printlogo


کد خبر: 246466تاریخ: 1401/2/21 00:00
کشمکش چهارگانه برای جا نماندن از قطار اروپا

هنوز دو هفته دیگر به پایان فصل جاری فوتبال ایتالیا باقی مانده است اما چهره هر 4 تیمی که از سری A فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود، مشخص شده است. میلان و اینتری که هنوز شانس قهرمانی دارند، ناپولی و یوونتوس رده چهارمی. پایین‌تر از این چهار تیم هم اما رقابتی جذاب برای دیگر سهمیه‌های اروپایی شامل لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در جریان است. این رقابت میان دو تیم همشهری رم و لاتزیو و دو تیم دیگر آتالانتا و فیورنتینا وجود دارد. بعد از باخت 2 بر صفر دوشنبه شب رم در خانه فیورنتینا، لاتزیو به تنهایی با 62 امتیاز در رده پنجم باقی ماند، جایگاهی که اگر آن را تا پایان فصل حفظ کند، مستقیماً به مرحله گروهی فصل آینده لیگ اروپا خواهد رسید. بعد از شاگردان مائوریتزیو ساری، رم، فیورنتینا و آتالانتا هر سه با 59 امتیاز و به خاطر نتایجی که در بازی‌های رودرروی‌شان رقم خورده به ترتیب در رده‌های ششم تا هشتم قرار دارند.
با شرایط فعلی تیم‌های پنجم و ششم به مرحله گروهی لیگ اروپا می‌روند و تیم هفتم هم به پلی‌آف لیگ کنفرانس خواهد رفت. اگر رم در لیگ کنفرانس قهرمان و در سری A هم هفتم شود، آن وقت به‌عنوان پاداش قهرمانی مستقیماً به مرحله گروهی لیگ اروپای فصل آینده می‌رود و تعداد نمایندگان ایتالیا در لیگ اروپا سه تیم خواهد بود.
در ایتالیا، در صورت برابر شدن امتیازات دو تیم در جدول، نتیجه بازی‌های رودرروی آنها و بعد تعداد گل‌های زده آنها در بازی‌های رودررو در نظر گرفته می‌شود اما زمانی که سه تیم یا بیشتر هم‌امتیاز شوند، داستان کمی پیچیده‌تر می‌شود و در آن صورت یک مینی لیگ شکل می‌گیرد که نتیجه بازی‌های آنها در تمام بازی‌هایشان برابر یکدیگر لحاظ خواهد شد. در آن صورت وضعیت فعلی رم، فیورنتینا، لاتزیو و آتالانتا به شرح زیر خواهد بود:
 
لاتزیو
ضعیف‌تر در نتایج بازی‌های رودررو برابر رم (3 امتیاز برای هر دو تیم و دو گل زده کمتر در بازی‌های رودررو)
برتر نسبت به فیورنتینا (6 امتیاز)
کاملاً برابر با آتالانتا در امتیازات کسب شده و گل‌های زده در بازی‌های رودررو (2 امتیاز و 2 گل برای هر تیم)
 
رم 59 امتیاز
برتر نسبت به لاتزیو (3 امتیاز برای هر دو تیم و دو گل زده بیشتر برای رم)
کاملاً برابر با فیورنتینا (3 امتیاز و تعداد گل یکسان در بازی‌های رودررو)
برتر نسبت به آتالانتا (6 امتیاز)
 
فیورنتینا
ضعیف‌تر نسبت به لاتزیو (صفر امتیاز)
کاملاً برابر با رم (3 امتیاز و تعداد گل زده یکسان برای هر دو تیم)
برتر نسبت به آتالانتا (6 امتیاز)
 
آتالانتا
کاملاً برابر با لاتزیو (2 امتیاز و 2 گل برای هر دو تیم)
ضعیف‌تر نسبت به فیورنتینا (صفر امتیاز)
ضعیف‌تر نسبت به رم (صفر امتیاز)

Page Generated in 0.0042 sec