printlogo


کد خبر: 246277تاریخ: 1401/2/18 00:00
نمی‌دانم چرا می‌گویند گروه ایران آسان است
هومن افاضلی: از بازی با کانادا استقبال می‌کنم

مصاحبه
امیررضا همایون  
 
هومن افاضلی؛چه بخواهیم چه نخواهیم او در فوتبال ایران آنقدر جا افتاده که بتواند در قامت یک کارشناس اظهار نظر کند،نقد فنی کند و حتی پیشنهادهایش را ارائه دهد.با او تماس گرفتیم تا درباره شرایط این روزهای فدراسیون فوتبال،تیم ملی و قرعه ایران حرف بزند.افاضلی بر این عقیده است که بر خلاف اظهار نظرهای خیلی از 
فوتبالی ها گروه ایران در جام جهانی هرگز راحت نیست. 
 
نظرتان درباره قرعه تیم ملی در جام جهانی چیست؟
 قرعه تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر بسیار سخت است اما برخی از همکاران با آسان جلوه دادن گروه تیم ملی توقعات مردم از بازیکنان را بالا می‌برند. تیم ملی از لحاظ نیروی انسانی شرایط خوبی دارد اما با توجه به تیم‌های همگروه‌مان کار سختی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی دارد. با این حال نمی‌دانم چرا عده‌ای کار تیم ملی برای صعود به دور حذفی را آسان جلوه می‌دهند.
نظرتان درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در آستانه جام جهانی چیست؟ بخصوص که فعلاً دیداری قطعی نشده و تمام صحبت‌ها پیرامون بازی با بزرگانی نظیر آرژانتین و برزیل در حد گمانه‌زنی است.
 انتخاب دیدارهای تدارکاتی به سه آیتم بستگی دارد. اولین آیتم برای انتخاب از سوی تیم حریف برای برگزاری دیدار تدارکاتی، به چالش کشیده شدن بازیکنان آن تیم از سوی حریف است. بنابراین کارمان برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های بزرگ مانند برزیل و آرژانتین سخت است. دومین مورد مربوط به داشتن روابط مناسب سیاسی با کشور مورد نظر است و سومین مورد که می‌تواند تیم‌های بزرگ مانند برزیل، آرژانتین و تیم‌هایی از این دست را برای رویارویی با رقبایی مانند ایران ترغیب کند، داشتن شرایط مناسب مالی است که باتوجه به این موضوع و دیگر شرایطی که گفته شد، پیدا کردن حریف تدارکاتی برای تیم ملی بسیار سخت است.
خبرهایی مبنی بر رسمی شدن بازی تدارکاتی تیم ملی برابر کانادا در خرداد ماه به گوش می‌رسد. نظرتان درباره برگزاری این دیدار چیست؟ آیا با توجه به همگروهی با امریکا می‌تواند برای تیم ملی مثمرثمر باشد؟
 از برگزاری دیدار تدارکاتی با کانادا استقبال می‌کنم زیرا این تیم شرایط نزدیکی با ایالات متحده امریکا که یکی از همگروه‌های ایران در جام جهانی است، دارد. بنابراین برگزاری این دیدار می‌تواند شرایط دیدار با امریکا را در جام جهانی برای تیم ملی شبیه‌سازی کند.
نظرتان درباره شرایط این روزهای فدراسیون چیست؟
 قطعاً اشتباهات زیادی رخ داده که شرایط فدراسیون به اینجا رسیده است اما امیدوارم اعضای مجمع که در این مدت شرایط فوتبال را دیده‌اند در جلسه پیش‌رو (10 خرداد 1401) تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرند تا فوتبال ایران بیشتر از این متضرر نشود.

Page Generated in 0.0050 sec