printlogo


کد خبر: 246449تاریخ: 1401/2/20 00:00
ذوب‌آهن یک - پرسپولیس یک
ایست تارتار بــه یحیــی

دوشنبه 19/2/1401، هفته بیست و ششم بیست و یکمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت: 18:30، تماشاگر: 5 هزار نفر
ذوب‌آهن یک
گل: سعید باقرپسند (1)
پرسپولیس یک
گل: شیرزود تمیروف (58)
داور: پیام حیدری
کمک‌ها: محمدرضا منصوری و عسگر محمدی
اخطار: علی نعمتی و وحید امیری (پرسپولیس) و سعید باقرپسند (ذوب‌آهن)
ذوب‌آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، مسعود ابراهیم‌زاده، آرمان قاسمی، سجاد جعفری، سجاد دانایی (4+90- محمد‌حسین اسلامی)، سعید باقرپسند (81- رضا خالقی‌فر)، محمد خدابنده‌لو (69- حسین شنانی)، سینا اسد‌بیگی (4+90- محمد سلطانی‌مهر)، سجاد آشوری (81- محمد‌امین درویشی)
سرمربی: مهدی تارتار
پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی (85- علیرضا ابراهیمی)، علی نعمتی، رامین رضاییان (85- سیامک نعمتی)، سعید آقایی (35- وحید امیری)، میلاد سرلک، رضا اسدی (46- علی شجاعی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، حامد پاکدل (46- مهدی عبدی) و شیرزود تمیروف
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
در شرایطی که سرمربیان هر دو تیم به دلیل محرومیت روی نیمکت تیم‌های‌شان حضور نداشتند پرسپولیس با همان ترکیب قابل پیش‌بینی و حضور مهدی ترابی به جای امید عالیشاه به مصاف تیم تارتار رفت و خیلی زود غافلگیر شد.
ذوب‌آهن با شروع بازی به دروازه پرسپولیس تاخت و پس از اینکه در همان ثانیه‌های نخست باقرپسند در موقعیتی عالی نتوانست دروازه سرخ‌ها را باز کند در ادامه همین حمله سانتر مسعود ابراهیم‌زاده در میان بهت تمام مدافعان پرسپولیس با ضربه سر به گل رسید. پرسپولیس که با دریافت این گل در همان دقیقه نخست شوکه شده بود با وجود حمایت جالب هواداران نسبتاً پر تعدادش خیلی زود کنترل بازی را در دست گرفت و سعی داشت از جناح چپ خودش با کارهای ترکیبی و ارسال موقعیت بسازد که چندان موفق نبود.
در نقطه مقابل ذوب‌آهن با کمترین ضربه به توپ با ارسال‌ها و استفاده از فضاهای خالی بین هافبک‌ها و مدافعان پرسپولیس موقعیت‌های خطرناکی خلق می‌کرد که اولینش دقیقه 10 ایجاد شد اما لک راحت توپ را گرفت.
اولین موقعیت پرسپولیس دقیقه 20 با ارسال ایستگاهی رامین رضاییان و ضربه سر سیدجلال به دست آمد که فرعباسی توپ را مهار کرد.
بعد از آن سرخ‌ها در دقایق 24 و 30 دو شانس ضعیف گلزنی خلق کردند اما مهار ضربات پاکدل و پهلوان برای گلر میزبان کار سختی نبود.
یک سوم زمان بازی که گذشت مصدومیت سعید آقایی و بیرون رفتن او از میدان مشکلات پرسپولیس را بیشتر کرد و وحید امیری که یک ماه و نیم فوتبال بازی نکرده بود به میدان رفت تا در دفاع چپ جای آقایی را پر کند.
بعد از این تغییر شرایط پرسپولیس بهتر که نشد هیچ، بدتر هم شد و ذوب آهن دو سه موقعیت گل بسیار خطرناک دیگر خلق کرد. بار اول نزدیک بود رضا اسدی با ضربه سر رو به عقب دروازه خودی را باز کند که توپ به تیر دروازه خورد و گل نشد، یک دقیقه بعد خود اسدی جلوی شوت بازیکن ذوب را گرفت و توپ دفع شد. دقیقه 40 هم ضربه فنی سجاد آشوری دروازه پرسپولیس را تهدید کرد و این توپ هم گل نشد.
پرسپولیس هم در 5 دقیقه آخر با شوت نه چندان جالب تمیروف شانس نصف و نیمه‌ای خلق کرد اما در مجموع نیمه نخست ضعیفی داشت و با یک گل خورده به رختکن رفت.
پرسپولیس نیمه دوم را با دو تغییر شروع کرد و شجاعی و عبدی به خط میانی و خط حمله اضافه شدند تا آهنگ سرخ‌ها تغییر کند. با این تغییر شجاعی به جناح چپ رفت تا روی دست امیری بازی کند و پهلوان به مرکز میدان رفت تا خلاقیت در این تیم بیشتر شود. اولین حرکت ترکیبی پرسپولیس دقیقه 50 رخ داد که ضربه نهایی تمیروف جالب نبود. 4 دقیقه بعد پس از اینکه داور اعتقادی به خطای پنالتی روی عبدی نداشت ضربه فنی شجاعی بشدت دروازه میزبان را تهدید کرد که فرعباسی با واکنشی تماشایی مانع گل خوردن تیمش شد.
بعد از یک ضدحمله و ضربه سر خطرناک دیگری از باقرپسند پرسپولیس دقیقه 58 با پاس تودر ترابی و ضربه تمام کننده تمیروف به گل رسید تا امیدوارانه دنبال پیروزی باشد.
بعد از این گل ریتم پرسپولیس برای رسیدن به گل دوم بهتر و سریعتر شد اما در دقایق 71 و 78 دو موقعیت نصف و نیمه دیگر سرخ‌ها از دست رفت. مهم‌ترین موقعیت را ترابی دقیقه 78 داشت که بعد از همکاری با امیری در زاویه بسته قصد گلزنی داشت که فرعباسی این توپ را هم مهار کرد.
بعد از این تغییرات تارتار برای استفاده از بازیکنان سرعتی در ضدحمله‌ها یحیی را مجبور کرد تغییراتی در خط دفاعی‌اش ایجاد کند اما در ده دقیقه پایانی پرسپولیس نتوانست موقعیت ایجاد کند و تنها شانس این تیم با ضربه پهلوان از دست رفت.
دقیقه 90 بدشانسی‌های پرسپولیس با مصدومیت وحید امیری و بیرون رفتنش از میدان تکمیل شد و سرخ‌ها با یک بازیکن کمتر نتوانستند موقعیت دیگری خلق کنند و دو امتیاز حساس را از دست دادند.

Page Generated in 0.0055 sec