printlogo


کد خبر: 246421تاریخ: 1401/2/20 00:00
گزارش

توضیح معاون وزیر درباره یک سوءتفاهم:
ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های مشهد مطرح نیست 
  حرف‌های معاون فرهنگی و توسعه وزارت ورزش، سر و صدای زیادی راه انداخته است، به طوری که سینا کلهر مجبور می‌شود اظهارنظر دیگری داشته باشد و حرف‌های روز قبل‌اش را توضیح بدهد.
سینا کلهر با اشاره به نقل مطلبی تحت عنوان «ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های مشهد» می‌گوید که محوریت موضوع تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت عمومی.
روز یکشنبه مطلبی در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه کلهر در نشست هم‌اندیشی «نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی» در مشهد عنوان کرده که «ورود زنان به ورزشگاه‌های مشهد ممنوع شده است».
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با رد این نقل قول می‌گوید: «در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت. در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها تأکید شد که شهرهای مذهبی ضابطه خاص خود را دارند و بر این اساس باید نسبت به تعیین این ضوابط اقدام لازم صورت گیرد بنابراین موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد و دو شهر مذهبی دیگر در سخنرانی انجام گرفته مطرح نشده است.»
 
 
وزارت ورزش انتخابات هیأت بدنسازی زنجان را باطل کرد
جنجال نصف به علاوه یک
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نامه وزارت ورزش درخصوص ابطال انتخابات هیأت زنجان واکنش نشان داد. انتخابات ریاست هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان روز 8 اردیبهشت ماه برگزار و علی شهبازی با کسب 15 رأی در دور دوم، به‌عنوان رئیس منتخب مجمع معرفی شد. چهار روز پس از این انتخابات یعنی در روز 12 اردیبهشت ماه، نصرالله پریچهره سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بدنسازی، از ابطال انتخابات هیأت زنجان خبر داد. در این نامه عنوان شد که به استناد بند یک ماده هشت آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی، تصمیمات مجمع با حداکثر مطلق آرا یعنی «نصف به علاوه یک» رأی اعضای مجمع معتبر خواهد بود. بر همین اساس و با توجه به اینکه شهبازی حد نصاب لازم یعنی 16 رأی را کسب نکرده است، نتیجه این مجمع انتخاباتی باطل می‌شود. همچنین باید یک سرپرست جدید معرفی شده و فراخوان ثبت‌نام مجدد از نامزدهای ریاست صورت بگیرد. عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که خودش در مجمع انتخاباتی هیأت زنجان حضور داشت، درباره نامه وزارت ورزش گفت: «نامه‌ای را که دفتر امور مشترک زده بود، خواندم و پس از آن یک‌سری مستندات فرستادم. من در این مستندات عنوان کردم که انتخابات در دور دوم بوده و رئیس منتخب مجمع توانسته 15 رأی بیاورد. طبق یکی از بندها که نگاه کردم، وقتی انتخابات به دور دوم می‌رود، دیگر قانون «نصف به علاوه یک» وجود ندارد و کسی که بیشترین رأی را بیاورد، رئیس منتخب مجمع می‌شود.»
 

 


Page Generated in 0.0056 sec