printlogo


کد خبر: 246483تاریخ: 1401/2/21 00:00
اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
بازگشت بیــژن با سونامــی

تیم ملی تکواندو برای حضور در قهرمانی آسیا آماده می‌شود که این اولین حضور بیژن مقانلو به‌عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو بعد از 6 سال است. ترکیب تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی کمیته فنی هم اعلام شد و حالا بیژن مقانلو در اولین آزمون جدی سرمربیگری خود محک می‌خورد.
ترکیب تیم ملی تکواندو برای حضور در قهرمانی آسیا طبق گفته اعضای کمیته فنی با توجه به عملکرد تکواندوکاران در مسابقات انتخابی و همچنین لیگ برتر تکواندو مورد بررسی قرار گرفت.
طبق قانون اتحادیه تکواندو آسیا هر کشور مجاز به اعزام ۶ تکواندوکار از ۸ وزن قانونی به مسابقات قهرمانی آسیا است به همین دلیل هم کمیته فنی تصمیم گرفت ۲ وزن ۵۴- کیلوگرم و ۸۷- کیلوگرم را حذف کند و در 6 وزن دیگر نفرات خود را برای حضور در قهرمانی آماده کند که البته این ترکیب یک نکته مهم دارد و آن‌هم بازگشت دوباره فرزان عاشورزاده به ترکیب تیم ملی است. مهدی حاج موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در وزن ۶۳- کیلوگرم، دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۷۴- کیلوگرم، محمدحسین یزدانی در وزن ۸۰- کیلوگرم و علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ در ترکیب تیم ملی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند.
انتخاب فرزان عاشورزاده برای قهرمانی آسیا از نکات مهم تیم ملی تکواندو است. فرزان در دوره سرمربیگری بیژن مقانلو در تکواندو چهره شد و لقب سونامی را هم به خودش اختصاص داد اما از سال 2016 که بدترین سال دوران حرفه‌ای او بود و بعد از بازی‌های ریو اگر چه در ترکیب تیم ملی تکواندو حضور پیدا می‌کرد اما هیچ وقت نتوانست خوش بدرخشد. وضعیتی شبیه به بیژن مقانلو که بعد از بازی‌های المپیک ریو از تیم ملی کنار گذاشته شد و از آن موقع تاکنون هم دیگر در تکواندو دیده نشده بود. حالا بازگشت همزمان بیژن مقانلو و فرزان عاشورزاده به تیم ملی شاید یک اتفاق خوب برای تیم ملی باشد و باز هم سونامی در تکواندو راه بیفتد.

Page Generated in 0.0052 sec