printlogo


کد خبر: 246415تاریخ: 1401/2/20 00:00
خبر و گزارش

همه از وضعیت فدراسیون فوتبال ناراحت هستیم
قاسمپور: جلسه این هفته کمیته فنی لغو شد
بعد از تشکیل دو جلسه از کمیته فنی و معرفی سرمربی تیم نوجوانان، وقتی اعضای این کمیته در حال بررسی گزینه‌های معرفی شده برای تیم جوانان بودند، ناگهان نامه‌ای از سوی یکی از اعضای هیأت رئیسه خطاب به سرپرست، فعالیت کمیته فنی را غیرقانونی دانست. این عضو هیأت رئیسه مدعی بود که اعضای کمیته فنی باید به تأیید هیأت رئیسه می‌رسیدند.
گویا همین اختلاف‌ها باعث لغو جلسه کمیته فنی این هفته شده است. ابراهیم‌ قاسمپور، سخنگوی کمیته فنی با تأیید این موضوع می‌گوید: «در آخرین جلسه‌ای که کمیته فنی در هفته گذشته برگزار کرد قرار بود انتخاب سرمربی تیم جوانان در جلسه چهارشنبه این هفته انجام شود اما متأسفانه به دلایلی که آنها را نمی‌دانم این جلسه لغو شد. طبق تماسی که با دبیر کمیته فنی داشتم اعلام کردند در یک تا دو روز آینده زمان جلسه جدید را اعلام می‌کنند. من هم اعتقاد دارم باید این اتفاق سریع‌تر بیفتد. نه فقط در مورد تیم ملی جوانان بلکه باید در مورد هر کاری تصمیم‌گیری شود و زمان را از دست ندهیم. متأسفانه به دلیل مشغله‌های زیادی که در فدراسیون و در مورد تیم‌های ملی وجود دارد، دوستان درگیر این موضوع هستند اما جباری در تماس تلفنی با من گفت جلسه یک تا دو روز آینده اعلام می‌شود که تاکنون خبر نداده است.»
قاسمپور درباره نگرانی‌اش از شرایط فعلی فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، تأکید می‌کند: «همه از این وضعیت ناراحت هستیم و امیدواریم فدراسیون فوتبال سر و سامان بگیرد. نابسامانی همیشه هرج و مرج ایجاد می‌کند و افرادی که باید کارشان را بخوبی انجام بدهند نمی‌توانند برنامه‌های‌شان را اجرا کنند.»
 
 
 تکذیب خبر «ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه مشهد»
سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با رد انتشار نقل قولی از او درباره «ممنوعیت حضور بانوان در مشهد» می‌گوید: «در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت.»
 سینا کلهر تأکید می‌کند: «در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها تأکید شد که شهرهای مذهبی ضابطه خاص خود را دارند و بر این اساس باید نسبت به تعیین این ضوابط اقدام لازم صورت گیرد بنابراین موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد و دو شهر مذهبی دیگر در سخنرانی انجام گرفته مطرح نشده است.»
 
 
 اسامی تیم ملی نوجوانان برای حضور در کافا
مسابقات فوتبال زیر 16 سال پسران منطقه آسیای مرکزی (کافا) از روز جمعه 23 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که ملی‌پوشان ایران به مصاف تیم‌های تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان می‌روند. اسامی بازیکنانی که تیم ملی نوجوانان را در این مسابقات همراهی خواهند کرد عبارتند از: آرشا شکوری، فرزاد رحیمی، عرفان درویش عالی، مانی غلامی، حسام نفری، امیرمحمد رزاقی‌نیا، ضرغام سعداوی، اسماعیل قلی‌زاده، سمیر حبوباتی، علی کمایی، کسری طاهری، محمد عسگری، نیما اندرز، علی‌رضا شریفی، امیررضا جدی، ماهان صادقی، ابوالفضل ذولیخایی، مهدی موسوی، ابوالفضل موردی، رضا غندی‌پور، امیرمهدی بهمن‌پور و رئوف سلطانی
ملی‌پوشان ایران بامداد امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه) تهران را به مقصد تاجیکستان ترک ‌کردند. زمان‌بندی بازی‌ها هم از این قرار است:
 
جمعه 23 اردیبهشت
ازبکستان ایران؛ ساعت 18
افغانستان قرقیزستان؛ ساعت 21
 
شنبه 24 اردیبهشت
افغانستان ازبکستان؛ ساعت 18
قرقیزستان تاجیکستان؛ ساعت 21
 
دوشنبه 26 اردیبهشت
ایران قرقیزستان؛ ساعت 18
تاجیکستان افغانستان؛ ساعت 21
 
چهارشنبه 28 اردیبهشت
ایران افغانستان؛ ساعت 18
ازبکستان تاجیکستان؛ ساعت 21
 
جمعه 30 اردیبهشت
قرقیزستان ازبکستان؛ ساعت 18
تاجیکستان ایران؛ ساعت 21
 
 یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان عراق شد
به نقل از رسانه عربی «کوره»، فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که با شهناز یاری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران برای هدایت تیم ملی فوتسال این کشور قرارداد بسته است.
فراس بحرالعلوم رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال عراق، این موضوع را در نشستی خبری اعلام کرد: «یاری و دستیارش روز دوشنبه وارد بغداد می‌شوند و این کادر رسماً به رسانه‌ها معرفی خواهند شد. این مربی ایرانی و دستیارش، بازیکنان زیادی را در اردو تست خواهند کرد تا ترکیب تیم برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا مشخص شود.»
او همچنین از برگزاری کمپ تمرینی تیم ملی فوتسال بانوان عراق، پیش از رقابت‌های غرب آسیا خبر داد.
رئیس کمیته زنان فدراسیون فوتبال عراق، یاری را یکی از بهترین مربیان ایرانی دانست و حضور او در عراق را یک دستاورد برای فدراسیون فوتبال این کشور توصیف کرد. سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران اکنون به‌عنوان سرمربی تیم ملی عراق فعالیت می‌کند.

 


Page Generated in 0.0062 sec