printlogo


کد خبر: 246405تاریخ: 1401/2/20 00:00
سوژه

پیشکسوتان استقلال به مجیدی
هیچ تیمی را دست‌کم نگیر
استقلال بعد از بازی با شهرخودرو به ترتیب مقابل فولاد، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و در نهایت نفت مسجد سلیمان قرار خواهد گرفت. دیدارهایی که در تعیین قهرمان لیگ بسیار مهم است و چنانچه آبی‌ها بتوانند امتیازات لازم را در این میادین به دست آورند، قهرمان لیگ خواهند شد. استقلال اما برای رسیدن به این مهم نیازمند عزمی جدی در بازی‌های باقی مانده است و اگر رقبایش را دست‌کم بگیرد با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد. این موضوع را بسیاری از پیشکسوتان استقلال به فرهاد مجیدی یادآور شده‌اند و از سرمربی استقلال خواسته‌اند حربه‌ای بیندیشد که تیمش در تمام بازی‌های باقی مانده به برتری برسد. با توجه به اینکه پرسپولیس سایه به سایه استقلال حرکت می‌کند، کاهش انگیزه درون تیمی در استقلال مشکلات این تیم را دوچندان خواهد کرد و چه بسا قهرمانی لیگ به ساده‌ترین شکل ممکن از کف برود. بدون شک اگر تیم مجیدی چه در بازی‌های بیرون خانه و چه در بازی‌های خانگی با تمام قوا وارد عرصه مبارزه شود، رسیدن به جام قهرمانی دور از ذهن نخواهد بود. البته به نظر می‌رسد بازی با فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک بسیار چالش آفرین باشد چرا که نگاه تیم رقیب نیز به استراتژی مربیان استقلالی این دو تیم خواهد بود و انتظارات بسیاری وجود دارد که فولاد و آلومینیوم اراک با مربیگری نکونام و رحمتی با انگیزه کامل مقابل استقلال قرار بگیرند و هرگز نگاهی درجه دو به نبرد با استقلال نداشته باشند.
 
 
 بالا بردن روحیه بازیکنان به سبک حسینی
حسینی در بازی با شهر خودرو محروم بود و جای خود را به رضایی داد. کاپیتان استقلال اما قبل از شروع بازی با گذاشتن پستی برای هم تیمی‌های خود آرزوی موفقیت کرد تا به این نحو به آنها روحیه دهد. سیدحسین حسینی که تاکنون ۱۵ بار در لیگ برتر کلین شیت کرده در فصل جاری به‌دنبال ثبت رکورد جدیدی برای خود است. گلر اول استقلال اما نتوانست در نقش‌جهان دروازه‌اش را بسته نگه دارد و همین مسأله باعث شد تا کار او برای ثبت رکورد بیشترین تعداد کلین شیت در لیگ ۱۶ تیمی سخت شود. حالا و با توجه‌ به محرومیت حسینی در بازی با شهرخودرو، او در چهار هفته پایانی فرصت دارد تا با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش، بتواند از رکورد تاریخی سنگربان پرسپولیس عبور کند. اتفاقی که رخ‌دادن آن برای سیدحسین بسیار سخت به نظر می‌رسد. تاکنون رکورددار کلین شیت در یک‌فصل از رقابت‌های لیگ برتر سیدمهدی رحمتی است. سنگربان سابق استقلال در لیگ دوازدهم و در روزهایی که لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شد، توانست در ۳۴ مسابقه، ۲۱ کلین شیت را از خود به‌جای بگذارد و هرچند با تعداد بازی‌های بیشتر، اما رحمتی رکورددار بیشترین تعداد کلین شیت در یک‌فصل از رقابت‌های لیگ برتر است. حسینی به نظر نمی‌تواند رکورد رحمتی را بشکند اما گلر استقلال می‌تواند پرچم آبی‌ها را در ثبت یک رکورد جدید بالا ببرد.
 
 
شاید بازیکن آفریقایی در این مدت چند بازی ملی اضافه کرده!
داستان طنز گل گهر در اردوی استقلال
استقلال پس از برگزاری بازی رفت مقابل گل گهر سیرجان از این باشگاه به خاطر استفاده از یک بازیکن غیرمجاز آفریقایی شکایت کرد و مدعی شد این فوتبالیست که بانیاما نام داشت، شرایط لازم برای حضور در لیگ برتر ایران را احراز نکرده بود ولی باشگاه گل‌گهر بدون توجه به این مسأله، او را به ایران آورد و با این فوتبالیست قرارداد بست.
در همان مقطع استقلالی‌ها روی شکایت خود به این مسأله اشاره کردند که بازیکن گل‌گهر که اهل کشور گابن بود تعداد بازیهای ملی لازم جهت رسیدن به استانداردهای مورد نظر سازمان لیگ را در کارنامه ندارد و در نهایت هم باشگاه گل‌گهر به خاطر همین شکایت محکوم شد تا نه تنها در بازی برابر استقلال بازنده شود بلکه با حکم کمیته‌های انضباطی و استیناف مسابقات خود برابر سپاهان و پیکان را هم واگذار کند اما حالا دوباره پرونده مذکور به جریان افتاده و قرار است کمیته استیناف مدارک را مجدداً بررسی کند. بازیکنان استقلال دیروز قبل از صرف ناهار در این رابطه با هم صحبت می‌کردند و به شوخی می‌گفتند:
شاید فوتبالیست آفریقایی گل‌گهر طی همین مدت که پرونده در جریان بود، چند بازی ملی انجام داده و می‌خواهد با استفاده از همین روش موجب بخشودگی باشگاهش شود! 
 
 
 پیغام مدیران باشگاه برای فرهاد
مشکل مالی برای جذب بازیکن نداریم
 شرایط لیگ حساس شده، بازار تهمت و افتراء داغ داغ است، در این میان هم، تیم‌هایی که خودشان را مستعد رسیدن به سکوی قهرمانی می‌دانند سعی می‌کنند تا هر طور شده رقیب را از دایره رقابت خارج کنند؛ هر چند که تیم استقلال بیشتر از رقبا خودش را به جام نزدیک می‌بیند و نمی‌خواهد امسال قهرمانی به تیم دیگری برسد. چهار هفته هیجانی و داغ نیز این شور رسیدن به سکو را بیشتر هم خواهد کرد. فرهاد که در دوران بازی محبوب ویژه هواداران بود در فصل جاری هم توانسته در قامت مربی محبوبیت خود را بیشتر کند و اگر قهرمان شود؛ قطعاً جایگاه خاصی نزد هواداران پیدا می‌کند و از همین حالا سرمربی بعدی تیم استقلال خواهد بود؛ حال با فرض اینکه فرهاد قهرمان شده باید این نکته را یادآور شد که مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند در صورت قهرمانی هیچ مشکلی برای جذب بازیکنان مد نظر فرهاد ندارند. در فصول گذشته استقلال در فصل نقل و انتقالات قافیه را به رقبا می‌باخت و چون بازیکنان زیادی را نیز در این فصل از دست می‌داد؛ با مشکل مواجه می‌شد! اما از همین حالا وعده مدیران استقلال مبنی بر اینکه هیچ مشکلی از بابت پول در نقل و انتقالات ندارند، می‌تواند چپ استقلال را برای خرید بازیکنان مورد نظر خود پر کند.
 اینها همه منوط به قهرمانی استقلال است اما اگر این تیم نتواند برسکوی قهرمانی بایستد؛ شرایطش کاملاً فرق می‌کند و بعید است فرهاد در این تیم بماند چه برسد به اینکه بخواهد به آجورلو لیست بدهد.
 
 
تهدید جدی علیه استقلال
درانتظارتوافق استقلال با فرشید باقری
شکایتی که فرشید باقری، بازیکن سابق استقلال بابت دریافت مطالبات خود داشته همچنان به قوت خود باقی است و این بازیکن از طریق وکیل خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده که مسئولان در کنفدراسیون فوتبال آسیا پیرامون وضعیت مالی باقری با باشگاه استقلال توضیحاتی خواسته‌اند که خبر این ماجرا تأیید هم شده است. بدون شک اگر تا زمان اعلام شده باشگاه استقلال نتواند با فرشید باقری تسویه حساب کند، آنگاه پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته خواهد شد. در همین راستا مسئولان در کمیته تعیین وضعیت آخرین توصیه‌ها را به باشگاه استقلال داشته‌اند تا هرچه زودتر پرونده بدهی به باقری را ببندند که باشگاه استقلال تا امروز هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است. بدون شک اگر سران باشگاه استقلال می‌خواهند در نقل و انتقالات تابستانی با حکمی علیه خود مواجه نشوند و به راحتی بتوانند در بازار فعالیت کنند باید به سرعت در راستای پرداخت مطالبات باقری و دیگر بازیکنان خود قدم بردارند تا مشکلی آنها را تهدید نکند. هواداران استقلال نیز منتظرند باشگاه استقلال به سرعت در این راستا قدم برداشته و نگرانی را از آنها دور کند.

 


Page Generated in 0.0057 sec