printlogo


کد خبر: 246468تاریخ: 1401/2/21 00:00
اینتر – یوونتوس، 23:30
یووه بی‌جـــــام می‌ماند؟

 اینتر و یوونتوس، دو غول فوتبال ایتالیا، برای بار چهارم در این فصل با هم دیدار خواهند داشت. این دو تیم امشب در ورزشگاه الیمپیکو شهر رم فینال جام حذفی را برگزار می‌کنند.
 این سومین باری است که این دو تیم که موفق‌ترین تیم‌های سری آ هستند در فینال به مصاف هم می‌روند. یووه دو فینال قبلی را برده، که دومی در سال 1965 بوده است. آنها البته در این فصل خیلی خوب نبوده‌اند.
 یک سال پیش، فدریکو کیه‌زا در فینال جام حذفی مقابل آتالانتا نقشی حیاتی ایفا کرد و یوونتوس را به چهاردهمین قهرمانی کوپا ایتالیا رساند که رکورد به شمار می‌رود. آنها البته پس از نزدیک به یک دهه سلطه بر سری آ، لیگ را به اینتر واگذار کردند. کیه‌زا سپس با ایتالیا فاتح یورو 2020 شد، اما مصدومیتی شدید گریبان او را گرفت و یوونتوس و ایتالیا بدون او نتوانستند خوب باشند.
مردان مکس آلگری در اولین دیدار این فصل برابر اینتر به تساوی یک - یک رسیدند، اما اینتر در ابتدای سال 2022 و در سوپرجام، با گل الکسیس سانچس یوونتوس را شکست داد. آلگری توانست 16 بازی بدون شکست در ایتالیا را ثبت کند، اما این روند با باخت مقابل اینتر به پایان رسید. یووه در این فصل مقابل سه تیم دیگر بالای جدول، چهار تساوی و دو شکست داشته است.
 اگر یوونتوس این بازی را نبرد، برای اولین بار در یک دهه اخیر بدون جام خواهد ماند. آنها در سال‌های 2015 تا 2018 چهار بار قهرمان جام حذفی شدند و این بار هم به‌دنبال فتح آن هستند.
در سمت دیگر، اینتر پیش از فتح اسکودتو در سال گذشته، از سال 2011 که جام باشگاه‌های جهان را برد، هیچ افتخاری کسب نکرده بود. اما برد در این دیدار آنها را به سومین جام در دو فصل اخیر می‌رساند و سیمونه اینتزاگی سخت در تلاش است که این کار را انجام دهد. اینتر زمانی هشت برد پیاپی کسب کرده بود و توانسته بود 11 امتیاز بیشتر از یوونتوس داشته باشد. اما آنها حالا دو امتیاز کمتر از میلان دارند و تنها دو هفته به پایان سری آ مانده است.
 یوونتوس اعلام کرده که قرارداد پائولو دیبالا را تمدید نمی‌کند. خبر از پیوستن او به اینتر به گوش می‌رسد. با این حال او در ترکیب ثابت حضور می‌یابد. مانوئل لوکاتلی هم پنج بازی اخیر یووه در لیگ را از دست داده و حالا برگشته است، اما بعید است در ترکیب ثابت قرار بگیرد. دنیس زکریا و آدرین رابیو در مرکز خط میانی حضور می‌یابند. وستون مک‌کنی هم به این دیدار نمی‌رسد.
در قلب دفاع هم ماتیس دی‌لیخت و جورجیو کیه‌لینی بازی خواهند کرد. کیه‌لینی می‌خواهد بیستمین جام خود با یوونتوس را بالای سر ببرد.
 اینتر مشکل چندانی از نظر مصدومیت ندارد و حتی الساندرو باستونی ممکن است در قلب خط دفاعی قرار بگیرد. او چندین هفته مصدوم بوده است. اگر او به این بازی نرسد، فدریکو دی‌مارکو در مرکز دفاع خواهد ایستاد، هرچند که دانیلو دی‌آمبروزیو هم گزینه دیگری است. اینتزاگی بعید است نسبت به بازی قبل با امپولی تغییرات زیادی در ترکیبش بدهد، اما ادین ژکو و الکسیس سانچس امیدوارند که جای خواکین کوریا را در کنار لائوتارو مارتینس بگیرند. 
 
 

Page Generated in 0.0066 sec