printlogo


کد خبر: 246280تاریخ: 1401/2/18 00:00
سوژه

 حمایت رئیس AFC از اینفانتینو
 برای انتخابات بعدی ریاست فیفا
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت خود را از رئیس فیفا به‌عنوان سکاندار مهم‌ترین ساختار فوتبالی جهان اعلام کرد.
شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه در نشست دیروز (شنبه) کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از فدراسیون‌های فوتبال عربستان، ویتنام، تایلند و مالزی برای میزبانی موفق از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 تشکر کرد.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از حمایت همه‌ جانبه AFC از رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای انتخابات سال 2023 خبر داد.
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید: «خانواده فوتبال آسیا از انتخاب مجدد جانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس فیفا حمایت می‌کند. به اینفانتینو اطمینان می‌دهم که همه ما با اتحاد پشت نامزدی او می‌ایستیم. وی در دوره‌ای که شاهد بحرانی عمیق بودیم، رهبری الهام‌بخشی برای فوتبال آسیا و جهان داشت و به‌خاطر حمایت استوار از خانواده فوتبال آسیا از اینفانتینو تشکر می‌کنیم.»
انتخابات بعدی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال در هفتاد و سومین کنگره فیفا در سال 2023 برگزار می‌شود که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.
 
 
 واکنش عضو هیأت رئیسه فوتبال به پرتاب قندان!
بهرام رضاییان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، درباره شایعات متعددی که پیرامون اختلاف برخی اعضای هیأت مدیره بر سر مسائل مختلف پیش آمده، می‌گوید: «اختلاف در هر جمعی وجود دارد اما مسأله مهم این است که با این اختلاف چگونه برخورد می‌کنیم و به دنبال چه خروجی و نتیجه‌ای هستیم.»
او درباره اینکه گفته می‌شود در یکی از جلسات میرشاد ماجدی قندان پرتاب کرده، تأکید می‌کند: «شایعه بسیار ناپسند و زشتی در خصوص پرتاب کردن قندان در یکی از جلسات مطرح شد که باید بگویم این ادعا دروغ بود و سایر اعضا هم می‌توانند در این خصوص شهادت بدهند.»
رضاییان می‌گوید: «در این شرایط اولویت همه ما تیم ملی فوتبال بزرگسالان است که خدا را شکر با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته و با هماهنگی سرمربی تیم ملی برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری اردوهای آماده‌سازی و دیدارهای تدارکاتی در حال انجام و پیگیری نهایی است. وظیفه اعضای هیأت رئیسه این بود که در این شرایط بحرانی هر کسی یک بخشی از کار را بگیرد و به سرپرست فدراسیون کمک کند تا وضعیت را سامان ببخشیم نه اینکه خودمان مشکل‌ساز باشیم. من عمیقاً امیدوارم این فضا تغییر کند و فدراسیون و هیأت رئیسه در مسیر درست خودش حرکت کند.»
 
 
 یا در مرکز ملی فوتبال اردو می‌زنیم یا کشور خارجی
جباری: اولویت با تیم امید است
بعد از جدایی محمد محمدی از تیم امید، غلامرضا جباری سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، به عنوان سرپرست موقت تیم امید معرفی شده است.
غلامرضا جباری، درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم امید می‌گوید: «در حال حاضر دو گزینه پیش‌رو داریم. گزینه اول این است که یک هفته مانده به اعزام یعنی از 30 اردیبهشت تا 7 خرداد در مرکز ملی فوتبال اردو را آغاز کرده و با دعوت از یک تیم خارجی، 3 و 6 خرداد دو بازی دوستانه با این تیم انجام بدهیم. این برنامه گزینه محتمل ما است. گزینه دوم هم برگزاری اردو در یک کشور خارجی است. پیگیر این دو برنامه هستیم و هر کدام نهایی شود، آن را اجرا خواهیم کرد.»
سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره تداخل برنامه 2 هفته پایانی لیگ برتر با اردوی تیم امید توضیح می‌دهد: «با توجه به اهمیت مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا در ازبکستان، تمام تیم‌ها باید با تیم امید همکاری کرده و شرایط این تیم را درک کنند تا مشکلی برای آماده‌سازی‌اش به وجود نیاید. اولویت با تیم امید است و باید در این راستا تعامل لازم ایجاد شود تا تیم ما در این مسابقات نتیجه بگیرد.»
 جباری در مورد اینکه آیا کمیته جوانان نفرات جدید را برای سرمربیگری تیم ملی جوانان به کمیته فنی فدراسیون فوتبال معرفی کرده است، می‌گوید: «پس از اینکه 5 گزینه ابتدایی برنامه‌های خود را در کمیته فنی ارائه کردند، اکنون مشغول بررسی رزومه و برنامه‌های گزینه‌های جدید هستیم و پس از نهایی شدن کار، نام این نفرات را به کمیته فنی اعلام خواهیم کرد. به احتمال فراوان جلسه جدید کمیته فنی هم اواخر همین هفته یا اوایل هفته آینده برگزار می‌شود. در نهایت پس از بررسی برنامه‌ گزینه‌های قبلی و جدید، کار را جمع‌بندی کرده و سرمربی جدید تیم جوانان را معرفی خواهیم کرد.»
 
 
 پاسخ منفی AFC به فوتسال ایران
جام باشگاه‌های آسیا لغو شد!
جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور «شیخ سلمان» رئیس این کنفدراسیون به میزبانی کشور تاجیکستان برگزار شد. در این جلسه تصمیماتی در خصوص تقویت فدراسیون‌های مختلف در سراسر قاره آسیا گرفته شد.
یکی از تصمیمات جلسه دیروز (شنبه) مربوط به مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا بود که طبق برنامه قرار بود تابستان امسال به میزبانی امارات برگزار شود. امارات چند ماه پیش از میزبانی این مسابقات انصراف داد و کشورهایی نظیر ایران، کویت و تایلند اعلام آمادگی کردند این رقابت‌ها را بعد از تعویق یکی، دو ساله به دلیل کرونا، برگزار کنند.
باشگاه گیتی‌پسند اصفهان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال ایران مذاکرات لازم را برای میزبانی این رقابت‌ها انجام داده بود اما در نهایت، AFC جام باشگاه‌های آسیا را لغو کرد.
این اتفاق قطعاً برنامه‌های فصل آینده لیگ برتر و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را هم تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. با لغو جام باشگاه‌های آسیا، سازمان لیگ فوتسال می‌تواند مسابقات لیگ برتر را بدون وقفه برگزار کند و بازه زمانی بیشتری در اختیار کادر فنی تیم ملی برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی قرار بدهد.

 


Page Generated in 0.0058 sec