printlogo


کد خبر: 246389تاریخ: 1401/2/20 00:00
خروج مردان پپ از شوک اروپا
سیتی، متحد و پرانگیزه

منچسترسیتی با نمایشی برتر مقابل نیوکاسل در اتحاد به صدر جدول لیگ برتر بازگشت. شاگردان پپ گواردیولا بازی را سراپا هجومی آغاز کردند اما 18 دقیقه طول کشید تا آنها راه رسیدن به دروازه حریف را پیدا کنند. ارزش کمی صبر کردن را داشت تا پاس زیبای ایلکای گوندوغان به ژائو کانسلو و موقعیت‌سازی مدافع پرتغالی برای رحیم استرلینگ را ببینیم.
 ستاره انگلیسی نگذاشت این موقعیت از دستش برود و از فاصله نزدیک گلزنی کرد تا نگرانی تماشاگران حاضر در ورزشگاه اتحاد از بابت از دست دادن افزایش اختلاف با لیورپول رده دومی فروکش کند. پس از او آیمریک لاپورته درست قبل از نیمه دوم با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف، مارتین دوبروکا، برتری سیتی را دو برابر کرد. در ادامه رودری، فیل و استرلینگ برای دومین بار گل‌های بعدی سیتی را هم به ثمر رساندند.
با پیروزی سیتی برابر نیوکاسل بسیاری از هواداران نفس راحتی کشیدند. آنها نگران آن بودند که شاگردان گواردیولا پس از شکست مقابل رئال مادرید و فشاری که از سمت لیورپول به خاطر صعود تیم مرسی‌ساید به صدر جدول احساس می‌کردند، نتوانند بهترین بازی خودشان را برابر نیوکاسل ارائه کنند. نمایش آنها برابر تیم ادی هو نشان داد دلیلی وجود ندارد که تیمی در چهار فصل گذشته سه بار قهرمان لیگ برتر شده، امسال نتواند از قهرمانی‌اش دفاع کند.
سیتی مانند یک تیم متحد و برای اثبات قدرتش بازی کرد. زمانی که سیتی سه گل برتری داشت، هواداران آسوده‌خاطر از کسب پیروزی دیگر شروع به سر دادن شعار «قهرمانان، قهرمانان، اوله اوله» کردند. این پیروزی باعث ایجاد اختلاف سه امتیازی میان سیتی و لیورپول یورگن کلوپ شد و برای هر دو تیم فقط سه بازی باقی مانده است.
 لیورپول اکنون سرنوشت قهرمانی را محکم در دستان سیتی می‌بیند. سیتی با این پیروزی از درد حذف از اروپا در بازی دراماتیک مقابل رئال مادرید را کاست و نشان داد اجازه نداده خماری آن بازی روی دیگر مأموریتش تأثیر منفی بگذارد. این تیم حالا تا قهرمانی به اندازه کسب 7 امتیاز از سه بازی بعدی‌اش به ترتیب در خانه ولورهمپتون، در خانه وستهام و در اتحاد برابر استون‌ویلا فاصله دارد. این در حالی است که لیورپول در سه بازی آخرش به ترتیب میهمان استون ویلا و ساوتهمپتون و میزبان ولورهمپتون خواهد بود.

Page Generated in 0.0050 sec