printlogo


کد خبر: 246272تاریخ: 1401/2/18 00:00
سوژه

 خطر بیخ گوش ژستد
کارت نگیری رودی!
مهاجم فرانسوی استقلال در صورت دریافت یک کارت زرد دیگر محروم می‌شود. رودی ژستد مهاجم فرانسوی استقلال تا اینجای مسابقات لیگ برتر 3 بار از داوران کارت زرد گرفته و در آستانه محرومیت از یک مسابقه تیمش قرار دارد. ژستد که یکی از نفرات مؤثر و کلیدی تیم فرهاد مجیدی محسوب می‌شود، ‌به احتمال فراوان در بازی با شهرخودرو نیز در ترکیب تیمش به میدان می‌رود و بازی می‌کند. او اگر در بازی با شهرخودرو یک کارت زرد دیگر از داور بازی دریافت کند، ‌4 اخطاره خواهد شد و نمی‌تواند در هفته بیست و هفتم بازی کند. دیدار هفته بیست و هفتم استقلال با فولاد خوزستان است و بی‌تردید این مسابقه برای شاگردان مجیدی و خود ژستد اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل شاید کمی آرام‌تر بازی کند تا محرومیت ناشی از 4 اخطاره شدنش فعال نشود. البته ژستد نتوانسته نظر هواداران را به خود جلب کند و از زمانی که به استقلال آمده مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد. این بازیکن فرانسوی اما به‌شدت مورد توجه خود فرهاد است و همیشه در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد، مجیدی این بازیکن را به ارسلان ترجیح می‌دهد. باید دید ژستد در بازی با شهرخودرو چکار می‌کند. اگر در این بازی کارت بگیرد در بازی با فولاد محروم خواهد بود.
 
 
 توصیه فرهاد به بازیکنان
درگیر حاشیه‌ها نشوید
 استقلال در هفته بیست‌ و پنجم لیگ برتر مقابل سپاهان اصفهان به تساوی یک - یک دست یافت تا با توجه به برتری پرسپولیس مقابل پیکان، فاصله امتیازی این تیم با سرخ‌پوشان به 4 امتیاز کاهش پیدا کند. پس از این بازی، موضوع بررسی دوباره پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان و درگیری وریا غفوری و سیدحسین حسینی بر سر بازوبند کاپیتانی در برخی رسانه‌ها مطرح و باعث ناراحتی کادرفنی و مدیریت باشگاه استقلال شد. با وجود این، کادرفنی استقلال از بازیکنان درخواست کرده که به هیچ عنوان وارد حاشیه‌ نشوند چرا که 5 بازی حساس در لیگ در پیش دارند و نباید ذهن‌شان درگیر مسائل مختلف شود. همچنین از بازیکنان خواسته شده که با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند و تمرکزشان را برای تمرینات و مسابقات بگذارند. استقلال دوشنبه هفته جاری در هفته بیست‌وششم لیگ برتر ساعت 20:40 در ورزشگاه آزادی به مصاف شهرخودرو مشهد خواهد رفت. در بین بازی‌هایی که استقلال در پیش دارد روی کاغذ شاید این بازی آسان‌ترین بازی استقلال باشد. استقلال باید مراقب فاصله امتیازی که با پرسپولیس دارد، باشد.
 
 
فاکتور قهرمانی در استقلال؛
یک دفاع رسوخ‌ناپذیر
 شاگردان فرهاد مجیدی تا اینجای فصل بدون باخت با 34 گل زده و 9 گل خورده در صدر جدول قرار دارند. از لحاظ گل زده تیم‌های پرسپولیس و سپاهان با 36 گل زده آمار بهتری نسبت به آبی پوشان دارند اما با نگاهی به جدول‌های 7 فصل گذشته متوجه می‌شویم تیم قهرمان الزاماً برترین خط حمله لیگ را در اختیار نداشته و مدافعان همیشه در قهرمانی تیم نقش پررنگ‌تری داشته‌اند. البته در فصل چهاردهم هم سپاهان با ‌وجود نداشتن بهترین خط دفاع قهرمان لیگ شده که این نشان می‌دهد می‌توان استثنائاتی هم در این آمارها قائل بود. بدون شک اگر استقلال بتواند آمار گل‌های خورده خود را به همین شکل حفظ کند، شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت هر  چند که نیاز است، آبی‌ها در کنار حفظ آمار دفاعی خود، به پیروزی هم دست یابند تا اولین تیم تاریخ لیگ برتر لقب نگیرند که با وجود داشتن بهترین خط دفاع و حتی بدون باخت، قهرمان نمی‌شوند!
 
فصل 94/93: (فصل چهاردهم)
قهرمان سپاهان (27 گل خورده)
بیشترین گل زده تراکتور 58
 فصل 95/94: (فصل پانزدهم)
قهرمان استقلال خوزستان (14 گل خورده)
بیشترین گل زده پرسپولیس 50
 فصل 96/95:(فصل شانزدهم)
قهرمان پرسپولیس (14 گل خورده)
بیشترین گل زده پرسپولیس 46
 فصل 97/96: (فصل هفدهم)
قهرمان پرسپولیس (15 گل خورده)
بیشترین گل زده پرسپولیس 48
 فصل 98/97: (فصل هجدهم)
قهرمان پرسپولیس (14 گل خورده)
بیشترین گل زده سپاهان 46
 فصل 99/98: (فصل نوزدهم)
قهرمان پرسپولیس (17 گل خورده)
بیشترین گل زده استقلال 55
 فصل 1400/99: (فصل بیستم)
قهرمان پرسپولیس (14 گل خورده)
بیشترین گل زده سپاهان 53

 


Page Generated in 0.0047 sec