printlogo


کد خبر: 246393تاریخ: 1401/2/20 00:00
ادامه شگفتی‌سازی‌‌‌های نوجوان اسپانیایی با فتح تنیس آزاد مادرید
آلکاراس، بدون توقف تا اوج

کارلوس آلکاراس، نوجوان اسپانیایی، یک هفته به یاد ماندنی دیگر را با پیروزی مقابل الکساندر زورف در 2 ست‌ متوالی در روز یکشنبه پشت سر گذاشت تا برنده مسابقات آزاد مادرید شود و دومین بازیکن جوانی باشد که دو عنوان مسترز 1000 را کسب کرده است. پیروزی راحت 6-3، 6-1 این نوجوان اسپانیایی مقابل تنیسور سید دوم رقابت‌ها در دنباله شگفتی‌سازی‌های قبلی او با پیروزی مقابل هموطنش رافائل نادال در مرحله یک چهارم نهایی و نواک جوکوویچ، مرد شماره یک جهان در نیمه‌نهایی بود. آلکاراس پس از بازی گفت: «سال گذشته برای اولین بار این افتخار را تجربه و مقابل بهترین بازیکنان بازی کردم. آن سال در مسابقات مسترز1000 بازی کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. الان اما اوضاع فرق کرده است و من با این اطمینان که هر لحظه می‌توانم برنده شوم، به زمین می‌روم و می‌دانم می‌توانم پیروز باشم.»
آلکاراس پس از نادال که سال 2005 فاتح رقابت‌های مونت کارلو و رم شد، حالا جوان‌ترین قهرمان در تاریخ رقابت‌های تنیس آزاد مادرید و دومین قهرمان جوان مسابقات مسترز 1000 است. این بازیکن 19 ساله گفت: «این احساس عالی است که بتوانیم این بازیکنان بزرگ را شکست دهیم. شکست دادن دو تا از بهترین بازیکنان تاریخ و سپس زورف، شماره 3 جهان. او بازیکن بزرگی است. می‌توانم بگویم این بهترین هفته زندگی من است.»
این هفتمین پیروزی متوالی آلکاراس برابر یکی از 10 بازیکن برتر رده‌بندی جهانی و چهارمین عنوان قهرمانی او بود. او همچنین با 28 برد، یک برد بیشتر از استفانوس سیتسیپاس، در این فصل از مسابقات تنیس، بیشترین تعداد پیروزی را کسب کرده است.
زورف اما با قبول شکست برابر آلکاراس در تلاش برای کسب دومین قهرمانی متوالی‌‌اش در رقابت‌های تنیس آزاد مادرید ناکام ماند. او بعد از بازی از آلکاراس تمجید کرد و خطاب به او گفت: «در حال حاضر تو بهترین بازیکن جهان هستی. با وجود اینکه فقط 5 سال است که وارد این رشته شده‌ای، همه ما را شکست داده‌ای. برای تنیس بسیار عالی است که ما یک فوق ستاره جدید داریم که می‌خواهد گرند اسلم‌های زیادی را ببرد و قرار است شماره یک جهان شود و بارها قهرمان این تورنمنت خواهد شد.»
آلکاراس اوایل امسال اولین تورنمنت مسترز1000 خود را در میامی فتح کرد. او پس از آن در ریودوژانیرو و بارسلونا هم قهرمان شده بود. اولین عنوان قهرمانی حرفه‌ای او اما سال گذشته رقم خورد. نوجوان اسپانیایی در این فصل تنها سه بار باخته که برابر سباستین کردا در مونت کارلو، نادال در ایندین ولز و متئو برتینی در مسابقات آزاد استرالیا رقم خورد.
در مادرید اما او نمایش‌هایی بی‌نقص را ارائه کرد. او با وجود برد طولانی سه ستی مقابل نادال و جوکوویچ، انرژی بالای خود را از ابتدای مبارزه‌اش مقابل زورف حفظ کرد و در تمام طول مسابقه کنترل بازی را در دست داشت.
آلکاراس ادامه داد:«من 19 ساله هستم و فکر می‌کنم برایم مهم‌تر از هر چیز این است که بتوانم مسابقات طولانی و سخت را پشت سر هم انجام دهم. از نظر بدنی احساس خوبی دارم. تماشای رافا نادال در حال بلند کردن این جام به من قدرت زیادی داد تا برای این لحظه سخت کار کنم. این یک لحظه عالی برای من است. این اولین تورنمنتی است که تماشا کردم، بنابراین بالا بردن جام امروز بسیار احساسی است.»

Page Generated in 0.0050 sec