printlogo


کد خبر: 246420تاریخ: 1401/2/20 00:00
خداحافظی سه مدال‌دار پارالمپیک توکیو
سکـــوت خطـرناک

ایران ورزشی -  در روزهای اخیر سه تن از مدال‌آوران پارالمپیک توکیو تصمیم به خداحافظی گرفتند. تصمیمی که با وجود حواشی زیادی که در روزهای اخیر داشته اما همچنان مورد توجه مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک قرار نگرفته است. روح‌اله رستمی، اصغر عزیزی و مهدی‌پور رهنما که دو طلا و یک نقره در بازی‌های پارالمپیک کسب کردند اما بعد از بازگشت از این بازی‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شدند که در نهایت تصمیم به خداحافظی گرفتند. تمام مشکلاتی که این سه نفر را مجبور به ترک ورزش قهرمانی کرده مربوط به کم‌کاری فدراسیون بوده اما این کم‌کاری فدراسیون‌ها را چه کسی باید پیگیری کند؟
در پاراتکواندو تمامی کارها زیر نظر فدراسیون تکواندو انجام می‌شود که در زمان ریاست محمد پولادگر عملکرد بی‌نظیری داشت و یک نمونه بسیار موفق برای سایر فدراسیون‌ها بود که رشته‌های پارالمپیکی را زیر نظر بگیرند اما بعد از تغییرات مدیریتی و تصمیماتی که مدیریت جدید درباره کادرفنی پاراتکواندو گرفت، باعث شد تا اصغر عزیزی که با مدال طلای خود در توکیو به‌عنوان پدیده کاروان ایران معرفی شد، از این ورزش خداحافظی کند. در کنار او مهدی پور رهنما هم هست که در توکیو مدال نقره کسب کرد اما در اعتراض به تغییر کادرفنی و کنار گذاشتن پیام خانلرخانی و مهدی احمدی از کادرفنی، تصمیم گرفت راه اصغر عزیزی را برود و برای همیشه از پاراتکواندو خداحافظی کند.
نفر سوم هم روح‌اله رستمی است که در توکیو مدال طلای پاراوزنه‌برداری را کسب کرد اما بعد از توکیو جراحی کرد و به توصیه پزشکان باید 6 هفته استراحت کند اما ظاهراً فدراسیون‌نشین‌ها قبل از اعلام تعویق بازی‌ها، اصرار داشتند که روح‌اله رستمی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برسد. ظاهراً به همین دلیل به پزشک جراح رستمی توصیه می‌کنند که رستمی با دو هفته استراحت تمریناتش را از سر بگیرد. موضوعی که با اعتراض شدید رستمی مواجه شده و اعلام کرده با توجه به نگاه موجود در فدراسیون جانبازان و معلولان برای همیشه خداحافظی می‌کند.
سه خداحافظی مهم که هنوز با واکنشی جدی از سوی کمیته ملی پارالمپیک روبه‌رو نشده است. البته شاید هم پیگیری‌ها در پشت پرده صورت گرفته باشد اما اظهاراتی که از این قهرمانان مطرح شده نشان از این دارد که در این مدت کسی پیگیر این ماجراها نبود. خداحافظی این سه قهرمان مدال‌آور در حالی رخ می‌دهد که خیلی‌ها را نگران کرده اما ظاهراً هنوز مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان نگران این اتفاق مهم نشدند. بسیاری از چهره‌های شاخص پارالمپیکی به روزهای پایانی دوران قهرمانی خود نزدیک می‌شوند. در سال‌های اخیر سیامند رحمان، زهرا نعمتی و ساره جوانمردی از جمله چهره‌هایی بودند که باعث مطرح شدن این ورزش شدند که سیامند در اتفاقی تلخ دار فانی را وداع گفت و دو چهره دیگر هم شاید به روزهای پایانی خود در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نزدیک شدند؛ اینجاست که موضوع خداحافظی قهرمانان مهم می‌شود و این سؤال مطرح است که چه کسانی قرار است جای این افراد را پر کنند؟ سکوت مسئولان درباره این اتفاقات می‌تواند شرایط را بحرانی‌تر از قبل هم کند و انگیزه باقی‌مانده قهرمانان را هم از بین می‌برد.

Page Generated in 0.0055 sec