات تأثیر روی آمادگی و اردوها بگذارد. در خصوص تکواندو باید بگویم که این تغییرات تأثیر نداشته است. چون در این رشته برای یکی از ورزشکاران تغییراتی در کلاس او ایجاد شد. برای کادر فنی، ما یک آیین‌نامه داریم که افراد ملاک مورد نظر را داشته باشند. ان‌شاءا... این مسیر آماده‌سازی را از دست نمی‌دهیم. ما طرح‌ها و نگاه‌هایی داریم که پشتوانه‌سازی بهتری می‌شود. تشکیل تیم ب نیز در همه رشته‌ها انجام می‌شود و باید از تعویق به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم تا یک جوانگرایی صورت بگیرد.»
 
تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای ماجرای رستمی
دبیر کمیته ملی پارالمپیک در خصوص خداحافظی مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی و روح‌ا‌... رستمی هم توضیح داد و از پیگیری این موضوع در روزهای آینده خبر داد:«پیگیر هر سه نفر هستیم و وضعیت هر کدام از آنها را به طور جداگانه پیگیری می‌کنیم. ما نسبت به این موضوع حساسیم و به طور دقیق آن را پیگیری می‌کنیم. در یک بازه زمانی اتفاقاتی می‌افتد و تصمیماتی گرفته می‌شود که احساساتی است اما با این‌حال هر سه مورد باید بررسی شود.» تابع با اشاره به موضوع روح‌ا... رستمی از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی این موضوع در هفته آینده خبر داد و گفت:«باید ببینیم چیزهایی که می‌گوید، صحت دارد و اتفاق افتاده است یا نه. ما در بخش پزشکی اقداماتی را انجام داده‌ایم. یک ورزشکار وقتی می‌خواهد معالجه شود، باید دقت کنیم و شرایط او از همه جهت‌ها بررسی شود. نگرانی ما این بود که اگر جراحی کند، ممکن است مسابقات جهانی کره جنوبی را از دست بدهد. در حالی ‌که مسابقات جهانی کره‌جنوبی به‌دلیل اینکه از 5 مرحله مهم برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است؛ اهمیت زیادی دارد. در واقع برای حضور در پارالمپیک پاریس اگر او یکی از پنج مرحله را از دست بدهد، شانس پارالمپیک را از دست می‌دهد. رستمی حتی اگر وزنه نزند، باید خودش به همراه مدارک پزشکی برود تا بررسی شود. در نهایت اینکه حتماً نتیجه از طریق کمیته مورد نظر اعلام می‌شود.»
 
 
انتخاب ساعی طبق آیین نامه نباشد؛ تغییر می‌کند
او در پاسخ به این سؤال که آیا تغییرات در کادر فنی برخی تیم‌ها از جمله پاراتکواندو براساس آیین‌نامه مصوب کمیته پارالمپیک بوده یا نه؟ ادامه داد:«آیین‌نامه، مصوبه داخلی ما نیست، بلکه نماینده فدراسیون‌ها در زمان تصویب آنها حضور داشتند. ما جلساتی داشتیم و موارد مختلف بررسی و 4 سال پیش به فدراسیون‌ها ابلاغ شد. این آیین‌نامه برای چند سال قبل است. قاعده انتخاب مربی از همان مبدأ که فدراسیون‌ها هستند، مطابق آیین‌نامه بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک باید باشد. اگر موارد مورد نظر همخوانی داشته باشد، مشکلی نیست و اگر نباشد، بررسی و بحث می‌شود. موضوع سرمربیگری پاراتکواندو هم در حال بررسی است تا اگر مطابقت نداشته باشد و اگر نیاز باشد، تغییرات انجام شود.» او درباره خداحافظی دو تکواندوکار به‌دلیل تغییرات ایجاد شده در کادرفنی هم گفت:«وقتی انتخابات ریاست فدراسیون برگزار و فرد جدیدی وارد فدراسیون می‌شود، طبیعی است که برخی از تصمیمات اتخاذ شود. بنابراین ورزشکاران نباید واکنش نشان بدهند. ضمن اینکه ما طبق آیین‌نامه بررسی می‌کنیم و حتماً نظر خود را به فدراسیون اعلام می‌کنیم. سرمربی جدید پاراتکواندو هم مدارکش را به کمیته ملی پارالمپیک ارسال کرده و در حال بررسی است. اینکه ورزشکاران با این مقابله می‌کنند خوب نیست؛ ورزشکاران مربی را انتخاب نمی‌کنند.»
 

 


Page Generated in 0.0076 sec