printlogo


کد خبر: 246286تاریخ: 1401/2/18 00:00
فتیله پیچ

مسابقات کشتی آزاد جام تختی
امریکا به ایران نمی‌آید؟
امریکا هنوز به دعوت ایران برای حضور در جام تختی پاسخ نداده است. مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و برای این مسابقات فدراسیون کشتی از تیم ملی کشتی آزاد امریکا دعوت کرده اما هنوز جوابی از سوی امریکا به دعوت ایران ارائه نشده است. محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی در این‌باره گفت:«فدراسیون کشتی از تیم امریکا برای حضور در این رویداد دعوت رسمی کرده است اما تا این لحظه فدراسیون کشتی امریکا پاسخی به دعوت ایران برای حضور یا حضور پیدا نکردن در این رقابت‌ها نداده است.» سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد:«این رقابت‌ها در خرداد ماه در مازندران برگزار می‌شود و هنوز فرصت برای اعلام نظر امریکا دراین‌ باره وجود دارد.» این در حالی است که سال گذشته تیم ملی ایران برای برگزاری یک مسابقه دوستانه قصد سفر به امریکا را داشت که به دلیل صادر نشدن ویزا برای تمامی اعضای تیم ایران، این سفر لغو شد اما حواشی و سر و صدای زیادی را به وجود آورد.  
 
 
برنامه‌های بوکس بعد از تعویق بازی‌های آسیایی
برگزاری اردوی مشترک برای قهرمانی آسیا
با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی، تیم ملی بوکس برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود. در حالی که قرار بود رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شهریور ماه سال جاری برگزار شود، شورای المپیک آسیا از به تعویق افتادن یکساله این مسابقات خبر داد؛ اتفاقی که برنامه فدراسیون‌های ورزشی کشورهای 
شرکت کننده را به طورکامل تحت تأثیر قرار داد. تیم ملی بوکس  یکی از رشته‌های مهم برای حضور در این بازی‌ها بود اما حالا با تغییراتی در برنامه‌ریزی روبه‌رو شده و بر اساس تصمیم جدید این تیم باید خودش را برای حضور در قهرمانی آسیا آماده کند. تیم ملی بوکس برای حضور هر چه بهتر در بازی‌های آسیایی به دنبال برگزاری اردوی مشترک با برخی از کشورها بود که حالا با تعویق بازی‌های آسیایی قرار شده که برنامه برگزاری اردوهای مشترک برای حضور در قهرمانی آسیا ادامه پیدا کند.
 
 
لیگ الماس دوومیدانی در چین هم لغو شد
معرفی لهستان به عنوان میزبان جدید
لیگ الماس دوومیدانی که قرار بود در چین برگزار شود به لهستان منتقل شد. بعد از لغو بازی‌های آسیای ۲۰۲۰ و چند رویداد دیگر، میزبانی لیگ الماس دوومیدانی نیز از چین گرفته شد. روز جمعه، بازی‌های دانشگاه‌های جهان (یونیورسیاد) که قرار بود ماه آینده در شهر چنگدو در جنوب غربی چین برگزار شود، به تعویق افتاد و همچنین  بازی‌های آسیایی جوانان در شانتو لغو شد. برگزارکنندگان رقابت‌های لیگ الماس دوومیدانی در بیانیه‌ای اعلام کردند:«تقویم این رقابت‌ها  تغییر کرده است. بر این اساس بازی‌هایی که قرار بود در چین برگزار شود، در این کشور برگزار نخواهد شد و میزبانی این دوره از رقابت‌ها از چین گرفته شد و قرار است به جای چین، لهستان میزبان شود. فصل جدید از ۱۳ مه در دوحه آغاز می‌شود و در ۷ و ۸ سپتامبر در زوریخ به پایان می‌‍رسد.

 


Page Generated in 0.0056 sec