printlogo


کد خبر: 246339تاریخ: 1401/2/19 00:00
خبر

استقلال همچنان پیگیر قرارداد رافائل
 استقلال اسفند ماه پارسال دچار بحران در خط دفاعی خود شد چون سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از این تیم جدا شدند و آبی‌ها در کوران مسابقات دو نفر از بهترین عناصر تدافعی خودشان را از دست دادند به همین خاطر فرهاد مجیدی در یک اقدام ضربتی رافائل سیلوا مدافع برزیلی که سابقه حضور در لیگ برتر عربستان را هم دارد به جمع بازیکنان خود اضافه کرد. بازیکنی که طی همان  چند بازی انجام داده برای استقلالی‌ها نشان داد الفبای فوتبال را به خوبی می‌داند و به همین خاطر فرهاد مجیدی دنبال تمدید قرارداد او برای فصل آینده است. رافائل فقط تا پایان همین فصل با استقلالی‌ها قرارداد بسته و ظاهراً می‌خواهد دوباره شرایط حضورش در تیم‌های عربی فراهم شود ولی سرمربی استقلال دنبال آن است تا این مدافع را برای فصل آینده نیز حفظ کند و پیگیری‌ها جهت تحقق این امر همچنان ادامه دارد. مجیدی به خوبی می‌داند که نمی‌تواند روی احتمال بازگشت یزدانی و مرادمند ریسک کند به همین خاطر نمی‌خواهد رافائل را در چنین موقعیتی از دست بدهد.
 
 
طلسم 60 روزه برای رسیدن به پیروزی
آخرین برد استقلال در همه رقابت‌ها به حدود 60 روز قبل و بازی با صنعت نفت آبادان بر می‌گردد که آبی پوشان با تک گل حسین‌زاده به پیروزی رسیدند. بعد از آن بازی صدرنشین لیگ در چهار بازی نتیجه تساوی کسب کرد (3 بازی در لیگ، یک بازی در جام حذفی).
استقلالی‌ها در طول این فصل یک بار دیگر هم دچار بحران تساوی‌ها شده بودند. شاگردان مجیدی از هفته چهارم تا هشتم با تیم‌های فجر، نساجی، گل‌گهر، صنعت نفت و پرسپولیس مساوی کردند که البته رأی کمیته انضباطی نتیجه بازی با گل‌گهر را به نفع آبی پوشان تغییر داد و بازی را 3-0 به نفع این تیم اعلام کرد.
استقلالی‌ها خوب می‌دانند اختلاف چهار امتیازی نسبت به تیم دوم در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ حاشیه امنی برای آنها محسوب نمی‌شود و باید در بازی دشوار مقابل شهرخودرو به پیروزی برسند تا روند تساوی‌ها و ناکامی‌های اخیر را پاره کنند. آیا استقلال موفق به انجام این مهم خواهد شد؟!
 
 
دفاع مصطفوی از عملکرد استقلال:
همیشه شایسته پیروزی بودیم
در غیاب فرهاد مجیدی که گفته شد به‌دلیل کسالت به نشست خبری قبل از بازی با شهرخودرو نرفته، صالح مصطفوی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. مربی استقلال در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «درست است که شهرخودرو تیم قعرنشین جدول است ولی در بازی‌های اخیرش نتایج خوبی گرفته است و موقعیت‌های زیادی خلق کرده است. ما به همراه کادرفنی این تیم را آنالیز و نقاط مختلف این تیم را بررسی کرده‌ و روی نقاط ضعف این تیم تمرین کرده‌ایم. تیم ما برای مقابله با شهرخودرو کاملاً آماده است.» مصطفوی در ادامه صحبت‌هایش به دفاع از عملکرد استقلال در هفته‌های اخیر پرداخت: «تیم ما در سه بازی اخیرش با پرسپولیس، پیکان و سپاهان بازی داشته است. در بازی با پرسپولیس یک بازی فوق‌العاده خوبی را بازیکنان ارائه دادند. کاملاً شایسته پیروزی بودیم. در بازی با پیکان به نظرم اگر تیم ما ۱۰ نفره نمی‌شد، می‌توانستیم برنده بازی شویم. در بازی با سپاهان هم در زمین حریف بازیکنان ما بازی خیلی خوبی را ارائه دادند و همان‌طور که آقای مجیدی گفته بودند، اگر کمی خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و برای هر بازی اهداف خودمان را داریم و به نظر من بازیکنان استقلال در اکثر بازی‌های این فصل شایسته پیروزی بودند. در همه بازی‌ها برای برد وارد زمین می‌شویم.» مصطفوی مدعی شد که همه بازیکنان استقلال در اوج روحیه هستند: «تیم ما بازیکنان بسیار خوبی دارد و همه بازیکنان پرانگیزه و پرتوان تمرین و بازی می‌کنند. اینقدر روحیه و انگیزه بازیکنان بالاست که کادرفنی از آنها روحیه می‌گیرد. عملکرد بازیکنان باعث امیدواری ما شده و من مطمئنم که در بازی‌های آینده به عملکرد درخشان خود ادامه می‌دهند.»

 


Page Generated in 0.0045 sec