printlogo


کد خبر: 246301تاریخ: 1401/2/18 00:00
رکــــورد تــــــازه آبــــــی

1 *فرهاد مجیدی با تساوی مقابل سپاهان توانست رکورد پروین در فوتبال ایران را بشکند. پیش از این علی پروین در جام آزادگان با ۲۴ بازی متوالی بدون شکست روی نیمکت پرسپولیس در این زمینه رکورددار بود اما با تساوی استقلال مقابل سپاهان فرهاد مجیدی رکورد علی پروین را شکست و به مربی‌ای در تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد که ۲۵ هفته متوالی طعم شکست را نچشیده. سرمربی استقلال همچنین پیش از این در لیگ برتر رکورد امیر قلعه‌نویی با سپاهان را شکسته بود. همچنین کسب 57 امتیاز تا پایان هفته بیست‌وپنجم بهترین عملکرد استقلال در تاریخ لیگ برتر است.

2 *استقلال در 3 هفته اخیر رنگ پیروزی در لیگ برتر را ندیده و به 3 تساوی دست یافته است. اگرچه این تیم همچنان رکورد تحسین‌برانگیز شکست‌ناپذیری خود را در این فصل حفظ کرده اما نکته عجیب پیروز نشدن صدرنشین لیگ در 3 هفته اخیر است. آخرین برد آبی‌ها در هفته 22 مقابل نفت آبادان در تهران رقم خورد و این تیم به ترتیب در 3 هفته اخیر مقابل پرسپولیس، پیکان و سپاهان مساوی کرده است. جالب اینکه آخرین تیمی که استقلال را در لیگ برتر شکست داده، سپاهان است.

3 *سپاهان با 16 باخت در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از استقلال نباخته است.

استقلال هم در طول تاریخ خود در تمام رقابت‌ها، ۲۹ بار مغلوب سپاهان شده و هیچ تیمی بیشتر از سپاهان بر استقلال غلبه نکرده.

 در 12 مصاف قبلی دو تیم در تمام رقابت‌ها، 2 بازی مساوی شده.
 سپاهان با دریافت 53 گل از استقلال در لیگ برتر از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است. حسین حسینی با خوردن 11 گل از سپاهان، بیش از هر تیمی از این تیم گل خورده است.
 
4 *رشید مظاهری گلر سابق استقلال که در نیم‌فصل پیراهن سپاهان را بر تن کرده، سوژه مهم این بازی بود که با توجه به مصاحبه‌ها و کنایه‌هایش به سرمربی استقلال برای این بازی انگیزه مضاعفی داشت اما مظاهری در این بازی نتوانست کلین‌شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد تا روند گل خوردن‌های او در ترکیب سپاهان ادامه داشته باشد. 
این دروازه‌بان در ۹ بازی اخیر سپاهان در تمام رقابت‌ها، تنها یک کلین‌شیت داشت و در برابر استقلال نیز نتوانست کلین شیت کند و دروازه‌اش دوباره باز شد.
 

Page Generated in 0.0049 sec