printlogo


کد خبر: 246300تاریخ: 1401/2/18 00:00
دستاورد سفر به اصفهان؛ نتیجه خوب، عملکرد متوسط
عیب یابی سپاهان برای استقلال

آرمن ساروخانیان     
 
استقلال هرچند در اصفهان دو امتیاز از دست داد، ولی نمی‌توان تساوی خارج از خانه مقابل سپاهان را نتیجه بدی برای صدرنشین لیگ دانست. فاصله 6 امتیازی استقلال با پرسپولیس و برتری در بازی‌های رو در رو به این تیم اجازه می‌داد که در سه بازی از 6 بازی باقی‌مانده به تساوی برسد تا حتی در صورت پیروزی شاگردان گل‌محمدی در تمام بازی‌ها قهرمان شود. بازی با سپاهان روی کاغذ سخت‌ترین بازی استقلال بود و این تیم هنوز می‌تواند با سه برد و دو تساوی جام را بالای سر ببرد.
از وجه امتیازی بازی که بگذریم، سپاهان معیار خوبی بود تا بتوان کیفیت استقلال را پیش از پنج بازی‌ باقی‌مانده سنجید. پیش‌بینی می‌شد که سپاهان بعد از 6 بازی فشرده در لیگ قهرمانان آسیا خسته باشد، ولی از طرف دیگر استقلال هم 23 روز بازی نکرده بود و از شرایط مسابقه فاصله داشت. تعطیلی طولانی مسابقات عاملی شده بود تا ریتم بازی استقلال در دقایقی از بازی بیفتد و بازیکنان هماهنگی قبلی را نداشته باشند.
دروازه استقلال در این بازی فقط یک بار باز شد، ولی سپاهان چند فرصت‌ خوب دیگر هم داشت و این می‌تواند برای کادر فنی نگران‌کننده باشد. بازگشت رافائل سیلوا می‌تواند ساختار دفاعی استقلال را تقویت کند و البته هیچکدام از حریفان باقی‌مانده قدرت خط حمله سپاهان را ندارند.
خط حمله استقلال هم در این بازی آنقدر زهردار نبود که خیال کادر فنی را برای بازی‌های حساس بعدی آسوده کند. یامگا، بهترین گلزن این فصل استقلال در چهار بازی اخیر تیمش در لیگ گلی نزده و مدافعان سپاهان همیشه با پوشش کافی نزدیک مهاجم فرانسوی بازی می‌کردند. یارگیری فشرده با یامگا فضای خوبی برای بقیه مهره‌های تهاجمی استقلال ساخته بود، ولی آنها نتوانستند از آن استفاده کننده و تک گل این تیم هم روی قدرت سرزنی دانشگر مدافع زده شد. ژستد در بازگشت به ترکیب اصلی بیشتر نقش توپ‌ساز را داشت و یک فرصت عالی را از دست داد. حسین‌زاده بیشتر مجبور بود برای کمک به خط میانی عقب بنشیند و کمتر در موقعیت گل قرار گرفت. سلمانی، سازنده تک‌گل استقلال یک فرصت خوب گل داشت و آمانوف اصلاً به بازی نرفت. مطهری هم در دقایق کوتاه حضورش نتوانست گره‌ای از بازی باز کند.
انتظار می‌رود که استقلال در بازی خانگی مقابل شهر‌خودروی ته جدولی با نفرات بیشتری حمله کند و فرصت‌های بیشتری داشته باشد، ولی مهاجمان این تیم هم باید فرصت‌طلب و بی‌رحم باشند. بازی فردا نشان خواهد داد که استقلال چقدر توانسته به شرایط مسابقه برگردد و کادر فنی چقدر توانسته مشکلات تیمش در دفاع و حمله را برطرف کند. سه امتیاز این بازی کمک می‌کند که استقلال با فاصله مطمئن نسبت به پرسپولیس برای بازی سخت با فولاد در اهواز آماده شود، همان هفته‌ای که پرسپولیس هم بازی سختی با سپاهان دارد. شاید بعد از بازی‌های هفته بیست و هفتم با اطمینان بیشتری بتوان درباره معادله قهرمانی لیگ صحبت کرد.

Page Generated in 0.0051 sec