printlogo


کد خبر: 246477تاریخ: 1401/2/21 00:00
با شش امتیاز از چهار بازی قهرمانیم
حاجی پور: استقلال فقط به‌دنبال فوتبال و قهرمانی پاک است

ایمان گودرزی  
 
افشین حاجی‌پور پیشکسوت استقلال امیدوار است که آبی پوشان پس از پشت سر گذاشتن چندین سال سخت این فصل بتوانند با دوری از حواشی جام را بالای سر ببرند و هواداران بی‌شمار تیم را خوشحال کنند. حاجی‌پور ثبات و مدیریت فوتبالی این فصل را دلیل موفقیت اصلی استقلال می‌داند.
 
پس از چندین سال استقلال این فصل شانس اصلی قهرمانی است، نظرتان در مورد ناکامی‌ سال‌های اخیر آبی‌ها چیست و چه دلایلی باعث شکست‌های طولانی شده است. لطفاً مفصل پیرامون این سؤال پاسخ دهید.
همه ما در جریان اتفاقات هفت، هشت سال اخیر فوتبال ایران هستیم. شاید درست باشد شاید هم نه؛ اما به نظر من تصمیمات وزارت ورزش در چند سال اخیر برای دو تیم پرطرفدار پایتخت درست و عادلانه نبوده است. می‌دانیم که هر دو تیم هواداران بسیار زیادی دارند و یک برد یا باخت چقدر روی تماشاگران تأثیر می‌گذارد. حتی دیده‌ایم که با یک باخت هوادار یکی از این دو تیم فوت کرده است. وقتی بازی‌های این دو تیم با این حساسیت دنبال می‌شود باید وزارت ورزش عادلانه‌ترین تصمیمات را در قبال این دو تیم بگیرد. استقلال این هفت، هشت سال خیلی، خیلی از این تصمیمات متضرر شده است. سال‌های گذشته اول فصل حضور مدیران بازیکنان جدیدی به تیم اضافه می‌شدند که می‌دیدیم در آخر فصل خبری از هیچ کدام از آنها نبود. بازیکنان تأثیرگذاری که هر کدام به دلیلی از تیم جدا می‌شدند همین موضوع باعث نتیجه نگرفتن و متزلزل شدن جایگاه استقلال می‌شد. اما برعکس به ترکیب تیم پرسپولیس که نگاه کنید متوجه می‌شوید بازیکنان این تیم چندین سال است که در تیم حضور دارند و ثبات و پایه تیم حفظ شده است. بازیکنانی هم که از تیم جدا شده‌اند فقط و فقط به خواست خودشان بوده و به خاطر پیشنهادات خوب خارجی این اتفاق رخ داده است. حتی همین فصل هم دیدیم که دو بازیکن بسیار مهم استقلال را به خاطر قضیه سربازی از تیم جدا کردند.
شرایط این فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال با آمدن مدیریت فوتبالی و عالی آقای آجورلو کارش را قدرتمند از اول فصل آغاز کرد. فرهاد مجیدی فرزند استقلال است و ابتدای فصل تیم باانگیزه و جوانی را بست و به نظر کارش سخت می‌آمد. اما خدا را شکر با وجود مدیریت امن، کادر فنی کار خودش را از ابتدای فصل بدون استرس و حاشیه نسبت به سال‌های قبل شروع کرد و مقتدرانه از همان ابتدا در صدر جدول قرار گرفت. ان‌شاءالله این فصل با رکورد فوق‌العاده نباختن در طول فصل جام را بالای سر ببرند و هواداران را خوشحال کنند. ما فقط به‌دنبال فوتبال و قهرمانی پاک هستیم و امیدواریم با شرایطی عادلانه تیم‌ها به کارشان ادامه بدهند و توجه‌ها فقط به یک تیم خاص نباشد و همیشه دست افراد غیرفوتبالی از این فوتبال کوتاه باشد.
ارزیابی‌تان از عملکرد استقلال در بازی با شهرخودرو چیست؟
قبل بازی با اختلاف چهار امتیاز در حاشیه امن بودیم اما بعد از بازی و برد مقابل این تیم حاشیه امن‌تر شد. حساسیت بازی بسیار بالا بود. درست است که شهرخودرو انتهای جدول قرار دارد و امید چندانی به ماندن ندارد اما سیدعباسی نشان داد تیم یکدستی دارد و مقابل استقلال کاملاً ‌بسته بازی کرد و فرصت چندانی نداد. شاگردان فرهاد هم به خاطر بودن در کورس قهرمانی استرس خاص خودشان را داشتند. من دقایق آخر واقعاً ناامید بودم و فکر می‌کردم بازی مساوی تمام شود اما در آخر استقلال به گل رسید و به برد که کاملاً هم مستحقش بود دست یافت.
بازی آینده تیم با فولاد خوزستان را چطور می‌بینید؟
ما برای قطعی کردن قهرمانی به شش امتیاز از این چهار بازی نیاز داریم. فرهاد کاملاً بازی به بازی پیش خواهد رفت و هدفش کسب امتیاز کامل از این بازی‌هاست. استقلال به تمام رقبا احترام می‌گذارد و هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیرد. همه بازی‌ها سه امتیاز دارند و بازی با فولاد قطعاً سخت‌ترین بازی باقیمانده ما خواهد بود. شاگردان فرهاد با برد در این بازی می‌توانند قهرمانی را مسجل‌تر کنند. مطمئنم استقلال بازی را دست‌کم نخواهد گرفت و به‌دنبال این است که با بهترین رکورد جام را بالای سر ببرد.
دلیل کاهش میانگین گلزنی مهاجمان استقلال در هفته‌های اخیر چیست؟
هر سرمربی نظریه‌های خاص خودش را دارد. من اگر سرمربی استقلال بودم در تمام بازی‌ها ارسلان را فیکس بازی می‌دادم. به نظرم استرس و حساسیت بالای بازی‌ها دلیل این اتفاق باشد. تیم‌ها در بازی‌های پایانی فصل بیشتر به فکر گل نخوردن هستند تا اینکه بخواهند به گل برسند که دلیلش هم حساسیت بالای بازی‌های آخر فصل و استرس بازیکنان است.
با وجود این اما استقلالی‌ها نشان دادند که تا دقیقه آخر برای گل زدن می‌جنگند.
دقیقاً چیزی که باعث خوشحالی من هم شد همین موضوع بود. همه بازیکنان از حساسیت بازی‌ها و اینکه قرار است بعد از چندین سال قهرمان شوند باخبرند و تا آخرین دقیقه بازی برای پیروزی می‌جنگند و به زیبایی‌های فوتبال اضافه می‌کنند.
چه توصیه‌ای برای کادر و بازیکنان دارید؟
تنها خواهش من از کادر فنی این است که در این چهار هفته باقیمانده تا جای ممکن از حواشی و مصاحبه‌های بی‌مورد فاصله بگیرند و با آرامش بازی به بازی پیش بروند تا به امید خدا جام را با رکوردی بی‌نظیر بالای سر ببرند.

Page Generated in 0.0060 sec