printlogo


کد خبر: 246452تاریخ: 1401/2/20 00:00
آکادمی پرسپولیس برای درآمدزایی واگذار می‌شود؟
بازگشت به عقب با طرحی عجیب

گزارش
محمدقراگزلو    
 
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حدود دو ماه قبل ادعا کرد برنامه‌های گسترده‌ای برای آکادمی پرسپولیس دارد و می‌خواهد همان اتفاقات خوبی که در باشگاه سایپا رقم زده بود را در پرسپولیس هم اجرایی کند تا برای یک بار هم که شده آکادمی پرسپولیس شبیه همان چیزی باشد که از یک باشگاه بزرگ انتظار می‌رود. با این حال هنوز و در حالی که میانه فصل بهار را هم پشت سر گذاشته‌ایم این آکادمی مدیر ندارد و مدیر قبلی هم روی هواست!
 
خلیلی تکلیفش را نمی‌داند
محسن خلیلی مدیر فعلی آکادمی پرسپولیس تیرماه سال گذشته در این سمت مشغول به کار شد و طی دوران حضورش در این پست اقدامات مثبتی انجام داد تا اوضاع تیم‌های پایه پرسپولیس تا حدودی سامان بگیرد اما بی‌پولی و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان و البته مشکلات باقیمانده از فصول قبل و البته دیر بسته شدن تیم‌های پایه پرسپولیس باعث شد تیم امید باشگاه به عنوان تنها تیمی که در چهار رده شانس قهرمانی داشت سر آخر به رتبه سومی بسنده کند. با این حال شرایطی که خلیلی در تیم‌های پایه ایجاد کرد جالب بود. او در بحث سخت‌افزاری و تهیه البسه، جی‌پی‌اس، لوازم تمرینی و... و امری مثل ساماندهی بحث رسانه‌ای تیم‌های پایه فعالیت چشمگیری داشت اما حالا یک ماهی است که جایگاه او سست به نظر می‌رسد و احتمال تغییرات وجود دارد.
جالب اینکه خلیلی که هنوز در این سمت کار می‌کند طی هفته‌های اخیر با مربیانی برای فصل آینده و هدایت تیم‌های پایه مذاکره کرده و به توافق رسیده اما هنوز مشخص نیست خودش بماند یا نه.
 
پنجعلی تنها گزینه است
در حالی که محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس دو روز قبل اعلام کرده بود چند گزینه هستند که برنامه‌های‌شان را برای مدیریت آکادمی پرسپولیس داده‌اند اما شنیده می‌شود محمد پنجعلی به پشتوانه اسپانسری که قرار است با او همکاری کند تنها گزینه برای هدایت آکادمی است و گزینه دیگری وجود ندارد. با وجود این سؤال اساسی اینجاست که محمد پنجعلی که قبل از خلیلی بیش از دو سال در این سمت حضور داشت چرا در آن مقطع این اسپانسرها را برای تزریق پول به باشگاه پرسپولیس نیاورده بود؟
 
چه کسی برای پایه‌ها هزینه می‌کند؟
باشگاه پرسپولیس قصد دارد مدیریت آکادمی را با مبلغی قابل توجه به صورت کنترات به اسپانسری واگذار کند و خودش از راه دور نظاره‌گر باشد اما با این اقدام عملاً راه فساد را باز می‌گذارد. موضوعی که طی دو سه فصل اخیر تلاش بسیاری شده بود تا در تیم‌های پایه پرسپولیس کمرنگ شود. سؤال اساسی در این خصوص اینجاست که کدام شرکت یا فرد حقیقی حاضر می‌شود برای تیم‌های پایه پرسپولیس هزینه کند و تنها دلخوش به این باشد که پایه‌های پرسپولیس را در اختیار گرفته و قرار است اینجا ستاره‌سازی کند و پروسه رساندن بازیکن از آکادمی به تیم اصلی را سامان دهد؟ آیا واگذاری تمام و کمال تیم‌های پایه به اشخاص یا شرکت‌ها زمینه فساد را باز نخواهد گذاشت و این‌طوری بازگشت به عقب اتفاق نمی‌افتد؟
 
هنوز 50 درصد قراردادها را نداده‌اند
در حالی که بیشتر از یک ماه است مسابقات تیم‌های پایه در تمام رده‌ها به پایان رسیده بازیکنان و مربیان تیم‌های پایه پرسپولیس 50 درصد مبلغ قرارداد فصل قبل‌شان را نگرفته‌اند. تازه این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که بخش عمده‌ای از این 50 درصد هم طی دو ماه اخیر پرداخت شد تا بازیکنان و مربیان در هفته‌های آخر فصل قادر به فسخ یکطرفه قراردادشان نباشند!
 
دوباره زمان را از دست می‌دهند
فصل قبل دیر بسته شدن تیم‌های پایه پرسپولیس مشکلات عمده‌ای برای تیم‌های هر چهار رده ایجاد کرد و به نظر می‌رسد این مشکل امسال هم وجود داشته باشد. تازه فصل قبل مسابقات به خاطر شرایط کرونایی خیلی دیر و در پاییز شروع شد اما امسال قرار است از 11 مرداد آغاز شود. در حالی که کمتر از سه ماه به شروع مسابقات رده‌های پایه فاصله داریم پرسپولیس هنوز تکلیف مدیریت آکادمی‌اش را نمی‌داند. طبیعتاً بعد از انتخاب مدیر جدید یا ابقای خلیلی بحث انتخاب کادر فنی و بازیکنان هم پروسه زمانبری است و مثل همیشه پرسپولیس از باشگاه‌های بزرگ در این مورد عقب خواهد ماند.

Page Generated in 0.0054 sec