printlogo


کد خبر: 246422تاریخ: 1401/2/20 00:00
رزمی

ووشو در حال مذاکره با آسیایی‌ها
قهرمانی آسیا به جای هانگژو
ووشو یکی از رشته‌‌هایی است که از تعویق بازی‌های آسیایی آسیب جدی می‌بیند. امیر صدیقی، رئیس این فدراسیون با تشریح آسیب‌هایی که ملی‌پوشان ووشو می‌بینند، خبر از مذاکره با کنفدراسیون آسیا برای جایگزین کردن بازی‌های آسیایی با قهرمانی آسیا می‌دهد.
امیر صدیقی ابتدا به رویه‌ای که ووشوکاران طی کرده‌اند، اشاره می‌کند و می‌گوید: «اردوهای تیم‌های ملی ووشو از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و حدود 5 ماه بچه‌های ما تلاش و سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا حضور درخشانی در بازی‌های آسیایی داشته باشند. کوراش‌کارهای ما نیز 7 مرحله اردو در سال گذشته و 3 مرحله اردو نیز در سال ‌جاری داشتند و حتی مسابقات انتخابی درون اردویی پسران در پایان هفته گذشته برگزار شد. تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو و دانشجویان جهان و لغو مسابقات جوانان آسیا و پیش‌بینی لغو مسابقات دانش‌آموزان جهان باعث شد چهار رویداد اصلی فدراسیون ووشو در سال 1401 منتفی شود که قاعدتاً در برنامه‌ریزی ما تأثیر بسزایی دارد. در تلاش هستیم خلأ برگزاری رویدادهای بین‌المللی را با تلاش و همت بیشتری جبران کنیم.»
رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به مذاکرات این فدراسیون با کنفدراسیون آسیا می‌گوید: «در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم با رایزنی بین‌المللی و کافی در صورت امکان مسابقات قهرمانی آسیا را که پیش‌تر قرار بود در هند برگزار شود با بازی‌های آسیایی جایگزین کنیم. از طرفی مسابقات قهرمان نوجوانان جهان را داریم و پیش‌بینی کرده بودیم مسابقات انتخابی را در تیرماه برگزار کنیم و باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود.»
 
 
فدراسیون انجمن‌های ورزشی
 خانه جدید جوجیتسو
بعد از چند بار جابه‌جایی، انجمن جوجیتسو بار دیگر به فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی سپرده شد تا مشخص شود وزیر ورزش با اعتمادی که به علیپور، رئیس فدراسیون دارد، تصمیم به این جابه‌جایی گرفته است.
بعد از تصمیم وزارت ورزش، محمدحسن رستمیان رئیس انجمن جوجیتسو به همراه امیر خوشبین دبیر انجمن با محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی نشست مشترکی را برگزار کردند و در خصوص نوع فعالیت این رشته رزمی تحت پوشش این فدراسیون و برنامه‌ریزی در جهت توسعه و گسترش این ورزش در سطح کشور و حضور مستمر در میادین بین‌المللی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. بدین ترتیب انجمن جوجیتسو تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و برنامه این مجموعه برای تعامل با هیأت‌های استانی، تشکیل کمیته‌های استان‌ها و برگزاری مسابقات سراسری تدوین می‌شود. جوجیتسو چند سال قبل هم در مقطعی تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار داشت، مدتی بعد هم به جودو سپرده شد.
 
 
واکنش دیرهنگام وزارت به یک رفتار غیرحرفه‌ای
موی تای به ورزش‌های رزمی رفت
در حالی که مدتی قبل رشته موی تای اعلام کرده بود به عنوان فدراسیون فعالیت می‌کند،از سوی وزارت ورزش به فدراسیون ورزش‌های رزمی واگذار شد. موی تای که زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کرد، حدود چند ماه قبل با کناره‌گیری از این فدراسیون اعلام کرد که تحت عنوان فدراسیون مستقل، امور خود را پیگیری می‌کند. مسئولان این فدراسیون اعلام کردند که مجمع انتخاباتی گذاشته‌اند و فعالیت خود را به صورت مستقل دنبال می‌کنند. در آن موقع صحبت‌های زیادی مطرح شد و یکی از نقدها این بود که چرا وزارت ورزش واکنش خاصی نشان نداده است. در شرایطی که این موضوع کم کم فراموش می‌شد، به یکباره وزارت ورزش تصمیم‌اش را عملی و موی تای را به فدراسیون‌ ورزش‌های رزمی منتقل کرد. دیروز (دوشنبه) وزارت ورزش با ارسال نامه‌ای با امضای معاونت ورزش قهرمانی به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اعلام کرد که این رشته از این پس فعالیت خود را زیر نظر آن فدراسیون پیگیری خواهد کرد. ورزشکاران موی تای آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند و باید دید این تصمیم چه تأثیری در روند آماده‌سازی این تیم خواهد داشت. ضمن اینکه افرادی که خود را مسئولان منتخب مجمع معرفی کردند، چه واکنشی نشان می‌‌دهند. این تصمیم می‌تواند زمینه‌ساز حاشیه‌های تازه‌ای باشد که البته طبیعی است، چرا که هیچ فدراسیونی بدون دریافت مجوز از وزارت ورزش، امکان شروع فعالیت را ندارد. بدون مجوز نظارتی هم صورت نمی‌گیرد و مشخص نیست چه اتفاق‌هایی ممکن است در یک فدراسیون بیفتد.
 

 


Page Generated in 0.0054 sec