printlogo


کد خبر: 246446تاریخ: 1401/2/20 00:00
گزارش

شایعه در میان منتقدان پرسپولیس:
یحیی فصل آینده به کرمان می‌رود
با وجود تأکید مدیران باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه هیچ تصمیمی برای تغییر سرمربی خود اتخاذ نکرده‌اند بازار شایعات در رابطه با یحیی گل‌محمدی حسابی داغ است. شایعاتی که البته فقط در رسانه‌ها یا فضای مجازی شنیده نمی‌شود و منبع برخی از آنها حرف‌هایی است که از میان خود بازیکنان پرسپولیس به بیرون راه پیدا می‌کند. تعدادی از ‌سرخپوشان کنونی مدعی‌اند یحیی گل‌محمدی در صورت قهرمان نشدن پرسپولیس، فصل آینده راهی کرمان می‌شود و از همین حالا یکی از تیم‌های این استان او را مدنظر قرار داده است.
گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان قطعاً فصل آینده در لیگ برتر خواهند بود و به احتمال فراوان مس کرمان هم در پایان این فصل پیکارهای لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود می‌کند تا تعداد تیم‌های این استان که در بالاترین سطح فوتبال ما حضور دارند به عدد ۳ برسد. تیم‌هایی که از نظر مالی مشکلاتی به مراتب کمتر از اغلب تیم‌های لیگ برتری دیگر دارند.
 
 
نمی‌خواستند هزینه دادرسی را هم پرداخت کنند
پرونده استوکس به CAS نرفته بود
طبق حکم فیفا باشگاه پرسپولیس تا تاریخ 12 اردیبهشت‌ماه زمان داشت تا بدهی 86 هزار دلاری‌اش به آنتونی استوکس را به حساب او واریز کند، اما باشگاه اعلام کرد تا زمان نقل و انتقالات این پول را پرداخت نخواهد کرد. موضوعی که باعث شد وکیل استوکس در نامه‌ای به فیفا مسأله عدم دریافت مطالبات موکلش را اعلام کند و حالا احتمالاً پنجره پرسپولیس بزودی به‌طور رسمی بسته خواهد شد.
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تاریخ 29 فروردین در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود پرونده استوکس در دادگاه CAS تأیید شده است اما با وجود این اظهارنظر، ظاهراً سرخپوشان اصلاً پرونده استوکس را در دادگاه عالی ورزش (CAS) پیگیری نکرده‌اند.
گفته شده باشگاه پرسپولیس پس از اعلام حکم اولیه از سوی فیفا در آذر ماه سال گذشته، این پرونده را به دادگاه CAS ارسال می‌کند و ثبت اولیه نیز در این نهاد انجام شده است اما با تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس، این باشگاه از پرداخت هزینه دادرسی و ارسال لایحه دفاعی در زمان معین خودداری می‌کند، ظاهراً دلیل تصمیم اخیر مدیران پرسپولیس این است که این باشگاه بی‌جهت هزینه دادرسی دادگاه CAS را پرداخت نکند.
پس از تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس و عدم پرداخت هزینه دادرسی، دادگاه CAS در اواخر فروردین ماه با ارسال نامه‌ای به پرسپولیس اعلام می‌کند به‌دلیل عدم پرداخت هزینه دادرسی و عدم ارسال لایحه شکایتی، رسیدگی به این پرونده از روند این نهاد خارج شده است و سرخپوشان تا تاریخ 2 مه ‌(12 اردیبهشت‌ماه) برای پرداخت مطالبات استوکس فرصت خواهند داشت، زمانی که اکنون به پایان رسیده است و باید منتظر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان و احتمالاً جرایم دیگر از سوی فیفا بود.
 
 
اول تمدید با بازیکنان، دوم پرداخت مطالبات تیم، سوم تسویه با استوکس
طلبکاران نمی‌توانند از 350 میلیارد  بردارند
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در روزهای ابتدایی حضور خود درگیر بحث خصوصی‌سازی شده بود حالا با درآمد حاصل از آزاد‌سازی ۱۵ درصد از سهام این باشگاه روبه‌رو شده است. بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس توانست مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به حساب کارگزاری که امور مربوط به فروش سهام باشگاه را انجام می‌دهد واریز کند تا گام اول برای آزاد‌سازی ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهام را دریافت کند.
مبلغ میلیاردی کلان در حالی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شده که تا زمان ثبت سهام به اسم اشخاص حقیقی و حقوقی امکان برداشت آن طبق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار وجود ندارد. این پول در حال حاضر در حساب باشگاه پرسپولیس وجود دارد اما امکان استفاده از آن به دلیل روال اداری امکانپذیر نیست و باید سازمان بورس مجوز لازم برای برداشت از آن را بدهد.
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با اشاره به پرداخت مبلغ کارگزاری درباره اینکه آیا طلبکاران باشگاه که احکام قضایی دارند می‌توانند از این مبلغ برداشت کنند، گفت: «نه این‌طور نیست. فعلاً چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌گذاریم کار به آنجا هم بکشد. کل پول به حساب اصلی باشگاه واریز شده است و هر زمان امور اداری بورس انجام شود قابل برداشت خواهد بود.»
درویش قصد دارد به محض آزاد شدن این مبلغ پول قرارداد فصل جاری و مطالبات بازیکنان فعلی را پرداخت کند تا ضمن تمدید قرارداد با چند بازیکن دلخواه گل‌محمدی مانع جدایی سایر بازیکنان دارای بند حق فسخ قرارداد شوند. مدیرعامل پرسپولیس پس از پرداخت پول داخلی‌ها سراغ تسویه طلب آنتونی استوکس می‌رود که پنجره بسته تیمش را برای نقل و انتقالات تابستانی باز کند.
 

 


Page Generated in 0.0069 sec