printlogo


کد خبر: 246410تاریخ: 1401/2/20 00:00
سهیل مهدی: تصمیمی برای جریمه تارتار نداریم
حرف از تبانی سرخــــابی‌ها، در حد کری‌خوانی بماند

گفت و گو
بهناز میرمطهریان  
 
لیگ هفته‌های حساسی را پشت سر می‌گذارد و هر چه پیش‌تر می‌رویم، با بالا رفتن حساسیت بازی‌ها، بازار کری‌خوانی، اتهام‌ و شایعات مختلف داغ‌تر می‌شود. در همین هفته‌ای که گذشت از طوفان‌های توئیتری با هشتگ‌های گل‌گهر_گیت و پدیده_گیت بگیرید تا اتهام‌هایی که بازیکنانی چون امیرحسین صادقی و فرزاد حاتمی در صفحات اینستاگرام‎شان به مهدی تارتار زدند و پیش از رویارویی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن از احتمال تبانی تارتار با پرسپولیس گفتند. همه اینها جو مسمومی بین هواداران استقلال و پرسپولیس ایجاد کرده که این جو، هر چه به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شویم، به خطری جدی تبدیل می‌شود. آیا سازمان لیگ به این موضوع آگاه است؟ چه برنامه‎‌ای برای کنترل این اتهام‌ها و محافظت از تیم‌ها و افراد در برابر آنها دارد؟ همین بهانه‌ای شد تا درباره شرایط این هفته‌ها با سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ صحبت کنیم.
 
دلیل اختلاف نظر باشگاه ذوب‌آهن و سازمان لیگ درباره محرومیت مهدی تارتار مقابل پرسپولیس چه بود؟
 مهدی تارتار یک کارت زرد و یک کارت قرمز مستقیم از داور دریافت کرده بود. باشگاه ذوب‌آهن به اشتباه دو کارت زرد ثبت کرده بودند و به همین دلیل معتقد بودند که تارتار محروم نیست اما همه این موارد در سازمان لیگ ثبت شده و وقتی به آنها گفتیم، پذیرفتند که تارتار محروم بوده است.
این غفلت مسئولان ذوب‌آهن در آستانه بازی حساس مقابل پرسپولیس، می‌توانست باعث تنش‌های بیشتری شود.
 معمولاً در چنین بازی‌های حساسی مسائل مختلفی پیش می‌آید و اینقدر حواس مسئولان به اتفاقات مختلف است که از بعضی مسائل غافل می‌شوند.
تکلیف حضور تارتار در نشست مطبوعاتی پیش از بازی چه می‌شود؟ آیا سازمان لیگ جریمه‌ای برای او در نظر می‌گیرد؟
 باید این موضوع بررسی شود و اگر به این نتیجه برسیم که سهوی نبوده، درباره جریمه مهدی تارتار تصمیم می‌گیریم.
در هفته‌ای که گذشت برخی بازیکنان قدیمی مثل امیرحسین صادقی یا فرزاد حاتمی اتهام‌هایی را متوجه مهدی تارتار و مجتبی حسینی کرده‌اند. سازمان لیگ تصمیمی برای برخورد با این موارد ندارد؟
 ببینید واقعیت این است که این قضایا در حد موضوعات سکو و هواداری است. در حد معقولش هم همیشه بوده و خواسته‌ام واقعاً این است که پیشکسوتان محترم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وارد این فضا نشوند. چون این اتفاقات به تیم خودشان هم استرس وارد خواهد کرد و توصیه می‌کنم این حرف‌ها در حد همین کری‌خوانی‌ها بماند.
آیا شما این اتهام‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهید؟
 واقعیت این است که شخصیت همه فوتبالیست‌ها و مربیان ما اینقدر قابل احترام است که بهتر است اصلاً به این موارد فکر نکنیم و درباره‌اش حرفی نزنیم.
درباره صحبت‌هایی که درباره پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر و احتمال تغییر امتیازها مطرح می‌شود، چه نظری دارید؟
 این دیگر یک بحث کاملاً حقوقی است و من ترجیح می‌دهم هیچ اظهارنظری درباره‌اش نداشته باشم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های مشهد را مطرح کرده‌اند، این موضوع بار دیگر باعث دردسر فدراسیون نمی‌شود؟ آیا شما در ورزشگاه امام رضا(ع) پذیرای زنان خواهید بود؟
 برای میزبانی از زنان ما تا کنون فقط ورزشگاه آزادی را آماده کرده‌ایم. باید به مرور ورزشگاه‌های دیگر را هم آماده کنیم. این خیلی خوب است که مسئولان مختلف از جانب ارگان خود درباره این موضوع صحبت کنند و مطمئناً صحبت آقای کلهر هم در این رابطه بوده که از نظر وزارت ورزش مشکلی برای حضور زنان نیست اما من هم از جانب سازمان لیگ درباره زیرساخت‌های ورزشگاه می‌گویم که در مشهد این زیرساخت‌ها هنوز آماده نیست.
درباره همکاری باشگاه‌ها با تیم امید چه تصمیمی گرفته شد؟
 تیم امید بازیکنان را همزمان با دو هفته پایانی لیگ می‌خواهد و ما هنوز منتظریم تا حساسیت‌ بازی‌ها را در این هفته‌ها بسنجیم و درباره این موضوع تصمیم مناسبی بگیریم.

Page Generated in 0.0062 sec