printlogo


کد خبر: 246282تاریخ: 1401/2/18 00:00
معافیت بی‌معافیت!

یکی دیگر از مزیت‌های بازی‌های آسیایی علاوه بر پاداش مالی یا حضور در یک رویداد مهم و اغلب سطح بالا، تمهیدات دیگری است که برای مدال‌آوران این بازی‌ها در نظر گرفته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قهرمانی بازی‌های آسیایی برای ورزشکاران جوان، کسب معافیت از خدمت سربازی است. این اتفاق در ادوار اخیر، تبدیل به یکی از مزیت‌های اصلی حضور در این بازی‌ها شده بود، به خصوص برای رشته‌ها و نفراتی بود که جایگاه قابل قبولی داشتند و مدال‌ و حتی طلایشان تا حدود زیادی قطعی بود.
به عنوان مثال یکی از المان‌های اصلی اعزام نفرات والیبال و بسکتبال در دوره گذشته، کسب معافیت برای ورزشکاران جوان این دو تیم بود که می‌توانست بار سنگینی را از دوش آنها بردارد. البته که در نهایت والیبالیست‌ها معاف شدند و بسکتبالیست‌ها با باخت در فینال، ناکام از جاکارتا برگشتند.
حالا با توجه به تعویق بازی‌های 2022 هانگژو و البته احتمال لغو کامل آن، نقشه‌ چهره‌های جدیدی که به دنبال کسب معافیت بودند، نقش بر آب شده. چهره‌هایی مانند بردیا سعادت و چندین بازیکن دیگر در والیبال و رشته‌های دیگر که امیدوار بودند بتوانند با قهرمانی بازی‌های آسیایی حکم معافیت بگیرند اما حالا با یک تصمیم، تمام برنامه‌هایشان به هم ریخته است.

Page Generated in 0.0045 sec