printlogo


کد خبر: 246471تاریخ: 1401/2/21 00:00
معرفی بهترین‌های فصل جاری NBA
MVP دوم در جیب جوکیچ

با پایان مرحله گروهی رقابت‌های NBA، طبق روال هر ساله بهترین‌های فصل معرفی می‌شوند و پاداش عملکرد خوب خود را در آستانه بازگشت به مسابقات برای ورود به مرحله پلی‌آف دریافت می‌کنند. انتخاب نفرات برتر با آرای اخذ شده از اصحاب رسانه صورت گرفته و قرار است که بزودی اعلام رسمی شود.
 
ارزشمندترین بازیکن (MVP)
خبرنگاران و کارشناسان حوزه NBA سه بازیکن را برای کسب جایزه ارزشمندترین بازیکن در نظر گرفته‌اند که شامل نیکولا جوکیچ از دنور ناگتس، جوئل امبید از فیلادلفیا سونی سیکسرز و یانیس آنتتوکومپو از میلواکی باکس می‌شد. در نهایت این جایزه به جوکیچ رسید و او برای دومین بار این افتخار را کسب خواهد کرد.
 
برترین تازه‌وارد
لیست نامزدهای بهترین بازیکن تازه‌وارد شامل اسکاتی بارنز از تورنتو رپتورز، ایوان موبیل از کلیولندکاوالیرز و کید کانینگهام از دیترویت پیستونز می‌شود که جایزه این بخش به اسکاتی بارنز رسیده است. او سومین بازیکن در تاریخ رپتورز است که این جایزه را کسب می‌کند (بعد از وینس کارتر و دیمون استودمایر). او در اولین فصل حضورش در NBA، در 74 بازی، به طور متوسط 15/3 امتیاز، 5/7 ریباند و 3  پاس گل در هر بازی ثبت کرد.
 
بازیکن دفاعی سال
در این بخش هم مارکوس اسمارت از بوستون سلتیکس، رودی گوبرت از یوتا جاز و میکال بریجز از فینیکس سانس نامزد شده بودند که مارکوس اسمارت این افتخار را از آن خود کرد. او از زمان گری پیتون در فصل 96-1995 اولین گاردی است که موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن دفاعی فصل می‌شود. او نقش پررنگی در ثبت بهترین رکورد دفاعی فصل برای تیم بوستون سلتیکس داشت، تیمی که پایین‌ترین میانگین توپ وارد شده به سبدش در هر بازی از پرتاب‌های دو و سه امتیازی را داشت.
 
مرد ششم سال
در بخش بهترین بازیکن تعویضی، تایلر هیرو از میامی هیت، کوین لاو از کلیولند کاوالیرز و کامرون جانسون از فینیکس سانز سه کاندیداهای نهایی بودند که تایلر هیرو نفر اول شد. او با وجود ایفای نقش ثابت یک بازیکن تعویضی برای تیمش، در هر بازی به طور متوسط 20/7 امتیاز، 5 ریباند و 4 پاس گل به ثبت رساند و 39/9 درصد از پرتاب‌های سه امتیازی‌اش هم موفق بود. او اولین بازیکن در تاریخ میامی هیت است که این عنوان را کسب می‌کند.
 
ارتقا یافته‌ترین بازیکن
جا مورانت از ممفیس گریزلیز، داریوس گارلند از کلیولند کاوالیرز و دژونته مورای از سن‌آنتونیو اسپرز هم سه بازیکنی هستند که به نظر کارشناسان بیشترین پیشرفت را در طول یک فصل اخیر داشته‌اند و در میان آنها مورانت توانسته بیشترین رأی را کسب کند. یک دلیل مهم آن هم حضور وی در جمع نفرات بازی آل‌استار بود که برای اولین بار در حرفه‌اش رخ می‌داد.
 
مربی سال
در میان سه نامزد کسب بهترین مربی سال، مونتی ویلیامز از فینیکس سانز، تایلو ینکینز از ممفیس گریزلیز و اریک اسپولسترا از میامی هیت، این مونتی ویلیامز است که موفق به دریافت این عنوان شده است. او در مرحله گروهی فصل جاری با تیم فینیکس سانز رکورد 64 پیروزی و 18 باخت را به ثبت رسانده که بهترین رکورد در تاریخ این تیم محسوب می‌شود.

Page Generated in 0.0058 sec