printlogo


کد خبر: 246425تاریخ: 1401/2/20 00:00
تکرار سناریوی برایتون در فاینورد
جهانبخش در حسرت روزهای درخشان آلکمار

آرمن ساروخانیان
 
فاینورد یکی از فینالیست‌های تورنمنت تازه‌تأسیس لیگ کنفرانس اروپاست و علیرضا جهانبخش در آستانه یک قهرمانی تاریخی قرار دارد، ولی سهم مهاجم ایرانی در دو بازی حساس نیمه‌نهایی مقابل مارسی فقط 10 دقیقه بود؛ هشت دقیقه در بازی رفت و دو دقیقه در بازی برگشت.
باور عمومی این بود که پس از سه فصل نه‌چندان موفق با برایتون، جهانبخش در بازگشت به لیگ هلند، همان جایی که توانسته بود نامش را مطرح کند، دوباره به بازیکنی کلیدی تبدیل شود. با این حال او این روزها بیشتر از روی نیمکت تماشاگر درخشش سه مهاجم آماده تیمش است.
علیرضا در شروع فصل مهاجم اصلی فاینورد بود، ولی بتدریج نیمکت‌نشین شد. آرنه اسلوت به این نتیجه رسید که هماهنگی و زهر مثلث نیلسن، دسرس و سینیسترا در خط حمله بیشتر است. این مربی حتی در فاصله بین دو بازی با مارسی با وجود خستگی مهاجمانش ترجیح داد مقابل فورتونا سیتارد به ترکیب خط حمله دست نزند و سه روز بعد از صعود به فینال، در بازی حساس مقابل آیندهوون (یکشنبه) هم همین مثلث را به زمین فرستاد.
جهانبخش بعد از آقای گلی با آلکمار با رقم بالایی به برایتون رفت. کریس هاتون نمی‌توانست گرانترین خرید تاریخ باشگاه را نیمکت‌نشین کند، ولی مهاجم ایرانی در بیست بازی لیگ برتر فقط یک پاس گل ثبت کرد. با آمدن گراهام پاتر، فرصت بازی جهانبخش کمتر شد و آمارش در دو فصل بعدی لیگ برتر از دو گل زده فراتر نرفت. جهانبخش در برایتون دستمزد خوبی داشت، ولی می‌خواست با بازگشت به فوتبال هلند دوباره به گلزن قبلی تبدیل شود. آمار گل علیرضا در این فصل به 4 گل در لیگ هلند، 3 گل در مقدماتی و یک گل در لیگ کنفرانس اروپا محدود شده است. آخرین گل او به حدود سه ماه قبل برمی‌گردد و بعد از آن انگار سناریوی برایتون در حال تکرار است؛ افول و نیمکت‌نشینی. سطح بالای فوتبال انگلیس و تفکرات متفاوت مربیان در برایتون موفقیت جهانبخش را دشوارتر کرده بود، ولی در فاینورد انتظارات از او بالاتر بود و به نظر می‌رسد که مصدومیت هم روی این افت تأثیر گذاشته است. نیمکت‌نشینی جهانبخش در فاصله حدود شش ماه به جام جهانی برای تیم ملی اتفاق خوبی نیست. امیدواری برای فیکس شدن علیرضا در فصل آینده به عوامل زیادی بستگی دارد و در صورتی که فاینورد سه مهاجم اصلی‌اش را حفظ کند، او بخت زیادی برای رسیدن به ترکیب اصلی ندارد. جهانبخش در آستانه سومین جام جهانی متوالی‌اش قرار دارد و در قطر یکی از مهره‌های باتجربه و کلیدی تیم ملی خواهد بود. دوری از شرایط مسابقه اما شاید اجازه ندهد که او در اوج آمادگی مسافر دوحه شود.

Page Generated in 0.0054 sec